Ritme overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daphne, 11 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mitchell is ontzettend nieuwsgierig en wil alles zien en horen, het als resultaat dat hij snel overprikkeld is en niet gaat slapen overdag. 's Avonds en 's nachts gaat het wel goed. Nu wil ik hem op gezette tijden boven gaan leggen, weg van alle prikkels. Nu vraag ik me af hoe lang na de fles jullie kindjes wakker zijn, voor ze gaan slapen. Ik denk zelf namelijk dat dit ik het als volgt ga doen:

Mitchell wordt wakker en krijgt dan een flesje en een schone luier. Hier ben ik ongeveer een half uur mee bezig. Dan nog een half uur knuffelen/in de box liggen en dan naar bed, om drie uur te slapen. Is dit realistisch?

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb Lynn nooit op vaste tijden in bed gelegd. Ik keek altijd naar wanneer ze echt moe was/ is.
    En wanneer ze sliep, sliep ze nooit 3 uur achter elkaar. (behalve 's nachts en 's avonds)

Misschien is jouw kindje heel anders hoor en lukt het wel. Het is wel goed om een bepaalde regelmaat er in te houden, dus vaste volgorde. Dus dat lijkt me een goed idee.

3. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Toen Isabelle zo oud was, was ze hooguit na het voeden en verschonen nog een kwartiertje wakker, om daarna inderdaad weer rustig 2 a 3 uur flink te pitten... Het klinkt mij dus niet vreemd in de oren in ieder geval, bij ons was dit dus inderdaad realistisch.

Isabelle is nu trouwens ruim 4 maanden, en nog is ze er overdag maar maximaal anderhalf á twee uur uit rondom een voeding, om vervolgens weer lekker een poosje te gaan slapen.. Ze is dus best een slaapkoppie :)

4. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ferron krijgt eerst een verschoonbeurt, dan de fles, daarna knuffelen en samen "spelen" en dat is alles bij elkaar een uurtje.
    Hij is nu gecorrigeerd 7 weken. (is 5 weken te vroeg geboren, dus 11 weken terug geboren)
    en jemerkt dat hoe ouder ze zijn, hoe minder slaap ze nodig hebben.
    je ziet gauw genoeg aan je kindje wanneer die moe is.
    het gebeurd ook wel eens dat Ferron dus wat langer op is, maar over het algemeen laat ik hem wel 3 uurtjes slapen overdag!

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Zodra Britt 2 gapen gaf, of 2 x in dr oogjes aan het wrijven was ging ze dr bedje in. En dat doen we nu nog.
    Het heeft nl geen zin om ze in bed te leggen als ze neit moe zijn, tenminste bij Britt niet

6. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    ik probeer ook in de gaten te houden wanneer hij moe wordt, gapen of met zn vuistjes naast zn hoofdje... dan leg ik hem in zn bedje. De ene dag slaapt hij meer als de andere dag. Je moet het gewoon uitproberen....

groetjes Setje

7. hier hebben we steeds het volgende ritueel:
    uit bed om te eten, ff boeren en wat knuffelen en wat spelen samen, dan gaat hij op het speelkleed zelf spelen/brabbelen/trappelen,
    zodra ik zie dat hij begint te gapen of ogen wrijven of mopperend jengelen, word hij verschoond en gaat hij zijn bedje in, mobieltje aan, kus van mama en kus van papa (als hij er is) en licht uit en deurtje dicht en slapen maar, soms huilt hij dan ong. 10 min of 15 min of korter en slaapt dan lekker....

de tijd dat hij uit bed is, incl voeden is varierend van een uur tot anderhalf uur, meestal een ruim uurtje

Deel Deze Pagina