Nu al spullen kopen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kleintje88, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat probeerde ik inderdaad te zeggen...

Laten we elkaar respecteren en niet met dikgedrukte termen beginnen te gooien. Het is toch niet nodig om zo fel op elkaar te reageren. :rolleyes: Je kunt ook op een respectvolle manier met elkaar omgaan in plaats er meteen zo in te hakken, Puzzcat. Voor de een is het geen hout en zit er meer achter, de ander vindt dat wel. Reageren mag best, maar het kan ook wel wat minder aanvallend en agressief.

2. Paulienn

Paulienn Actief lid

21 nov 2008
    173
    0
    0
    Kijk dit is zo jammer van internet je kan geen emoties zien horen voelen of wat dan ook..

Maar oke..

De dames die al wat gekocht hebben wat hebben jullie gekocht dan?

3. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

WAT?Ik aanvallend?
    Dat is nou zo jammer aan een forum je ziet nooit hoe een persoon het bedoelt qua emotie

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Misschien bedoel je het niet aanvallend, dat weet ik niet. Maar door je manier van schrijven kom je soms wel erg fel en aanvallend over. Maar als dat niet zo bedoeld is, sorry dan...

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

ook ik heb al wat van te voren gekocht.
    maar bij mij zit er een iets andere gedachte achter.
    ik kom uit een bijstands gezin en toen mijn moeder zwanger raakte van mijn zusje was er dus geen geld voor spullen enz.
    ik wilde dus graag op de toekomst voorbereid zijn.
    Ondanks dat ik wist dat er een grote kans in zat dat ik heel moeilijk zwanger kon raken ivm endometriose.
    De babykamer van mijn vriend hadden mijn schoonouders nog.
    Ik had een kinderwagen gekocht en een maxi taxi.
    Ook had ik al wat kleertjes enzo wat van mij mijn broertje en zusje waren geweest.
    de spulletjes had ik op zolder gezet onder doeken,
    maar als ik bedenk hoe veel verdriet ik af en toe heb gehad elke keer als ik de zolder op liep en het maar niet wilde lukken vroeg ik me echt af of dat ik het op mezelf af geroepen had door al dingen te kopen.
    Nu ben ik wel inmiddels zwanger en ben natuurlijk super blij met mijn spulletjes.
    Maar of ik het weer zou doen? (ondanks mijn gedachte niet echt uit voorbarigheid was dat ik toch wel zwanger zou raken. Maar meer omdat ik bang was in dezelfde situatie terecht te komen als mijn moeder).
    Ik weet het niet.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb een ledikantje, comode en kast gekocht via marktplaats voor 100 euro nog zo goed als nieuw, nauwelijks schade en ik vond hem zo mooi dat ik hem niet kon laten staan :p hij staat nog niet op en dat doen we ook pas als ik st rax zwanger ben want anders sta je er tegen aan te kijken de hele tijd..
    Verder een mutsje en een slabje en wat kleertjes (3 ofzo) maar dat is meer om onze ouders kado te doen als we zwanger zijn staat b.v i love oma of i love opa op...

en we moesten een kamer verfen omdat die kamer enorm slecht was geverfd door de vorige bewoners dus dat hebben we alvast gedaan met het oog op de babykamer maar wel een kleur die we beiden geweldig vinden en op die kamer staan nu ook gewoon het bureau etc dus het is niet zo zeer meteen voor de babykamer maar gewoon omdat wij de kleur mooi vinden en een kleur die we uiteindelijk wel voor de babykamer kunnen gebruiken zodat we niet persé hoeven te schilderen...
    maar zoals ik al zeg alles ligt gewoon nog op zolder of in de kast zodat ik daar niet iedere keer naar hoef te kijken en ach we zien wel hoelang het duurt voordat ik zwanger raak :)

@ pussy; ik vind dat je wel een beetje erg geirriteerd reageert :rolleyes:

7. Paulienn

Paulienn Actief lid

21 nov 2008
    173
    0
    0
    Ik ben ook al aan het inslaan moet ik eerlijk bekennen!
    Ik heb al een kinderwagen, maxi cosi diverse kleertjes, boxkleed, rompertjes, en een aantal kleine dingetjes
    ohjaaa en ook een rompertje met I love papa en ook een speen met I love papa

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dan moet je niet telkens hoofdletters en dikke letters gebruiken.

9. Paulienn

Paulienn Actief lid

21 nov 2008
    173
    0
    0
    Dit is een beetje offtopic..

