hoe snel zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lauwie, 17 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Hoi,
    Mijn vriend en ik willen ook heel graag zwanger worden. We zijn het nu voor de vijfde maand aan het proberen.
    Om me heen hoor ik alleen maar vriendinnen en kennissen die meteen de eerste maand zwanger zijn en soms één maandje later.
    Ik weet (in theorie) dat 5 maanden niet verontrustend is, maar omdat ik alleen maar mensen hoor die het meteen lukt, had ik toch stiekem ook gehoopt dat het zo snel zou gaan. :(
    Mensen die niet zo snel zwanger zijn, zeggen misschien wel niet zo snel 'we waren al 8 maanden bezig'.
    Ik lees wel eens dat een half jaar gemiddeld is, maar ik kan me daar niet zoveel bij voorstellen door al die mensen die zo snel zwanger raken.

Daarom ben ik wel benieuwd hoe snel het iedereen hier op het forum gelukt is.... :(: Laat ff weten na hoeveel maanden of cycli je zwanger was. En ik ben ook wel benieuwd wanneer je ongeduldig of ongerust werd.

Groetjes, Lauwie

2. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi Lauwie,
    na 10jr aan de pil gezeten te hebben ben ik in februari 2006 met de laatste strip begonnen en begin november was ik zwanger. Ongeveer 8 á 9 maanden dus.
    Wanneer ik ongeduldig werd?
    Toen ik tegen mijn NOD aanzat em allerlei symptomen kreeg en helemaal toen ik overtijd was.
    Heb pas bij 11 dagen overtijd getest.

Maar die mensen die meteen zwanger zijn geraakt hebben echt geluk gehad, de meeste doen er wel langer over hoor! Dus nog even geduld het is voor jullie ook vast niet meer zo lang wachten.

3. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    in ronde 9 werd ik zwanger en bij de eerste in ronde 8 dus tja het kan nog hoor meis er zijn meiden die veel langer bezig zijn het verschilt van persoon maar wat jou betreft gwoon even geduld (ik begrijp het wel hoor ken het)

4. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik zit nu in ronde 11 en nog steeds niet zwanger, dus verschilt echt per persoon !

5. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik in ronde 2 maar denk echt dat het door die ovulatietesten een stuk makkelijker is geworden voor mij. ik ken juist veel mensen die er langer over gedaan hebben

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    15 maanden en we blijven positief!

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

uhhh maand 10- ronde 3... enne ook wij doen een hele goeie poging om positief te blijven...al wil dat af en toe niet echt lukken!

Dusse ik begrijp je frustraties!

8. Niet meer actief

hoi meiden
    het is frusterend
    maar je moet altijd moed blijven houden ook al is het moeilijk

veel succes meiden
    en hopelijk is het snel raak ;)

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    In de 16de ronde zwanger
    Heb ook ong 10 jaar de pil geslikt

10. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    In ronde 6 was het raak. Heb ook 10 jaar de pil geslikt, maar de laatste twee jaar had ik in plaats van de pil de nuvaring.
    Ik werd in ronde 5 al een beetje wanhopig (het gaat ons nooit lukken! :( )
    Maar ja, een maandje later had ik echt een positieve test in handen! :D

11. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Dit is voor mij heel herkenbaar. Wij zittten in ronde 7. Ook ik hoorde vaak dat het de eerste of tweede maand raak was en hoopte dat dat bij mij ook zo zou zijn. Op een gegeven moment was er op het forum ook een poll over hoe snel zwanger en ik weet de exacte uitslag niet meer, maar het verbaasde me hoeveel mensen er toch al voor het eerste halfjaar zwanger waren. Het beangstigde me; ik zit dus niet bij het gros. Volgens mij was de uitslag (toen nog in ieder geval):
    Welke ronde werd je zwanger?
    Ronde 1-3: 20%
    Ronde 3-6: 50%
    Ronde 6-12: 20%
    Langer dan een jaar: 10%

Dat zou dus betekenen dat 70% het eerste halfjaar zwanger raakt (en ik had toch gedacht dat ik als 22jarige gezonde vrouw zeker bij die 70% zou zitten) en dat 90% in het eerste jaar zwanger wordt.
    Stiekem is nu toch mijn grote angst dat ik niet zwanger kan worden. Ik denk dat mijn hoop na een jaar helemaal weg is.
    Hebben anderen nu ook dat de hoop elke maand minder wordt (en dus dat de angst dat het niet lukt elke maand groter wordt)?

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik had op tuurlijk wel eens mijn momenten dat ik dacht dat het niet zou lukken. Wij zijn op een gegeven moment op een punt gekomen, we zien wel en alles aan de kant, geen forum enz enz
    Nou zie het resultaat ben zwanger, ik weet niet of het daar aan ligt maar je word onbewust denk ik ook mee gesleurd in anders mans kwaaltjes je word een beetje gek gemaakt.

Heb me die maand zo rustig gevoeld, er niet mee bezig zijn gaf rust in me koppie en dus ook aan mijn lichaam. Heb nooit echt goed beseft dat ik er zo mee bezig was.

13. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Dat hoor je inderdaad vaker

14. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Bianca,

Ik ben iets langer bezig dan jij en ik moet zeggen dat ik me er inderdaad hoe langer het duurt des te minder mee bezig houdt.
    Ik dacht natuurlijk ook net als iedereen snel zwanger te raken en na 8 rondes heb ik nu zoiets van ik zie wel wanneer het gebeurt.

Liefs Vanilia

15. Fientje29

Fientje29 Bekend lid

18 okt 2006
    542
    0
    0
    België
    Wij zitten nu in ronde zes, maar ik maak er mij nog niet druk om hoor.
    Natuurlijk is het elke maand wel een teleurstelling, maar had me niet gefocust op een snelle zwangerschap.
    Hoop dat het snel lukt voor alle nog niet zwangere onder ons.

Fientje

16. bono

bono Actief lid

9 nov 2006
    107
    0
    0
    produktiemedewerker
    kampen
    ronde 15 en nog steets niets

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ronde 10 en nog niets, in januari regende het zwangerschappen om ons heen: mijn nichtje (4 maanden na de bevalling van haar eerste), mijn schoonzus (6 maanden) en andere schoonzus (5 maanden). wij worden gewoon zwanger als we weer lekker de aandacht helemaal alleen mogen opeisen denk ik dan maar haha

18. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Wij zijn zwanger geraakt na 10 maanden, ronde 5, maar helaas eindigde dit in een MK :cry:

19. francien1984

12 okt 2006
    51
    0
    0
    Ik zit op dit moment in ronde 7.
    In het begin heb ik me er ook heel erg mee bezig gehouden maar hoe langer het duurt hoe minder je er mee bezig gaat houden. Is voor mij wel iets lastig want mijn schoonzusje is ook zwanger dus word er wel steeds mee geconfronteerd.
    Die waren na 1 maand zwanger !

20. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    wij zitten ook al in ronde 8 en nog niks .
    het klopt idd dat je er de eerste maanden continu mee bezig bent maar naarmate de maanden verstrijken word t minder.
    ik ben nu sinds 2 weken begonnen met afvallen(sonja bakker) en moet zeggen dat ik daar nu veel meer mee bezig ben (al 5,8 kg kwijt), maar stiekem hoop ik toch dat ik nu eindelijk eens positief ga testen.
    kuzz

Deel Deze Pagina