Slecht slapen en eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamalijntje, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik snap er niets van... Jamie was een goede slaper en goede eter maar plots is dat allemaal veranderd.

Hij slaapt in de nachten slecht.. En Overdag is fruit eten en groente eten een ramp geworden... Ja spercibonen met aard die gaan er in maar de rest??? Nee hoor..

Nu alleen als hij de lepel al ziet begint hij al te trappelen en te snikken...

Is dit normaal?

2. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hey Mamalijntje

Wat vervelend dat het allemaal opeens moeilijker gaat.
    Het slecht slapen komt mij erg bekend voor. Als Christiaan veel heeft beleefd, we op visite zijn geweest, of als hij veel prikkels heeft gekregen op een dag slaapt hij de laatste tijd slechter. Plots wakker in de nacht en ontroostbaar huilen. Men zegt sprongetje en eenkennigheid.

Het "slecht" eten komt me minder bekend voor. Krijgt hij een tandje er bij?
    Heb je zijn temperatuur gemeten? Misschien sluimert er iets?

Hopelijk is het snel weer "normaal".

Liefs Ellenore.

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik heb echt geen idee.. Bij het CB konden ze me ook al niet helpen.. Ja tanden zitten er weer aan te komen maar hij is al twee maanden zo bezig met dit gedrag dat ik radeloos aan het worden ben..

Vooral als je juist de verhalen leest waar het o zo goed gaat...

4. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Misschien dan een schrale troost. Mijn zoontje is weliswaar ouder, maar toen hij de leeftijd van jouw kindje had, at hij ook in ene slechter en was het slapen 's nachts ook minder. Normaal altijd een goede slaper en eten ging redelijk, maar ineens alleen maar heel hard huilen. Ik heb me er in begin druk om gemaakt en dat heeft niet geholpen. Toen ik het los kon laten ging het wel beter. Hij zat bij mij gewoon in een groeifase en was 's nachts ineens bang. Na 2 weken wass dat ook weer over en wat later ging het eten ook weer wat beter.

5. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ja inderdaad, overal lees je wel verhalen dat het goed gaat en hoe goed sommige moeders wel niet zijn.
    Om te kotsen ;)
    Maar goed, dat is een reden waarom ik zelf geen nieuw bericht meer plaats.

Anyway...hoe gaat het met de gezondheid van Jamie? Groeit hij goed? Drinkt hij zijn flessen? Want anders zou ik adviseren om eens met de huisarts te gaan praten. Hij moet wel zijn voedingsstoffen binnen krijgen niet waar? En al twee maanden zo kwakkelen is voor jou niet echt geruststellend.
    Trouwens, een ongeruste moeder mag altijd bellen hoor. Dus je moet je niet schuldig voelen als je met je vragen aan de telefoon hangt.
    Het gaat er om dat jij bevestiging krijgt dat het niet erg is als hij wat minder eet of dat je bepaalde trucjes moet proberen. Ik noem maar wat. Toch?

Ik hoop dat je wat duidelijkheid krijgt.

ps, onze zoontjes zijn echt bijna even oud. Grappig zeg.

6. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik zie het .. Schelen maar een paar dagen..

Nou de flessen gaan er lekker in.. Maar nu ook een nachtfles en daar ben ik niet blij mee maar anders gaat hij niet meer slapen en liggen we de hele nacht wakker.
    Maar hij is kerngezond.. Vorige week CB geweest en 73Cm en 9065 gram dus een flinke jongen aan het worden maar tja...

Zelfs zijn koekjes (nijntje) wil hij niet hebben..

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Heel herkenbaar... mijn zoontje was tot die tijd ook een super goede eter (slaper helaas niet) maar vanaf toen is het een stuk minder,...

Klinkt toch alsof er misschien tanden dwars zitten? Plus dat ze rond het jaar (en iets daarvoor) smaken gaan herkennen... vaak aanbieden & wil hij niet? Dan maar niet... dwingen heeft absoluut geen zin

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb precies hetzelfde!

Mijn zoontje is een paar weken ouder dan die van jou maar ik herken veel in jouw verhaal.

Vanacht zijn we van 23.30 tot 02.00 uur met Luca bezig geweest. Hij wordt huilend wakker (heeft hij wel vaker maar valt dan eigenlijk meteen weer in slaap) en kan dan niet meer in slaap komen.Hij is echt aan het vechten tegen de slaap en blijft heel hard huilen. Iedere 10 minuten gaan we erheen om hem te troosten en als we zijn kamer in komen dan is hij stil maar zo gauw we de kamer weer uit gaan is het weer brullen. Zou dit verlatingsangst kunnen zijn? Dit gaat nu al een poosje zo (is niet elke nacht gelukkig maar wel elke week minimaal 2 of 3 keer) en is erg vermoeiend:x.

Sinds woensdag weigert hij ook iedere vorm van avondeten. Luca heeft wel vaker kuren met avondeten. Bruine bonen met appel/tomaat/kip en aardappel vind hij altijd lekker maar dat kan ik hem toch niet elke dag geven:(. Vanavond toch maar weer bloemkool/aardappel/stukje fricandeau proberen. Luca schud nee als hij niet wil eten en probeer er dan maar eens een lepel met eten in te krijgen.

Hij groeit wel goed en is 76 cm en weegt 10,3 kilo dus daar is niks mee!

Wel lastig allemaal hoor. Dus als iemand adviezen heeft hou ik mij ook aanbevolen.

Veel liefs
    Nataly

Deel Deze Pagina