Ik ben momenteel een ontzettende angsthaas aangezien ik begin dit jaar ook al een miskraam heb gehad. Ik ben nu 9 weken zwanger maar ik heb al een week telkens flink last van mijn onderrug. Daar maak ik me ook het meeste zorgen over. En door mijn gehele buik ook af en toe zeer. Met name onderin de buik aan de linkerkant. Vorige week maandag 2e paasdag ben ik bij de vk geweest omdat ik de dag ervoor aardig wat bloed was verloren met nog iets wat niet te verklaren is. Maar op de echo was het kindje hartstikke gezond. Nu verlies ik af en toe nog een heeeeel klein beetje bruin bloed bij het afvegen. Bruin bloedverlies is niks ergs toch? Toch blij ik me stiekem zorgen maken omdat de vorige keer de eerste echo met 7 weken ook goed was en uiteindelijk ging het toch fout. Zou u misschien mijn vragen kunnen beantwoorden?
Hallo, Heel logisch dat je na een miskraam onzekerder bent. Gelukkig hebben ze bij de echo gezien dat de baby op de juiste plek zit. De pijn in je buik komt door het verleggen van de darmen die ophoog worden gedrukt door het groeien van de baarmoeder. De pijn in de rug is ook van het groeien van de baarmoeder. Vaak als de baarmoeder wat naar achteren gekanteld ligt en naar voren komt door het groeien van de baarmoeder geeft dit lage rugpijn. Bruin bloed is inderdaad niet erg dat wijst op oud bloed. Waarschijnlijk nog een restant van vorige week. Groetjes Ineke