huis bezichtigen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzie, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal.

Wij wonen in brabant en willen verhuizen naar gemeente groningen.
    Nu heeft mijn man afgelopen vrijdag al een aantal huisjes bezichtigt. ik ben thuis gebleven met Erik en onze hond. ( we kennen niemand die kan oppassen )

Maar nu zit er dus een huisje bij die we wel zien zitten en hebben dus donderdag afspraak gemaakt voor tweede bezichtiging.
    Ik heb de woning nog niet gezien en ga deze keer mee.

Maar goed, zie er enorm tegenop!
    We hebben geen auto en gaan dus met de trein. het is iets van 4 uur reizen in totaal.
    Wat moet ik allemaal meenemen en wat voor handige tips kunnen jullie me geven zodat we de in totaal 8 uur durende ( heen en terug ) reis kunnen doorkomen met Erikje?

Groetjes van Mamzie

2. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    je kan smulpapje kopen van bambix, die kan je zowel warm als koud aanbieden , heb je daar in ieder geval geen gedoe mee! (is namelijk bereid met opvolgmelk)
    beetje diksap en fruithap kan je ook overal geven, waar je ook maar bent....

succes met de bezichtiging

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    sorry hoor maar je bent vrouw van 30 jaar met kind.
    ik (nog kinderloos)zou wel weten wat je mee moet nemen hoor.
    drinken,flesje, luiers,potje,tussendoortje,knuffeltje,speeltje,en voorderest een setje reserve kleding voor t kindje alles onderspuugd mischien?
    en een hoop geduld.
    nou succes

4. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik gebruik altijd een thermosfles voor heet gekookt water en leng dat dan met evt een flesje koud water om de reguliere voeding mee klaar te maken.

5. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    misschien kun je halverwege een tussenstop maken bij een station waar ze een restaurant hebben. kun je even plassen, baby verschonen, flesje in de magnetron etc...

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja weet ook wel globaal wat ik mee moet nemen hoor DUH :rolleyes:

ik bedoelde meer of iemand tips voor me had voor speciale dingen om mee te nemen. En of er misschien tips waren om de kleine rustig te houden en of te vermaken in de trein. We zijn nooit met de trein geweest en dan gelijk 4 uur en dan bezichtigen en weer 4 uur terug is een behoorlijke onderneming.

we zijn dan echt van smorgens 9 tot savonds 9 uur onderweg. Erik slaapt nooit ergens anders. Dus alle tips of wat dan ook is welkom.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nah, waar slaat dit dan op? :(
    Wat heeft leeftijd er mee te maken? Misschien zoekt ze gewoon wat extra bevestiging en andere handige tips? In ieder geval hartstikke fijn meid dat jij wél weet wat je mee moet nemen!
    Oh ennuuuh.... ik dacht vroeger ook alles te weten wat kids betreft hoor! Heb 2 jaar op een KDV gewerkt, niemand maakte mij wat!
    Maar nu ik zelf moeder ben, is het tóch allemaal érg anders en weet je het soms ook allemaal even niet meer.

8. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    haha... sorry

die pakjes van bambix zijn zowiezo handig, zeker omdat je ze ook koud kan aanbieden!
    1 pakje staat gelijk aan 1 fles , zal het erik wel eerst een keertje aanbieden om te kijken of hij het lust, ik neem ze zelf voor valentijn ook wel s mee voor onderweg

verder lijkt he me heel moeilijk, misschien iets met muziek ofzo.. ( vergeet dan geen andere batterijen mee te nemen voor t geval ze leeg raken :) )

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Mamzie: ik weet niet of 1 van jullie in bezit is van een rijbewijs? Is er anders geen mogelijkheid om van iemand een auto te lenen?
    Pff... zo'n hele reis met de trein lijkt mij ook wel een beetje 'eng' hoor.
    Ik hoop in ieder geval op het beste en dat Erik zich lekker vermaakt in de trein! Succes!

10. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    misschien lijkt het overbodige luxe, maar je zou een taxi kunnen bellen om je naar het station te rijden. dat scheelt al een hoop gedoe

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Heb je geen vriendin die met jou en Erik die kant op wil rijden met de auto? Ik zou denk ik een vriendinnetje vragen, wel zo gezellig :D

12. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    als je een draagdoek hebt, is het misschien wel handig om die mee te nemen, voor het geval erik wel overstuur is...vaak vinden ze het wel fijn in zo'n doek

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Sorry maar moet ff offtopic gaan:

Ik vind deze reactie echt niet kunnen hoor!

Als ik zo'n lange reis zou moeten ondernemen zou ik ook onzeker worden wat ik nu echt niet moet vergeten of tips wat echt handig is hoor! Tuurlijk weet iedere moeder wel wat ze voor een dag nodig heeft, maar toch een hele dag weg is totaal anders!

@ Mamzie -> ik zou ervoor zorgen dat je sowieso zijn vaste knuffeltje/speeltje meeneemt, drinken (diksap/fruitdrank), opvolgmelk, eventueel die pakjes smulpapjes van de bambix. Echt ideaal, neem ik hier ook mee als we lang weggaan, Joris vind het heerlijk en drinkt het koud op zonder problemen. Misschien wat voor tussendoor (koekje/rijstwafeltje) en gewoon afwachten hoe het verloopt. Misschien gaat het wel hartstikke goed en vermaakt Erik zich prima in de trein! En misschien een draagzak voor als hij onrustig zou worden...

Succes met de lange reis en de bezichtiging! Spannend hoor! ;)

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

15. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    mijn moeder deed altijd een lichte, wijde trui aan stopte mijn zusjes er half onder om ze aan de tiet te leggen (zo noemde ze dat) Een sjaal hlf over je schouder en kind leggen kan ook .Of een poncho aandoen :)

16. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
  17. hardloper

hardloper Niet meer actief

kinderwagens mogen, maar moten ingeklapt worden als het druk is, n mogen niet in het looppad staan.
    genoeg drinken voor jou meenemen
    koekje als zoethoudertje

en met zingenen naar buiten kijken hou je ze lang stil hoor!

succes. weten jullie al wat meer over wanneer jullie gaan verhuizen?

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    BEdankt voor de tips :D

@Lidwina : nee nog niet wanneer. We hopen voor het nieuwe jaar. Want Richard kan per 1 januari beginnen bij zijn nieuwe baan.
    Dus als we die woning nemen dan word het gewoon onderhandelen wanneer ze kunnen ophoepelen ;)

Hmmm kinderwagen inklappen. Zal denk ik niet veel uitmaken want hij kan alleen maar naar beneden ingeklapt worden zeg maar. Dus hij gaat dan niet minder ruimte in beslag nemen.

We reizen gelukkig in de ochtend buiten het spitsuur.
    Maar wat is de spitsuur-tijden voor savonds eigenlijk?

19. hardloper

Om drie uur beginnen de treinen druk te worden tot ongeveer 6 uur. Wat de officiële spitstijden zijn zal ik ff voor je opzoeken.

Groetjes, Didier

20. hardloper

Volgens de NS is de spits van 16.30 u. tot 18.00 u.

Groetjes, Didier

Deel Deze Pagina