ervaringen met moeders voor moeders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door imoan78, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Zijn er forumbezoekers (hoe formeel;)) die ervaring hebben met moeders voor moeders?
    Ik vind het een ontzettend goed iets, maar het lijkt me zo'n geklooi. Urine opvangen, overgieten, bewaren, oplaten halen.... Ik gun iedereen een kindje en heb zelf ook baat gehad bij hormonen. Ik zit het serieus te overwegen, maar dat geklooi (zie boven) staat me beetje tegen.
    Misschien dat ervaringsverhalen me kunnen helpen met mijn beslissing.

2. Nicole33

Nicole33 Lid

2 mrt 2012
    5
    1
    3
    Ik doe nu 4 weken mee en heb het nog geen enkel keer gedoe gevonden. Wat ik doe is naast de kan waar je in plast ook altijd 1 fles in de WC waardoor ik gelijk kan overgieten. Handen wassen moet je toch na elk toiletbezoek.

3. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    Ik heb 2 X de volledige periode meegedaan. Inderdaad is het niet echt ideaal, dat opvangen, maar vooral het overgieten in de bus waar conserveringsmiddelen inzitten. Maar uiteindelijk is het een kleine moeite, en je gunt toch iedere vrouw een kindje? Zeker als je zelf hormonen hebt moeten gebruiken lijkt me... En achteraf gezien zijn die weken allemaal heel snel gegaan en bleek het reuze mee te vallen (y) Ik zeg doen!

4. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Ik heb één keer een paar weken mee kunnen doen voor het helaas een miskraam werd.

Het is idd geklungel. En het duurt even voor je een methode hebt gevonden die prettig werkt. Maar wat mij betreft weegt het niet op tegen wat je een ander terug geeft door iets op te vangen wat je anders door de plee spoelt.

De kannen buiten zetten is geen drama, zo gedaan.
    En je kijkt er niet meer naar om, een paar uur later staan er weer lege kannen en zijn de volle verdwenen.
    Mocht je dat niet willen kun je ze altijd zelf wegbrengen.

Persoonlijk ben ik blij dat ik weer mee kan doen, en ik hoop de termijn dit keer wel vol te kunnen maken!

Laatste tip, geef je gewoon op. Bevalt het niet dan meld je je toch gewoon weer af? Kwestie van het nummer van de informatrice bewaren en een sms sturen als je wilt stoppen. Dan zet je op de ophaaldag beide kratten buiten. Daar merk je zelf dan niets van.

Succes met beslissen wat je gaat doen maar vooral gefeliciteerd met je zwangerschap!

5. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Ik heb het 10 weken gedaan en ja het is behelpen en de geur uit de flessen is niet lekker.;) maar ik heb het met trots doorstaan juist omdat ik weet hoe mensen er mee geholpen zijn.nam ik dat voor lief.en elke week moest ik de flessen buiten zetten en werden ze opgehaald.weet niet of dat ook is waar jij woont.succes met je keus;)
    Liefs

6. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Yup... ervaring mee.
    Ik heb het zo'n 5 weken gedaan en vond het niet zo'n gedoe.
    Ik hield de kan altijd vast terwijl ik plaste en gewoon op de wc zat (hij past makkelijk in de pot). Even overgieten en klaar.
    Maar dat is per persoon verschillend... een kennis van mij vond het zo'n geklooi omdat ze altijd die kan omver stootte. Dat is mij nog nooit overkomen.
    Een keer per week halen ze het op... en ze zijn blij met elk beetje urine wat je hebt opgevangen. Dus ik ging er niet zo krampachtig mee om.

7. Lara87

Lara87 Actief lid

8 mei 2013
    181
    9
    18
    Ik vond het een kleine moeite om mee te doen. Ik ving me urine op me van die kleine plastic weggooi bekers (vond dat kannetje te groot). Kan me herinneren dat ik het uit gewoon ging missen haha. Het enige nadeel was dat zodra ik de dop opendraaide het enorm stonk! Maar goed...ff de neus dicht, urine erin gieten en klaar :)!

Bij een volgende zwangerschap zou ik zeker weer mee doen!

