Hoihoi, Wanneer gaat een kindje bij een eerste zwangerschap indalen? Ik las gemiddeld bij 33 weken. Merk je dat ook? En zegt het ook iets over het bevallen ( als het later indaalt, komt de bevalling dan ook later op gang?)? XXX
Hoi Flappie, Mijn ervaring is alweer van 3 jaar geleden, maar als ik het me goed herinner was mijn dochter ingedaald met 36 weken. Het kan gebeuren dat met 33 weken een kind is ingedaald maar dan kan het ook weer los komen en wat hoger gaan liggen. Het maakt niet uit wanneer een kind indaald, indalen is ook geen graadmeter voor wanneer de bevalling gaat beginnen. Het belangrijkste is dat tegen de tijd dat je gaat bevallen je weet dat je kind wel of niet ingedaald is. Als je kindje ingedaald is kan je gewoon blijven lopen als je vliezen zijn gebroken. Als je kindje niet is ingedaald en je vliezen breken moet je eigenlijke meteen gaan liggen want dan kan het gebeuren dat je navelstreng er eerst uit komt en dat kan problemen geven voor de baby. Het kan namelijk gebeuren dat de navelstreng afgekneld wordt en daardoor de baby minder of geen zuurstof, bloed en voeding meer krijgt. Dit is in ieder geval wat ze me 3 jaar geleden vertelde, voor de bevaling van mijn dochter. Ik wil je hier niet bang mee maken (en hoop dat dit ook niet gebeurd is) maar zet het alleen neer om je alert te houden. Als je meer wilt weten kan je het beste contact opnemen met je verloskundige. Groetjes en succes nog de laatste weken en alvast veel plezier gewenst met je kindje. Doortje D.
Hoi Doortje, Bedankt voor je antwoord. Je hebt me niet bang gemaakt, hoor Ik wist al dat je dan direct moest gaan liggen, ik was gewoon benieuwd of je het indalen op zich ook voelt! Ach, ik hoor het vanzelf wel van de vk! Jij ook succes, he? XXX
als het goed is loop je nu wat regelmatiger onder controle van je vk (om de 2 straks 1 wk) en die zal je zelf vertellen wanneer ze voelt dat de kleine is ingedaald, soms dalen ze idd in en later liggen ze weer wat hoger, maar normaliter als ze eenmaal zijn ingedaald, blijven ze ingedaald zitten (klem) dat de kleine al ingedaald zit zegt jammer genoeg niets over waneer de bevalling op gang komt, bij mij zat de kleine al vroeg ingedaald, maar helaas toch nog bijna 42 wkn gelopen, bij de 2e idem dito.. waar je het aan kan merken dat de kleine eenmaal is ingedaald, is wanneer je vaak moet plassen, de kleine drukt dan heel heel erg op je blaas... heel veel succes en plezier straks als de kleine zich aankondigd...
Hoi flappie, Die van ons is ook al een stukje ingedaald, ik heb 3 wk geleden een keer buikpijn gehad, dus misschien dat ik dat voelde. Verder moet ik nu inderdaad vaker nd wc. En als je op de wc zit of schoenen aantrek zit m'n buik echt in de weg, je voelt hem dan langs je bovenbenen schuren. Mijn vk zei wel dat het niet betekende dat het eerder kwam. Het was gewoon mooi op tijd. xxxMensi.
Ik heb het vermoeden dat ik gisteren indalingsweeën had. Ik had geregeld harde buiken en een krampachtige pijn onderin mijn buik. Het was echt niet lekker om te voelen Met mijn dochter heb ik dat (voor zover ik me kan herinneren) niet gehad. Aanstaande vrijdag moet ik weer naar de gyn en dan hoor ik meer...