Ehumm dan heeft die ander gewoon pech? dat lijkt me logisch zo werkt dat nou eenmaal op marktplaats wie het eerst komt wie het eerst maalt... bovendien staat marktplaats nog vol met andere babykamers dan moeten ze maar een andere kamer zoeken... als ik helemaal gek ben van die kamer dan doe ik een bod en tja als ik hem dan op mag halen en ik hem dan nog steeds mooi vind dan neem ik hem gewoon mee dan staat hij maar 3 jaar op zolder (bij wijs van spreken) vind het een beetje een stomme opmerking van je Als iemand anders die wel zwanger was het voor iemands neus wegkaapt die het misschien harder nodig had dan is het toch ook gewoon pech hebben zo werkt dat nu eenmaal!
Hallo! Ik zou het beslist niet doen! Toen ik zwanger was van onze dochter, heb ik pas dingetjes gekocht na m'n 12e week. Toen durfde ik wel wat te kopen, maar daarvoor echt niet! In mijn optiek brengt het ongeluk als je ver van tevoren alles al klaar hebt staan. Voor het zelfde geldt, blijven jullie kinderloos en dan zit je met een complete babykamer. Nu gun ik dat natuurlijk niemand toe, maar ja...er zijn nogal veel mensen die ongewenst kinderloos zijn en blijven. Ik probeer je helemaal niet bang te maken of je verhaal af te kraken, maar je bent naar mijn mening iets te voorbarig. Eerst maar eens zwanger worden en dan verder kijken! Lief Elly.
IK ben ook niet voor babyspullen kopen als j eniet zwanger bent maar dit vind ik de meest onzinnige reden die ik ooit gehoord heb.Zo kan je echt overal wel een draai aan geven!
Het spijt me als ik mensen tegen de schenen schop maar dat is mijn persoonlijke mening. Net zoals jullie je persoonlijke mening hebben. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat IK het nooit zou doen omdat IK MEZELF dan inhalig zou vinden. Onder aan mijn berichtje staat notabene nog: ieder zijn ding... maar daar wordt overheen gelezen. Blijkbaar is een andere mening niet welkom in dit onderwerp. Ciao..
Jawel hoor,natuurlijk mag je je mening geven,maar dan geven andere mensen weer een mening over jou mening,zo gaat dat nu eenmaal op een forum Je moet je dan ook niet beledigd of aangevallen voelen,het is niet persoonlijk maar zo werkt het nou eenmaal op een forum
Als ik weet dat er 50 euro in me huis ligt te liggen, dan kan ik dat daar niet laten haha.. Maar dat is meer een afwijking van mij, ik geef al snel meer uit dan dat ik zou moeten aan kleren enzo. Maar echt aan een babykamer en kinderwagen zou ik nog niet willen kopen.. maar wij kunnen het makkelijk opbrengen tegen die tijd.. ik vind dat iedereen dat voor zich moet weten toch. Jammer dat sommige mensen zo overdreven reageren, en puzzcat ik vind je helemaal niet agressief oid overkomen.. maar ja ik interpreteer het weer anders dan de rest denk ik.
Bij ons eerste kindje zijn we pas spullen gaan kopen toen ik zwanger was. Nu gaan we voor nummer twee dus hebben we al heel veel spullen in huis ... mijn handen kriebelen bij het zien van leuke zwangerschapskleren ... ik wacht nog maar even af. Ik hoop dat mijn pendels uitkomen ...
Een andere mening niet welkom? Ik geloof dat er een hoop mensen (waaronder ik) hebben gereageerd dat we het niet nu al zouden kopen als je niet zwanger bent. Daar is toch ook geen nare reaktie op gekomen? Jouw reaktie van dat kamertje en inhalig vind ik ook niet echt een reden om het niet te doen eigenlijk. Persoonlijk zou ik het dan pas wel aanschaffen als ik 12 weken of verder zou zijn. Maarre hieruit begrijp ik dus dat jij alles nieuw zou kopen om de "armen" een kans te geven op een "goedkoop" kamertje.....? Ik heb een nieuw kamertje gekregen vanmijn vader toen ik zwanger wa svan de eerste. Al sdat niet zo zou zijn geweest had ik er zeker 1 van marktplaats gekocht! We hebben genoeg te besteden om normaal van te leven maar dan nog zou ik voor 2e hands gaan. Het heeft vrijwel niks te lijden gehad en waarom dan zoveel geld uitgeven? Al sik het danniet had gekocht koopt een ander het wel en als het je smaak is...waarom niet? Heb je meteen weer wat over voor een kinderwagen enzo
ik heb pas wat spulletjes gekocht toen ik 14 wkn zwanger was... een paar rompertjes.. en knuffels.. washandjes en hydro doeken... speentjes.. en van die wikkelpakjes... wel alles in een netrale kleur omdat ik nog niet wist of het een jongen of een meid zou worden... na de 20 wkn echo.. kochten we pas een kinderwagen en dat soort dingen... en toen ik lag te bevallen moest manlief nog gauw de nieuwe gordijnen in de plooi hangen haha...
