Nu al spullen kopen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kleintje88, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ook ik heb in het 1e of 2e jaar nog enthousiast een speentje gekocht met "I love papa" die zou mn man cadeau krijgen als het raak was.
    Een flesje want die was zo leuk en nog meer van dat wat kleiner spul.
    Na 2 miskramen al die spulletjes zo ver mogelijk weg gelegd, we waren inmiddels al 5 jaar verder. Té confronterend....
    Toen ik uiteindelijk na 6,5 jaar zwanger werd voor de 4e x en het bleek goed te gaan, wist ik neit eens meer wat ik destijds had gekocht zo ver had ik het weggestopt.
    Het meeste was al uit de tijd overigens, buikband in een hele foute kleur enzo ;)

Tuurlijk moet iedereen doen waar ie zich goed bij voelt. Maar het gevaar zit er wel in, dat je door iets te kopen er van uit gaat dat het gauw zal mogen lukken. En de teleurstelling is dan des te groter als het allemaal niet zo makkelijk gaat.

En ja ik durf te zeggen dat zwanger worden moeilijk is. Want voor mij is het heel moeilijk gebleken. En als ik zwanger was, was het de vraag of het zou blijven.

Na 6,5 jaar en eindelijk met dikke buik en gierende hormonen heb ik regelmatig huilend in de winkel in de rij voor de kassa gestaan als ik wat kocht voor onze kleine meid. Vol ongeloof en vol gelukzaligheid dat het nu echt zo leek te zijn. Tot ze uit mn buik kwam en ik haar kon zien, heb ik het eigenlijk nog niet volledig beseft...

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Pffff, nee daar ga ik niet aan beginnen. Ik zou mezelf helemaal gek maken. Bovendien vind ik 9 maanden nogal lang, dus tijd zat straks!
    Ik heb wel van mijn man een boek gekregen voor als ik zwanger ben. Vind ik erg lief, maar had liever gehad dat hij daar mee had gewacht. Ik wil niet dat het een obsessie word. God weet hoe lang het nog gaat duren.

3. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

@djezelf Jeugdige arrogantie?
    Holy crap!
    Het heeft echt niks te maken met leeftijd...
    Ik heb nu via mp een ledikant en commode staan plus kinderwagen
    Ik heb het gekocht omdat het maar spullen zijn die ook nog een functie hebben als ik OOIT zwanger raak
    Ik las het net nog: De goden verzoeken...
    Het is maar hout!
    (en wil niet de meiden kwetsten die er slechte belevemissen mee hebben..)

En er werd ook geschreven dat er erg weinig meiden zijn die echt kinderloos blijven door de medische wereld van nu,ik zal er alles aan doen om zwanger te worden
    Ik heb zelfs nu hechtingen in mijn buik om weer een stap verder te komen

Als de goden mij willen straffen voor het kopen van hout,dan spoort er echt iets niet!

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
  5. Niet meer actief

Hoi,

Ik vind het voor mezelf best wat eng om al spullen te gaan kopen. Ik ben al mamma van een gezonde tweeling, maar zij zijn inmiddels al 8 jaar en van een andere vader. Ik ben bang dat ik mezelf alleen maar teleurstel als ik kijk naar schattige babydingetjes. Ik ben veel te bang dat het niet gaat lukken.. Het kindje komt toch wanneer het komen moet en misschien zelfs wel niet.

6. Pompoentje

20 nov 2008
    83
    0
    0
    Toen ik zwanger bleek te zijn heb ik een aantal dingetjes gekocht, maar na een miskraam voelde ik me zo vervelend dat ik de spulletjes erg ver in de kast heb gestopt. Nu merk ik zelf dat ik er minder op let wat voor leuke dingetjes er te koop zijn.Ik wacht rustig af tot ik weer zwanger raak. Maar er is niets mis mee om voorpret te hebben alleen heb je jezelf er wel mee te pakken als het niet gaat zoals jij het zou willen.

7. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    heey heey

hier nog 1 die al van alles in huis heeft
    toen ik zwanger was he ik heel veel kleine dingen gekocht zo als kammetjes,speentjes,flesjes,rammelaar ezo
    heb veel kleertjes gekregen tot en met maat 92 schoentjes hebben we al bedje ,kinderwagen mijn kinderwasgen is 4 in 1 maxcicosi buggy en zoon zak voor dat je de baby op de rug kunt doen
    maar ja toen ik na de 4de keer een miskraam had gehad was ik eht zo zat dat ik alles in dozen heb gedaan en in de kelder heb gegooit en er niet meer na om kijk heb ook trouwens al veel weg gegeven
    dus ja ik zou helemaal niks emer kopen tot dat ik de 3de maand voor bij ben maar ja dat ben ik :) maar ik heb het dus ook gedaan en als jullie je er goed bij voelen (net zo als ik toen) zou ik het gewoon blijven doen

groetjes syboena

8. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Wij doen elke maand beide 50 euro in een enveloppe, dus 100 euro in de maand. Verder spaar ik zoiezo verder op mijn bankrekening voor een kleine.

Ik vind er ook wel troost in om elke maand 50 euro op te sparen. In plaats van dingen kopen dan. Zo zie ik elke maand meer en meer geld verschijnen en als het zo mag zijn dan raak ik wel zwanger en verwen ik de kleine met een mooie kamer, kleertjes, speelgoed etc. Eigenlijk vind ik het geen zin hebben om iets te kopen voor iemand die er niet is, daarom ook geld sparen op deze manier. Dan hoef je ook niets te laten als hij/zij eenmaal in je buik zit.

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik heb alleen een speen gekocht met I love pappa en een rompertje hiervan, verder nog niks ook al zie ik veel leuke dingen, we wachten de echo van 5 jan af en dan ga ik rustig aan dingen kopen!

10. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik heb het 3 jaar geleden ook gedaan toen ik net 7 wk zwanger was :oops:
    Gevolg 2x een miskraam, daarna relatie over en dus alles weggegeven en weggegooid.
    Vond het TE confronterend.

Nu 3 jaar later onverwachts zwanger geworden en heb mn eerste spulletjes pas na 20wk gekocht, durfde het echt niet eerder.

Je moet inderdaad doen wat je zelf wilt, kunnen wij niet voor je beslissen ;)
    Maar ik kan je wel vertellen dat het vreselijk is om continue die spulletjes tegen te moeten komen als er nog niks is.
    Ik zou er dan voor kiezen om iedere maand een bedrag aan de kant te leggen ;)

11. Tinkerbellmama

Tinkerbellmama Actief lid

11 dec 2008
    201
    0
    0
    Hey Kira wat leuk, ik zie dat je 24 april gaat trouwen, wij een week later, vrijdag 1 mei en hopelijk met een buikje [-o<

12. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
    hallo allemaal,

nu zijn m'n man en ik pas vanaf september bezig met zwanger proberen te worden, en jeuken m'n handen af en toe. maar persoonlijk vind ik het ook de goden verzoeken...zo koop ik vriendinnen die zwanger zijn ook geen rompertjes, speentjes en ander spul, puur en alleen omdat ik me er van bewust ben dat het mis kan gaan, en het niet vanzelfsprekend is dat men zwanger wordt, of blijft.

natuurlijk kun je het ook omdraaien :p door dingen te kopen en positief te denken wordt je juist zwanger. maar toch...m'n moeder heeft er 5 jaar over gedaan om mij te krijgen, en weer 5 jaar voor m'n broer. dus...niet vanzelfsprekend voor mij.

en zodra ik dan zwanger ben, misschien koop ik dan iets kleins. na 'n maand of 3, ga ik denk ik pas echt los ;) maar dan ook goed ook! haha!

groetjes, Cat

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik geloof dat hier al eens een topic over was, maar ik snap het zelf niet om nu al spullen te kopen. Ik heb zelf nog maar net (toen we 4 dec onze eerste echo) wat gekocht. Ik heb 2 rompertjes en 2 speentjes en 3 speelgoed dingetjes. Verder niks want ik wacht totdat we weten wat het wordt. Kinderkamer komt pas als ik wat verder ben in de zwangerschap en dan heb je tenminste ook wat om naar uit te kijken. Straks ben je zwanger en heb je alles al...

14. puzzcat24

Das toch de bedoeling?
    In iedergeval voor mij,want ja om in 9 maanden alles te gaan kopen en die grote spullen zijn duur is voor mij niet haalbaar das ook een reden waarom ik nu al meubels heb bv

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zie dat sommige meiden echt heel makkelijk denken: Ach, als het zwanger worden niet lukt, dan verkoop ik de spulletjes toch gewoon weer?