8. Justme89

Justme89 Lid

22 nov 2014
    65
    0
    6
    Ik heb ook meegedaan en ben er net een week mee klaar. Ik vind het heel dankbaar omdat ik weet dat er zoveel vrouwen geholpen mee zijn. Elke woensdag kwam er een mailtje van mvm om je een beetje te motiveren. En dat lukte bij mij goed, want na deze mailtjes was ik altijd weer meer gemotiveerd:p

Op het laatst werd ik het soms wel een beetje zat. Vooral in de nacht. Normaal ga ik gewoon in het donker plassen, doortrekken en weer mijn warme bedje in. Maar nu moest het licht wel aan, overgieten, kannetje afspoelen.. En dan was ik klaarwakker en kwam moeilijk weer in slaap. En inderdaad, ik ben wel eens over mijn nek gegaan bij het openen van de potten. Het stinkt niet altijd even erg, maar af en toe...

Maar goed, zoals ik al zei; het is heel dankbaar om te doen!

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nouja, handig is anders.. Maar het is echt wel te doen hoor.
    Ik doe het alleen thuis, neem de flessen niet mee naar m'n werk.
    Het 'gedoe' heb ik er graag voor over om iets voor een ander te betekenen.

10. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Ik doe ook mee. Heb mijn vorige zwangerschap ook 10 weken meegedaan.
    De nadelen wegen niet op tegen de mooie voordelen.
    Zonder was ik niet zwanger geweest.......

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Toch een kleine moeite? Plassen moet je toch, of je het nou in de kan doet of in de plee en terwijl dat je nadruppelt in de plee giet je je opgevangen pies in de container. Je veegt af trekt door en terwijl je je handen wast was je eerst even de kan... En dan 1x per week ff sochtends die kratten in de tuin zetten. Ik zie het probleem niet zo?

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2x 10 weken meegedaan. Ik vond het een kleine moeite, je helpt er zoveel mensen mee! Ik word makkelijk zwanger maar gun iedereen een kindje. Je vindt vanzelf een systeem dat voor jou werkt. ik had de kratten in de badkamer staan en ging dus steeds even naar boven om te plassen. Dan is de kans dat de visite de flessen ziet ook veel kleiner. Ik liet ze achter in de tuin omwisselen ivm nieuwsgierige blikken van de buren.
    Enige nadeel: de geur uit de flessen.

13. Keep

Keep Lid

5 mei 2014
    61
    0
    6
    Goed te doen! Heb de volledige periode mee kunnen doen, bij de wc (boven) de opvangkan en ook de bewaarpot neergezet zodat ik het direct kon overgieten. Er zit inderdaad een chemisch goedje in de bewaarpot, ik vond het niet heel vies ruiken.
    Bij ons in het dorp is geen verzamelpunt dus halen ze het bij je op, hoef je niet voor thuis te blijven. Ik had met ze afgesproken dat ik op maandag de poortdeur van het slot liet zodat zij de potten in de tuin konden wisselen.
    Ik vind het een kleine moeite om anderen te helpen bij een kinderwens :)

14. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier ook meegedaan. Opvangen zelf was een kleine moeite.
    Voor mij was wel lastig dat ik de flessen zelf weg moest brengen. Dat moest ergens waar ik normaal niet kwam (20 minuten met de auto) en kon alleen maar tussen bepaalde tijden. Ik moest hierdoor mijn hele planning aanpassen. Hierdoor weet ik nog niet of ik een volgende keer weer mee zou doen (helaas, want weet dat het hard nodig is).

Als het opgehaald wordt bij huis zou ik het zo weer doen, flessen vullen nooit probleem mee gehad (snachts sloeg ik wel eens over).

15. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Voor mij staat het geklooi op tweede plaats sinds mijn tante er bijvoorbeeld mijn twee nichtjes mee heeft gekregen. Ik zou me ongelofelijk schuldig voelen om het niet te doen omdat ik mensen ken die het nodig hebben gehad. Ik denk dan: als iedereen denkt dat het teveel gedoe is dan hebben dadelijk dus al die vrouwen gewoon pech en dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Het feit dat ik kots misselijk werd van mijn eigen urine geur woog daar niet tegenop.

16. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu twee keer meegedaan. En ik vind het kleine moeite voor het geen wat het oplevert. Na 10 weken was ik er ook wel weer zat van, maar ik ben zo dankbaar dat ik mee kan doen op deze manier.

Ik heb het geluk dat ik 2 keer zwanger ben geraakt en ik weet zeker dat ik doodongelukkig was geweest als dit niet gelukt was, ik gun dit geluk elke vrouw...

17. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn eerste zwangerschap 8 of 9 weken meegedaan (stopte iets eerder ivm vakantie), maar werd echt onpasselijk van die geur van die vloeistof in de flessen. Het opvangen deed ik alleen als ik thuis was (werkte full time maar wilde daar het gedoe niet). We hadden toen maar 1 toilet waar altijd een kan en een fles stonden, dus het opvangen was geen probleem, maar ben meerdere keren na het overgieten over mijn nek gegaan.
    Ik heb het toen volgehouden, maar zag het nu, met een kleine in huis en weer misselijk, niet zitten. Deze zwangerschap dus ook niet opgegeven.

18. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 11 weken mee gedaan en vond het persoonlijk heel erg meevallen. In de familie heb ik gezien hoe graag mensen een kindje wilde maar niet "vanzelf" kregen. Daarvoor was mijn beslissing ook snel(ler) gemaakt om mee te doen. Het opvangen viel mij mee, het ingieten in de flessen was ook geen ramp. Ik vond de geur in het begin niet zo heel erg, je moet ook niet diep gaan staan ademen halen boven die fles:D. Later werd het iets minder aangenaam (hormonen dingetje?) dan nam ik een hap lucht adem in, dop open, gieten en klaar. Meestal deed ik het boven in de douche waar een raampje open kan. In het begin hebben we zelf flessen weg gebracht. Later werden ze gehaald omdat het depot te vol werd, is gevraagd of ik ze wilden laten halen. Ik kon ze in plastic tassen voor de deur zetten, daarin werden de lege flessen ook weer neergezet.

Er waren dagen dat ik niet thuis was, of mij niet lekker voelde en dan heb ik gewoon een keer overgeslagen met opvangen.

De mevrouw zei bij aanmelding dat ik wellicht blij zou zijn als het klaar was, maar dat ik met 1 periode mee doen wel meerdere vrouwen aan medicijnen zou helpen. Ik zou het dan ook zo weer doen, het is mij echt meegevallen.

Je kan anders ook aanmelden en eens kijken hoe het gaat, staat het je echt tegen kan je altijd weer afmelden.

Trouwens een tip van de mevrouw van moeders voor moeders: als je de geur van de flessen echt te erg vind mocht ik ze in de tuin met dop open laten luchten voor gebruik.

19. Corine1982

Corine1982 Actief lid

8 jan 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het bij mijn oudste dochter gedaan, en heb niks anders dan ellende gehad met mvm.
    Toen ik 5wekrn zwanger was had ik besloten om hier aan mee te doen, afspraak met een vrouw gemaakt en alles doorgenomen.
    Ik had afgesproken dat ik mijn krat in de tuin ging zetten als ze het op kwamen halen en om kwamen ruilen voor lege flessen. Niemand in de straat wist dat ik zwanger was omdat het nog zo pril was en vandaar de afspraak over de tuin want was nooit thuis op het moment dat ze kwamen. Ook na de spannende periode of het goed blijft gaan wilde ik het in de tuin omdat we voor ons huis spelende kinderen hebben en het niet op mijn geweten wilde hebben dat er een een slok zal nemen. De eerste keer hadden ze het voor mijn huis pontificaal op mijn bankje neer gezet. Erg slim en de mensen in de straat wisten het nog eerder dan sommige familieleden. Erg jammer! Daarna kreeg ik alleen maar lekkende flessen dus continu kon ik dweilen. Daarna kwamen ze het niet meer ophalen dus kreeg na een belletje wel meteen door een koerier nieuwe flessen dezelfde avond maar mijn urine bleef staan. Tot het zelfs een keer van drie weken niet opgehaald werd en ik bleef bellen wanneer ze kwamen. Ik kreeg toen van een mevrouw te horen dat ik de flessen van die eerste 2 weken apart moest houden want doordat hét gelang had gestaan had ik voor niks gespaard. Heb dit zo frustrerend gevonden dat ik bij mijn 2e zwangerschap meteen had besloten dit niet meer te doen voor het mooie doel. Had elke dag kokhalzend urine in de fles staan doen voor niks. Zonde!

20. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het een heel gedoe maar heb toch 2x mee gedaan.
    Ik dacht ik kan dit wel even 14 weken doen met gedoe voor mensen die jaren ' gedoe' hebben met zwanger worden.

Deel Deze Pagina