Hoi Gijsje, Ik trek het me juist niet persoonlijk aan. Ik had juist het idee dat anderen dat wel deden. Maar dat was mijn bedoeling helemaal niet. Mijn welgemeende excuus. Het betreft hier een misverstand. Mijn reactie had betrekking op mezelf. Ik gun iedereen een leuke kinderkamer voor een leuke prijs. Dus ook jullie! En ik kan me heel goed voorstellen dat je nu al graag spullen wilt kopen. Het is en blijft allemaal erg schattig. Ik zou het nooit doen uit bijgeloof. Vriendjes?
Wij zijn zo'n stel die de hele babykamer al in orde hadden voor ik zwanger was. Muren en plafond geverfd, ledikantje in elkaar gezet en opgemaakt, commode gekocht en geverfd. De kast zelf gemaakt en muurschildering gemaakt. Jeugdige arrogantie? We wisten dat ik niet zomaar zwanger zou raken, aangezien mijn cyclus varieert van 10 tot 19 weken! Uiteindelijk hebben we er dus ook 2 jaar over gedaan voor we zwanger waren. Maar door lekker te knutselen in en voor de babykamer waren we ook eens bezig met positieve dingen om zwanger te raken. Aangezien sex al meer een moetje werd en het gebruik van hormonen en ziekenhuisbezoeken geen pretje is. Ik heb echt uren en dagen in de babykamer doorgebracht, een realistischer beeld om te zien waar je het allemaal voor doet! Ik ben blij dat we het zo gedaan hebben omdat het voor ons gewoon enorm fijn aanvoelde. En het verspreiden van de kosten was een meevaller. En qua smaak hebben we alles zo gedaan dat het echt een droomkamertje is die tijdloos is. Troetelberen zijn immers allang uit de mode haha. Voor deze beeb hebben we ook een andere kinderwagen gekocht voor we zwanger raakten. Geheel tijdloos aangezien het een echt oldtimer is van 45 jaar oud haha. En voor deze beeb duurde het een klein jaar voor we weer met hulp zwanger raakten. En voor deze babykamer zijn we niet eerder begonnen en daar heb ik enigszins wel spijt van. De kamer is lang niet zo mooi als de kamer waar mijn zoontje in ligt. En nu met bedrust kan ik ook niet meer lekker knutselen en muurschilderingen maken. (wat je overigens sowieso beter kunt doen als je niet zwanger bent vanwege de stoffen die je inademt) Ik snap heel goed dat andere stellen dit nooit zouden doen, maar andere stellen zouden zoveel dingen anders doen.
Drie jaar geleden liep ik op een rommelmarkt en daar zag ik een ouderwets ijzeren wiegje. Zo één die je zelf van binnen moet bekleden.Precies wat ik later zou willen en 5 euro.. Ik dacht; die neem ik gewoon mee. Hij staat nu op zolder bij mijn ouders. Maar over 4 weken gaan we verhuizen naar ons eerste koophuis. En kan ik deze dus zelf ergens stallen. Waarschijnlijk wordt het de zolder. Maar het lijkt me ook wel grappig deze op het kleine kamertje te zetten. Welliswaar onopgeknapt/ongestoffeerd. Verder kan ik bijna alles overnemen van mijn oudste zus. Ik hoef dus eigenlijk niets aan te schaffen. IDEAAL!
ik hebgewacht tot ik 3 maanden was ik heb nu 4 kinderen maaar ook 9 x een miskraam gehad dus vaandaar dat ikwacht met koipen
Wij hebben een nieuw huis gekocht en de kamer wat ooit babykamer moet worden al in neutrale kleuren geverfd. Als ik zwanger ben dan heb ik nog zat tijd voor de muurschilderingen en zo. Verder heb ik al het wiegje (het wiegje waar mijn moeder als eerste in gelegen heeft en daarna de rest van de familie). Als ik iets tegenkom in de stad en het is op de aanbieding neem ik dit ook mee. De grote stukken koop ik pas als we daadwerkelijk zwanger zijn. Als ik me verveel dan probeer ik ook al gedichtjes te zoeken voor op het kaartje. Ik ben graag goed voorbereid op alles, het zit gewoon in me. En het scheelt straks veel in kosten en stress! Voor mij althans.