nu al spullentjes kopen :s

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mokkeltj, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Even een knuffel voor jou, Patje! Ik hoop dat je ze binnenkort van zolder kunt halen...

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik ken een stel dat ook alles al had overgenomen van een bevriend stel. Dat kan ik me goed voorstellen hoor, maar ik zou het ook niet zo snel doen persoonlijk.

Uiteindelijk zitten ze nu, 3 jaar later met die spulletjes en de wetenschap dat het voor hun niet mogelijk is op een natuurlijke manier zwagner te raken. Zij moet nu allerlei operaties ondergaan en dan is nog de vraag of het ooit gaat lukken :cry: :cry:

Natuurlijk lukt het in de meeste gevallen gewoon en blijven dit soort gevallen uitzonderingen, maar toch........

Ikzelf heb juist pas met 12 weken het eerste gekocht. Het is juist ook zo leuk om tijdens je zwangerschap dingen uit te zoeken. Straks ben je zwanger heb je eignelijk niks meer te kopen :rolleyes:

Ik vond he tjuist leuk dat naarmate mijn zwangerschap zich vorderde er ook steeds meer spulletjes het huis in kwamen........Langzaam maar zeker word het dan steeds echter.....

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb al een mutsje en een slabbetje.. kon me beide keren niet inhouden. Verder mijd ik op dit gewoon de babywinkels en babyafdelingen :) omdat ik er anders niet weg te slaan ben... en mijn man al helemaal niet :)

4. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ik heb vandaag een boek gekocht, met de zwangerschap van week tot week, daarin kan je ook van alles opschrijven bij elke week en ook een echo foto of buikfoto inplakken, echt leuk..
    Kon het niet laten haha. Maar kleertjes enzo wil ik nog niet kopen enzo..

Ik ga pas kopen zodra ik een posi test heb, maar dan alleen voor opa en oma ;)
    Weet misschien iemand waar je een tut kan kopen met i (L) opa, en i (L) oma erop..?

Liefs

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier 7 jaar en verder benik het geheel met je eens, Jippie!
    Als het onverhoopt langer duurt en een aantal keer misgaat, dan wil je die spullen niet zien /hebben enz.

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee een tut weet ik niet maar een slabbe of rompertje rond die koers wel iets met opa is mn grote vriend , ik ben opa's kanjer / prinsesje ik wil je de site wel even geven kan je zelf snuffelen :) zal heb in een pb proberen te zetten :)

7. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Ik moet me ook echt inhouden en dat lukt me aardig...
    Wel weten me vriend en ik al helemaal hoe we het kamertje willen inrichten. Vandaag kwam hij thuis met een Teigetje hobbelpaard. het kamertje wordt in teiger stijl.....
    Vond het wel lief, maar wel met dubbel gevoel

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik wil ook pas rond de 12 weken wat kopen. Tegen die tijd krijg ik van mijn moeder en zus ook wat. Ik vond het hiervoor ook niet moeilijk om niet te doen, maar ik had ook genoeg afleiding en ik keek wel in de stad maar verder niet.

Ik ken een meisje van een ander forum die had met 6 weken al een hele en dan bedoel ik echt een HELE kinderkamer enzo en kleertjes spulletjes alles al staan. Ook behang en die hele zooi.... :confused: :( En dat snap ik niet, gaat het fout kijk je tegen die kinderkamer aan....

Maar goed iedereen gaat hier anders mee om en denkt hier anders over maar ik persoonlijk zou het zelf niet doen. Maar je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt denk ik.

9. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Wij zijn nu twee en half jaar bezig en zitten nu net een maand in de MMM. In het eerste jaar heb ik best al veel spulletjes gekocht nu moet ik zeggen dat ik er ook veel hoop uit put. Ik zie ze alleen niet staan want ik heb alles op zolder netjes weggeborgen. Het duurt dus onverhoopt erg lang en misschien duurt het nog wel veel langer maar af en toe neus ik heerlijk door die spulletjes heen en kan ik heerlijk er bij wegdromen en af en toe heerlijk ongestoord huilen.
    Ik heb geen spijt dat ik die spullen heb gekocht, maar ik koop er niets meer bij.

liefs

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Zelf kan ik me goed inhouden al is het babyspul allemaal zo schattig. Maar wij willen bewust niets kopen voordat het raak is. Vind dat als je er voorderhand al mee begint dat je dan de goden gaat verzoeken om het zo maar te zeggen.

Het scheelt dat mijn schoonzus binnenkort moet bevallen dus dan kunnen we leuke dingen ook nog evt voor haar en de kleine kopen.

11. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ik heb die neiging helemaal niet. Mijn schoonmoeder daarentegen heeft een jaar geleden (was nog niet eens gestopt met de pil) al 2 superschattige jurkjes gekocht hahaha. Ik zei en wat als het een jongetje wordt :D haha. Wel grappig, maar ik zelf koop helemaal niets.

12. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik durf nog niets te kopen, eerst maar eens kijken of het allemaal wel bij ons gaat lukken.... Ik ben dus érg voorzichtig :oops:

Wat wél lastig is, is dat ik de meubeltjes voor de "eventuele" babykamer graag van oude meubeltjes wil maken, dus nieuw opknappen, zeg maar. Daar gaat best wat tijd in zitten, dus daar wil ik wel bijtijds mee beginnen.
    En mijn handen jeuken, want ik vind het érg leuk om te doen....!

13. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Ik heb al 2 setjes gekocht dat gedragen kan worden door een meisje en een jongen.

Verder heb ik al in mijn hoofd hoe de kinderkamer moet worden. Maar daar wacht ik toch echt even mee tot het mag

14. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Toen ik de eerste keer zwanger was, sloeg bij mij de koopgekte toe
    Kleertjes, rompertjes, speeltjes, alles was leuk

Helaas ging het na 3 maanden mis

Nu koop ik er niets meer bij, want ben ergens bang dat het nog wel eens heel lang kan gaan duren, en dan zit ik zo lang met al die spulletjes

Toch si het nu soms wel fijn om al die dingetjes te zien, ff lekker alles bekijken en alvast weg dromen voor straks

Maar aan de andere kant doet het ook vaak zo zeer als je alles ziet staan, dat ik een tijdje geleden alles maar in een grote box heb gedaan en weggestopt heb!

Zodra we een postieve test hebben en een mooie echo komt alles te voor schijn, en gaan we weer volop shoppen!

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ach, het kan echt geen kwaad als je zo'n drang hebt om heel af en toe alvast iets leuks kleins te kopen. Die dingen kosten toch allemaal geen drol!

Ik had ook alvast de muur van de babykamer paars geverfd met glitters, haha. Ik dacht, paars kan voor zowel een jongentje als een meisje. En als ik strax zwanger ben, dan ga ik misschien niet meer verven, omdat verf inademen niet zo goed is voor je ongeboren kindje!

Ik had er toen al veel lol aan dus, maar ik heb die muur nu toch roze geverfd hoor! Haha, verven met latex (op waterbasis) mag best tijdens de zwangerschap.

We hebben trouwens wel gewacht met de grote aankopen tot na de 20 weken echo. Daarvoor wel een klein beetje rondgekeken alvast. Maar ik was in het begin zo misselijk, dat ik eerder toch nog niet veel kon (laat staan shoppen).
    Ik heb nu ook echt nog niet alles in huis en het kamertje wordt heel langzaam steeds verder aangekleed. De meubeltjes komen als t goed is in december. Ik doe er gewoon de hele zwangerschap over.

16. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Zo te lezen ben ik ook niet de enige, ben nog niet zwanger, heb al wel wat kleine spullentjes gekocht.
    Achteraf ook best handig als ik moet oppassen, flesje etc heb ik gewoon in huis en dus al volop in gebruik!

Alleen nu zelf nog!

We wachten geduldig af, maar soms is het wel een grote teleurstelling als het niet raak is.

groetjes mau

17. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Ben nu bijna op de helft en heb zelf bijna (op 1 rompertje na) niks gekocht.
    Wel heb ik een kinderwagen besteld en die komt half december, verder heb ik wat kleding en boekjes, beertjes enzo, maar dit heb ik allemaal cadeau gekregen.
    Ik denk dat ik ergens in januari de meubeltjes ga kopen.

18. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Heb ook wel eens de drang maar wil en kan me wel inhouden. Zit pas in de eerste ronde en wat nou als t nog heel lang duurt....dan maak ik mezelf er misschien juist wel verdrietig mee. Ik denk dat ik als ik net weet dat ik zwanger ben dat ik wel een klein dingetje voor mn vriend koop om t daarmee duidelijk te maken. En dan pas weer als ik die 3 enge maanden door ben. Als me dat dan lukt hihi

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Zoals eerder gezegd weet ik me met spulletjes kopen wel in te houden, maar ook ik weet al tot in detail hoe de kinderkamer eruit zou moeten zien, en daar ben ik dus al wel stiekem een klein beetje mee bezig... Ik wil graag iets doen met bepaalde foto's, dus steeds als ik datgene zie wat ik ervoor wil hebben, is de camera niet meer uit mijn handen te slaan, hahaha!Maar dat is nog wel redelijk onschuldig. Toch? ;)

20. Ik maak me ook schuldig aan het kopen van babyspulletjes! hihi

Laatst heb ik een zo'n knuffeltje met muziek erin gekocht van Woezel en Pip. Af en toe haal ik 'm uit de kast en droom ik helemaal weg bij het horen van dat liedje. Ook heb ik leesboekjes van Jip en Janneke gekocht, waren voor de helft en dat blijft altijd leuk, dus ook maar alvast meegenomen.

Oh ja, het ergste komt nog... een wiegje staat ook al op zolder, maar dat was zo'n bijzonder exemplaar dat ik zeker wist die niet meer tegen te komen. Ben blij dat ik die toch alvast heb staan.

Deel Deze Pagina