Zo gaat het in de realiteit helemaal niet. Als je zoveel spulletjes hebt, en het duurt jaren voordat je zwanger bent, dan is dat ontzettend confronterend. Ook als ze op zolder staan uit het zicht. Het zijn wel spulletjes die je voor JOUW kindje hebt gekocht. Maar wat als dat kindje er misschien nooit komt? Als je in de medische molen zit en met behandelingen bezig bent, tegenslag op tegenslag hebt, en de vraag of het ooit zal lukken? Geloof me, dan wil je echt niet tegen babyspulletjes aankijken...

En ook voor het praktische gedeelte: Elk seizoen zijn er andere kleuren trendy, andere motiefjes, komen er weer nieuwe modellen kinderwagens op de markt. Daar zit je dan met je ouderwetse meuk, als je wat langer op een kindje hebt moeten wachten. Niks is zo leuk als spulletjes uitzoeken met een zwangere buik, als je weet dat je het binnen een paar maanden gaat gebruiken!

Tuurlijk heb je een positieve instelling als je begint met zwanger proberen te worden. Gaat niet iedereen er stiekem een beetje vanuit dat het vast binnen een jaar gaat lukken? Ook wij hadden er niet op gerekend dat het uiteindelijk 5 jaar en heel wat behandelingen zou kosten, voordat we ons kindje konden verwelkomen. Maar de realiteit is dat 1 op de 6 stellen vruchtbaarheidsproblemen heeft! Uit ervaring weet ik dat een zwangerschap en een gezond kindje een godsgeschenk is en het grootste wonder. Maar helaas zien veel mensen dit als iets vanzelfsprekends.

16. puzzcat24

Ik wil niks zeggen hoor maar ik ben nu al een paar jaar bezig voor een beeb en ja ik denk echt dat ik de spullen ga verkopen als het zo zou wezen dat ik dus nooit een kindje mag verwachten
    En je zegt wel: Het zijn wel spulletjes die je voor JOUW kindje hebt gekocht
    Nou het kindje bestaat nog niet,maar je voorbereiden op de toekomst is echt zo slecht nog niet
    En tja je kan wel zeggen trends en motiefjes maar als je er na een paar jaar zat van bent verkoop je het toch weer haha ;)
    Het is echt niet vanzelf sprekend,maar nogmaals het is maar HOUT

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    maar de meiden die al veel spullen hebben en het kamertje etc hebben jullie het dan ook al opgezet staan?

Wij hebben dus wel al een ledikantje kast en commode maar die staan nog niet op staan gewoon op zolder maar omdat ik die zo geweldig mooi vond (en is niet tijdsgebonden want de spullen zijn ook al een aantal jaar oud en niet ven specifieke kleuren maar gewoon wit met bruinachtig) hebben wij het toch alvast gekocht maar om nou te zeggen dat we het al op gaan zetten? nee dat niet gewoon lekker op zolder laten staan...

En idd ik blijf erbij dat wanneer het echt niet lukt je het gewoon op internet zou kunnen verkopen bedoel zo ben ik er zelf ook aangekomen natuurlijk...

Ben er wel mee eens dat een hele inboedel kopen al voor de zwangerschap dat dat misschien wel iets te ver gaat... maar goed waarom iets laten staan als je het mooi vind?

Ik zelf ga trouwens voorlopig ook niet meer kopen omdat de rest wat we willen kopen allemaal nieuw gekocht wordt ;)

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Puzzcat Het mag wel wat minder aanvallend, hoor! Jij ziet het als hout, bij een ander zit er wat meer gevoel achter... Niet iedereen is hetzelfde, ik heb alleen geschreven hoe het voor ons was.

19. puzzcat24

Uhm dus we mogen niet reageren op elkaars bericht?
    Leuke forum word het dan...

20. Paulienn

Paulienn Actief lid

21 nov 2008
    173
    0
    0
    Nou dames kom op,
    De een is er wat gevoeliger over dan andere ik vindt dat iedereen zijn of haar mening mag uiten.. Je moet je niet aangevallen voelen, het is jou mening en logisch dat andere daar anders over denken.. een wereld met allemaal dezelfde mening is nogal saai ;)

Verder ben ik het er mee eens dat het heeeeeel erg leuk is om allerlei dingen te kopen! Maar overdrijven is ook een beetje jammer, en ja de kans dat je niet zwanger kan worden zit erin.. Maar de kans dat je binnen een jaar zwanger wordt ook.. Ik zelf heb een super mooie baby kamer gezien, maar niet gekocht waar ik stiekem toch wel spijt van heb!

Wat ik probeer te zeggen is respecteer elkaars mening, iedereen verwerkt dingen anders en gaan er anders mee om :)

Deel Deze Pagina