Nu weer on topic

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Paulienn Jouw opmerking is ook off-topic! :)

11. Paulienn

Paulienn Actief lid

21 nov 2008
    173
    0
    0
    hahaha klopt klopt maar uhh ja
    lekker weer he ;)

12. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Ik heb nooit iets gekocht voor ik zwager was van mijn dochter, het is zelfs nooit is me opgekomen:)
    Voor deze baby heb ik nog niks gekocht, alleen 1 vestje die voor de helft van het geld was. Ik wacht nog even met kleertjes kopen tot ik weet wat het word.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is toch ook veel leuker kleertjes kopen als je weet wat het geslacht is.Ik wil pas commode enz kopen als ik wat verder ben,lijkt me heerlijk met een dikke buik voor al die spulletjes kijken. Wat heb je er nou aan om nu al spulletjes te kopen... :( Iedereen moet het voor zich weten maar ik vind het zelf echt onzin.

14. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Ik zou dat ook niet doen spullen kopen voor ik zwanger ben en dan zou ik ook pas als ik op de helft ben ofzo meubeltjes kopen. In het begin van de zwangerschap misschien wat kleertjes maar meer niet.
    Je weet immers maar nooit wanneer je zwanger word en misschien heb je tegen die tijd weer een andere smaak met meubels of net wat.

15. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik heb het alle keren ook niet gedaan. Ik schrik er eigenlijk van dat sommige al een hele complete uitzet incl. kinderwagen en kamertje hebben. Stel dat het niet lukt of nog maanden gaat duren.... Kinderwagen is al lang "uit" of al flink in de aanbieding geweest omdat ze nieuwe kleuren kregen enzo. Nee hoor. Shoppen met een dikke buik vind ik persoonlijk ook nog eens veel leuker!

16. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Ook ik vind het onzin om spullen te kopen terwijl je nog niet zwanger bent. En voor een prikkie een kinder kamer op markplaats kopen terwijl je nog maar net bezig bent vind ik zelfs een beetje inhalig. Wat nou als er een stel is dat echt dringend een kinderkamrtje nodig heeft en niet veel te besteden...dan haal jij het voor hun neus weg terwijl je misschien pas over 3 jaar zwanger bent...

Tuurlijk smelt ik ook weg op de baby afdeling van verschillende winkels, maar op voorhand spullen kopen zal je mij nooit zien doen.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk ;)

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Jeetje, het verbaast me echt dat er toch best wat mensen zijn die al voordat ze zwanger waren al meubels enzo hebben gekocht. Wij hebben dat pas na de 20 weken echo gedaan.
    Lijkt mij persoonlijk ook niet leuk als je alles al in huis heb voordat je zwanger bent, het is juist leuk om te shoppen voor het beebje in je buik als je zwanger bent.
    Maar ieder zn persoonlijke voorkeur.

18. Paulienn

Paulienn Actief lid

21 nov 2008
    173
    0
    0

Wat jij zegt vindt ik wel een beetje hard over komen hoor.. Waarom zal een ander er meer recht op hebben als jij? Ik vind het een beetje vervelend hoe je het zegt sorry.. Voel me waarschijnlijk nogal aangesproken!
    Ik vind dat als ik iets leuks zie ik zelf moet weten of ik het koop of niet..
    Dat zal dus betekenen dat ik geen goedkoop eten in een supermarkt mag kopen omdat er ook nog mensen zijn die het minder te besteden hebben.. Ik voel me niet schuldig als ik het laatste goedkope brood bij de lidl weg haal, want als ik zo moet gaan denken dan zal dat betekenen dat ik zelf straks arm ben doordat ik allemaal dure dingen moet gaan kopen

19. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja ik vind dat ook iets te hard gesteld. Ik ben niet verantwoordelijk voor hoe een ander het heeft.
    Ik ben verantworodelijk voor mezelf.
    Dus als ik de kamer op mp koop op het moment dat ik dat wil, heb ik niets met een evt ander te maken. Zo kun je je hele leven wel indienst van een ander gaan leven. Wat stel je voor dat er een ander is, die dat reisje net meer verdiend dan jij, stel je voor dat iemand anders dat laatste brood net even harder nodig hebt dan jij.
    Zo kun je toch niet leven?
    Hallo ik mag er ook zijn

20. Paulienn

Paulienn Actief lid

21 nov 2008
    173
    0
    0
    Zo denk ik ook!
    Ik werk hard voor mijn geld, dus vindt dat ik ook mag kopen wat ik wil maakt niet uit duur of goedkoop.. en ja helaas misschien heeft een ander het harder nodig, dan had diegene misschien iets eerder er bij moeten zijn!?

Deel Deze Pagina