wel hartslag maar vruchtje te klein

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door yvonne1977, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yvonne1977

    20 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Via IVF ben ik bij de eerste poging zwanger geraakt. Helemaal blij! Omdat ik wat last had in mijn onderbuik heb ik de 7 weken echo iets eerder uit laten voeren: 6 weken en 4 dagen om precies te zijn. Het lichtje ging aan en uit maar de arts was niet blij met de omvang van het vruchtje: zo'n 2,8 mm terwijl het 6 mm had moeten zijn. Sinds dat moment zit ik in zak en as. Huil de hele dag en bereid mij voor op een miskraam. Zijn mijn zorgen terecht of kan dit allemaal goedkomen?

    Yvonne
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihi,

    Meis dit is natuurlijk helemaal niet wat je had willen zien! maar toch kan het goed zijn! Ook al weten we precies wanneer de bevruchting en de terugplaatsing is geweest de cellen bepalen zelf een deel snelheid. En dan kan het zomaar een week schelen.
    Dus houd moed! En op naar de volgende echo!

    Imke
     
  3. yvonne1977

    20 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om dit te lezen! De arts zelf deed er zo negatief over....Ik loop al twee dagen te brullen van ellende.
    Nogmaals bedankt en inderdaad op naar de volgende echo!
     
  4. yvonne1977

    20 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Imke,

    Ik heb toch nog een vraag. Op internet lees je dat bij zes weken zwangerschap het vruchtje ongeveer 5 mm hoort te zijn. Is dat aan het begin van die zesde week of aan het einde???? Want mij echo was op week 6, dag 4 (ongeveer 3 mm) en als een vruchtje dan zo'n 1 mm per dag groeit......zou ik toch op die 5 mm uitkomen aan het einde van de week....:(

    Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!!!
     
  5. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    ja dat is wel het gemiddelde, maar de zwangerschap kan net een paar dagen minder ver gevorderd zijn dan berekend op basis van je laatste menstruatie, de bevruchting kan altijd later plaatsgevonden hebben en dan heb je zo een paar dagen verschil en zou het toch nog kunnen kloppen. Het kan dus nog steeds alle kanten op. Probeer geduld te hebben tot de volgende echo!

    Mirjam
     
  6. yvonne1977

    20 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok.....geduld dus. Probleem is alleen dat ik via IVF zwanger ben geworden dus bij mij is de bevruchting heel precies geweest..... Maakt dat nog iets uit?
     
  7. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Yvonne.

    Dan weten we wanneer de bevruchting is maar wat Imke ook al aangaf de deel snelheid verschilt per vruchtje en dat geld ook voor het innestelen.

    Dus hou goede moed en het is echt wachten op de volgende echo.

    Groetjes Ineke.
     
  8. yvonne1977

    20 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, misschien heeft mijn bevruchte eicel wat langer door mijn baarmoeder gezworven. Op zaterdag mocht ik een zwangerschapstest doen en deze was zwaar negatief. De tweede op dinsdag liet pas de twee mooie streepjes zien.....Scheelt toch weer een paar dagen!
     
  9. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Inderdaad scheelt een paar dagen.

    We blijven positief!

    Groetjes Ineke.
     
  10. yvonne1977

    20 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag (7 weken en 3 dagen) 9mm! Hartje klopte goed.
    Nog wel aan de kleine kant....maar een flinkje groei!
     
  11. Ineke

    Ineke Verloskundige

    15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Dat is goed nieuws!

    Dus waarschijnlijk toch wat minder ver zwanger. Dan in eerste instantie gedacht!

    Tussen 10-12 weken word de definitieve uitgerekende datum vastgesteld.

    Groetjes Ineke.
     
  12. yvonne1977

    20 feb 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de laatste echo in het ziekenhuis gehad. Ik ben precies 8 weken en 6 dagen zwanger en wil het grote nieuws graag pas bij 12 weken vertellen. Nu loopt de groei exact 5 dagen achter (zelfs na IVF). Wordt die magische grens van 12 weken nu ook verlengd?

    groetjes,
    Yvonne
     
  13. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    GEFELICITEERD!

    Je houd nu de datum aan van de laatste echo dus dan is de 12 wkn grens nog iets verder weg. Spannend joh maar geniet!


    Imke
     

Deel Deze Pagina