Dag allemaal! Enige tijd geleden had ik een topic geopend voor mama's met een dreumes die in de 12 maanden-sprong zat. Wat heerlijk verhelderend én geruststellend was dat! Maar nu denk ik dat deze dames nu misschien ook wel een dreumes hebben die in de 15 maanden-sprong zit! Floor is tussen 12 maanden en 15 maanden weer erg lief geweest maar nu... Ze is drammerig, gilt keihard, doet alles wat niet mag (eten op de grond gooien, op de tv slaan, etc) en gaat lachen als ik haar corrigeer. Als ik haar gedrag negeer (even een andere tactiek proberen dus) probeert ze op andere manieren de aandacht te trekken. Ze is nu al twee dagen vroeg wakker, maar lijkt meteen bij het wakker worden alweer moe (ze gaapt en wrijft in de ogen en is jengelig). Ook 's nachts hoor ik haar weleens mopperen (is ook wel grappig, ze huilt niet, maar moppert als een irritante bejaarde in de rij bij de kassa). Dus.... wie zit in hetzelfde schuitje (of zat)? Dan hebben we vast wat aan elkaar! Liefs van Marlous (& Floor natuurlijk!)
ik ben me ook alweer aan het voorbereiden op de volgende sprong John is nu erg verkouden, dus daar zitten we helaas al mee, maar ben bang dat als dat voorbij is het sprongetje komt John was de afgelopen weken weer erg lief en sliep gelukkig weer door en luisterde ineens veel beter is ook gaan lopen, hoop dat hij met het volgende sprongetje meer gaat praten
Hier ook... Ze wil de gekste dingen ineens: de fles met allesreiniger als ik die in m'n handen heb. Mag dus niet, gillen! Of uit het bad halen, ook zo'n worsteling. Vandaag had ze iets nieuws ontdekt: drinken, en dan op de vloer uitspugen... En dan heel hard "BAD" roepen. Op zich wel grappig, maar ik hou me groot en corrigeer
hemel wat herken ik dit zeg!!!! mijn zoontje is nu 14 maanden en gilt ook, doet alles wat niet mag en slaapt zich suf! twijfelde net of ik de box weg zou halen maar laat hem lekker staan haha
Pffff gelukkig zijn we uit die fase. De 17 maanden sprong schijnt nog erger te zijn. Het leuke na de 15 maanden sprong: hij rent, kan ook dieren aaien als je dat vraagt, eet redelijk zelf met een lepel (vork kon hij allang), lijkt meer dingen te begrijpen als je dingen aan hem vraagt, zijn woordenschat is uitgebreid.
Kriebel nog 's aan toe, Dennis is alweer een paar dagen errrrug jengelig! En waar hij anders zo'n ontzettend vrolijk en goedlachs manneke is, kan er nu nauwelijks nog een glimlachje af. En het slaapritme is weer lekker omgegooid ook. Maar ach.. er komen ook tandjes door en misschien zelfs wel een kies en hij is weer bezig met van alles en nog wat te ontdekken (behalve z'n nieuwe speelgoed dan) dus z'n kleine lijfje en koppie hebben ook weer heel wat te verduren hoor. Ik bedenk me maar weer dat het tijdelijk zal zijn en dat we ons hele lieve snoeperige vrolijke ventje binnenkort weer terug zullen hebben... en ik hoop dat 't niet te lang gaat duren, haha!!
Oh die sprongen zijn hier ook altijd erg gezellig Noa heeft vooral moeite met slapen tijdens een sprongetje en wij dus ook! Hier is het welgeteld 1 week goed gegaan en vannacht weer de hele nacht wakker, ook slapen op het kdv wilde ze niet. Nu ligt ze met aardig wat gemopper te slapen, ben benieuwd hoelang het deze nacht duurt Merk nu ook dat ze echt een eigen willetje aan het ontdekken is. Hard gaan huilen als iets niet mag, voorheen als ik nee zei interesseerde het haar niet zo. En ze kan sinds 1 week echt goed lopen, wil dan ook niet meer in de wagen en een handje vasthouden vindt ze natuurlijk ook echt niet nodig. Winkelen hoef ik dus niet meer samen met haar te doen haha. Verder is ze gelukkig ook nog erg lief en gezellig, zo leuk hoe ze op deze leeftijd op je reageren. Maar zal toch wel fijn zijn als de nachten weer wat langer duren!
Wat een fijne reacties allemaal! Heerlijk dat het voor anderen herkenbaar is, dan kun je zoveel delen! Inderdaad denk ik dat heel veel samen gaat deze periode: een sprong in combinatie met tandjes/kiezen is een verschrikkelijke combi... En Floor werd vanochtend (weer) wakker met een loopoor, zo zielig.... Alles bij elkaar dus, arme kindjes.... Konden we het maar van ze overnemen, he...
Wij zijn een sprongetje verder (ook geen feestje overigens ). Bij vlagen best heftig, vooral omdat mijn zoontje nu ook z'n laatste kiezen doorkrijgt. Mijn zoontje heeft nu vooral door dat hij zelf ook iets kan willen en als hij z'n zin niet krijgt wordt hij heel boos. Ook heeft mijn zoontje tijdens sprongetjes erg veel behoefte aan aandacht en speelt hij nauwelijks zelfstandig. Dat vind ik niet zo erg, hij leert ontzettend veel en het is leuk om dan samen nieuwe spelletjes te doen. Hij kan nu puzzeltjes maken, vind ik zo knap!
Goh wat een herkenning! Mijn dochter zit ook weer in zo'n heerlijke sprong Huilt om niks en dan echt alsof de wereld vergaat, kan moeilijk alleen spelen. Slapen gaat gelukkig weer iets beter maar wat was dat erg!! Ik had geen avond voor mezelf steeds weer wakker. Ik merk wel dat ze weer enorm veel nieuwe dingen doet, zoals dingen in de prullenbak gooien. Zo schattig. Ze is krijgt nu haar hoektandjes en daar heeft ze ook erg veel last van. Hopelijk is deze sprong snel voorbij.