Nu al overleden

Discussie in 'De lounge' gestart door Misa Misa, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    gecondoleerd!

Heb het zelf dit jaar ook mee gemaakt met mijn opa, en de familie vroeg ook of ik Mika mee nam, maar ben uiteindelijk blij dat ik het niet gedaan heb. Hij snapt er niets van en waarschijnlijk ben je toch wel veel met je zoontje bezig mocht hij niet stil zijn ofzo. En je wilt toch fatsoenlijk afscheid nemen van je opa. Als je oppas zou kunnen regelen zou ik dat wel doen. Hoe graag ik mijn zoontje er bij had gehad ben ik blij dat ik hem bij oppas had. Zo heb ik toch nog goed afscheid kunnen nemen van mijn opa

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Gecondoleerd

ik zou de kleine gewoon meenemen, zeker als je eigen familie zegt dat het vanzelfsprekend is.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gecondoleerd met je opa.

Je kind meenemen. Lastig.
    Vorige maand is de oma van mijn man overleden. Ook wij hadden geen oppas dus volgens smoeder was het totaal geen probleem dat hij mee ging, als het goed is kwamen er nog meer achterkleinkinderen mee..
    Heb me dus laten overhalen en Levi mee genomen. Doe dat dus echt nooit meer. Levi is gewoon een lekker vrolijk kind wat tijdens de crematie dus lekker ging kletsen, lachen en rond wou kruipen. Ben uiteindelijk halverwege de zaal uit gegaan omdat ik uit de blikken van anderen wel kon halen dat ze er niet blij mee waren.

Ik doe eht dus nooit meer, maar het kan natuurlijk ook heel goed gaan.

4. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Allereerst gecondoleerd met het verlies van je opa...
    1 maand geleden is de oma van mijn vriend overleden, en we hebben de kleine niet meegenomen(11 maanden oud)naar de crematie..
    Ik ben blij dat ik de kleine niet mee heb genomen, want kan hem toch niet stil houden,(hoeft ook niet) en we hadden het zelf al moeilijk genoeg en konden zo ook op een rustige manier afscheid van oma nemen...
    Veel sterkte..

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Gecondoleerd meid, sterkte met het verlies.

Zelf zou ik hem niet meenemen. Het is toch prettig om goed afscheid te kunnen nemen en als je hem meeneemt ben je toch meer met je kind bezig.

Veel sterkte vrijdag

6. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    gecondoleerd meid,en voor je hele familie gelukkig heeft hij geen pijn gehad en ben je nog even bij hem geweest.

7. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Sterke meid!

8. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Gecondoleerd met het overlijden van je opa.

Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Als je het niet ziet zitten om jullie kindje mee te nemen, probeer dan een oppas te regelen. Laat je niet overhalen om iets te doen waar jij je zelf niet prettig bij voelt. Het is voor jou ook een belangrijke dag, het is toch het afscheid van jouw opa.

sterkte met alles.

groetjes Setje

9. 4days

4days Niet meer actief

Heel veel sterkte meid! :(

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Gecondoleerd meisje...

Heel veel sterkte!

11. mutselfrutsel

mutselfrutsel Actief lid

22 aug 2009
    109
    0
    0
    Gecondoleerd met dit verschrikkelijke verlies
    ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd, en natuurlijk ook heel veel sterkte gewenst voor de rest van de familie!

12. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    gecondoleerd en heel veel sterkte.

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gecondoleerd.
    Toen mijn schoonvader overleed, heeft m'n moeder op m'n zoon gepast, en is na de dienst een eindje met hem gaan wandelen.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.112
    3.883
    113
    Gecondoleerd, het kan snel gaan.
    Wel of niet meenemen, ik begrijp je dilemma, maar volgens mij maakt het niet uit wat je kiest. De familie heeft al aangegeven dat ze het prima vinden, dus daar hoef je het niet om te laten.
    En als je zoontje lawaai gaat maken, kun je altijd even met hem de zaal uitlopen, toch? Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Sterkte!

15. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Bedankt allemaal!
    Ik ben er nog steeds niet uit. Waarschijnlijk maak ik morgenvroeg de beslissing pas. Eerst een kijken of mijn zoontje rustig is, zo niet dan neem ik hem sowieso niet mee. Ik zou het alleen raar vinden als mijn man er dan niet bij kan zijn.

16. Waarom niet? Ik heb toen de oma van mijn X overleden was, was de kleine ruim 1 jr. heb d'r meegenomen en ze heeft zich goed gedragen. Denk dat je het zkr kan maken.

Gecondoleerd.

17. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Gecondoleerd met je opa.
    Moeilijk he om je kindje wel/niet mee te nemen.

Bij de begrafenis van mijn vader in augustus heeft de buurvrouw op mijn zoon gepast. Na die tijd heeft mijn vriend hem wel direct opgehaald.

18. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Ik had toch besloten om mijn zoontje mee te nemen naar de begrafenis. En wat ben ik blij dat ik het gedaan heb! Mijn zoontje heeft zich echt keurig gedragen en hij was ook voor mij en mijn moeder een goede steun.

19. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Allereerst gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies.

Ik weet ook dat het ineens heel snel kan gaan, heb het dit jaar 2x meegemaakt. Me stiefvader kreeg eind mei te horen dat hij ongeveer nog 3 maanden had en dat is 7 dagen geworden. En in augustug kreeg mijn moeder te horen dat het nog zo'n 6 maanden zou duren en zij is 17 oktober j.l. overleden. Allemaal heel snel gegaan.

De dag van overlijden van me moeder waren we gelukkig allemaal aanwezig en hebben we voor ons gevoel nog afscheid kunnen nemen, maar net als bij jou niet aanspreekbaar en hopelijk heeft ze wel geweten dat ik en me broers aanwezig waren.

Ik heb me 2 zoontjes wel meegenomen naar de begrafenis. De jongste is 11 maanden en zal het niet echt meegekregen hebben wat het allemaal inhoud en de oudste is 2,5 en die zegt nu steeds als hij de foto van me moeder ziet "Oma slapen mama?" en als het donker is staat ie voor t raam en zwaait hij naar boven en zegt dan "dag lieve oma" en doet er een handkus achteraan.

We hebben hem verteld dat oma nu slaapt en dat ze een sterretje is hoog aan de hemel, vandaar dat hij nu elke keer voor hij naar bed gaat even gaat zwaaien en een handkus geeft.

Zodra ie dat doet kan ik het natuurlijk niet droog houden, vind het zo lief om te zien.

Deel Deze Pagina