volgorde tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje heeft nu 2 tandjes: onderin in het midden. Maar zit er een soort vaste volgorde waarin de tandjes doorkomen? Heb het idee dat hij last heeft, maar kan niet gericht dentinox smeren omdat ik niet weet waar ik moet zoeken. Ik kan niks voelen, maar mn zoontje heeft er ook een hekel aan als ik zit te voelen dus laat t ook niet lang toe...:(

2. Hummel

Hummel Niet meer actief

Dit kan erg wisselen. Ik ken meerdere baby's waarbij de tandjes allemaal op verschillende manieren door kwamen.

Bij Indy kwam er altijd een bobbel onder het tandvlees waar een tandje aan zat te komen. Als ik in de gaten had dat ze er last van kreeg, dan pas ging ik smeren met Dentinox. Ik deed het dus niet preventief.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Liefs Hummel.

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    wat ik ergens gelezen heb is dat meestal eerst de onderste 2 tandjes komen (de voortanden?) daarna komen de bovenste 2 voortanden, en dan weet ik niet meer wat ik gelezen heb hahahaha. Maar bij Anoeska kwamen dus eerst de 2 onderste voortanden, toen de bovenste 2 voortanden, daarna aan de bovenkant de 2 hoektanden, daarna 2 hoektanden aan de onderkant. Toen waren er ineens 4! kiezen zichtbaar.

4. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. Alleen heeft Indy nu nog 2 kiezen onder.

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hij is nu 9 maanden en heeft sinds een week ineens twee boven voortanden. Niet geheel volgens de normale volgorde maar gebeurt meer volgens het CB. Soms komen ook eerst de hoektanden door volgens de arts. Dus niet alles gaat volgens het boekje.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt so far!
    T was mij wel bekend dat meestal eerst de 2 onderste voor tanden door kwamen maar daarna...?
    Bij de meesten dus dan boven voor? Dat idee had ik nu bij mn zoontje ook...

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi zijn tanden kwamen zo

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    ok, duidelijk! Ook eerst onder/midden dus,maar daarna is er geen pijl op te trekken?!

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hier eerst 1 ondertandje, daarna 2 boventanden, daarna nog een ondertandje, daarna weer twee boventandjes, daarna 4 kiezen (onder, boven, links, recht) en nu dan weer een ondertandje.
    Dus alleen nog een ondertandje, de hoektanden en nog 4 kiezen ta gaan.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook precies hetzelfde. De eerste 4 kiezen zijn net door en nu zitten er weer 4 tegelijk aan te komen...

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier 8 maanden en al bijna 8 tanden :p Pff gaat veels te snel.
    Maar goed... Bij hem kwamen eerst onder 2. Toen boven 2.
    Toen boven de hoektanden...Of snijtanden? In ieder geval de 2 naast de voortanden.
    en nu zijn de onderste hoektanden aan het doorkomen.
    Hier komen ze ook echt duidelijk per 2. Als de 1e daarvan door is dan is binnen een paar dagen de 2e ook door.

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nou hier gaat het ook anders. Met 5,5 maand onder 2 tandjes. Nu bovenin een hoektandje en onder zit er ook een hoektandje aan te komen. Tja een draculakindje;)!

13. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    eerst 2 midden onderin. binnen paar dagen allebei door.
    nu net 2 voor bovenin, ook weer allebei bijna tegelijk.

Heb t idee dat er nu een kiesje aankomt rechts onderin. Voel een bobbeltje zitten en mevrouw huilt, kwijlt, heeft rode wangen en zit steeds met haar handje rechts onderin. Ben benieuwd, is ook niet echt volgens t boekje!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier het gebit van Eva:

15. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk

pfff weer 4 kiezen erbij? heftig hoor!! Anoeska heeft sinds zaterdag een flink aantal spuitluiers per dag (normaal 1 keer in de 2 a 3 dagen ontlasting), maar ik kan nog niet echt iets nieuws vinden in haar mond.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Juist :D

17. EmyD

EmyD Niet meer actief

@Snoopy en Kaatje, hoe komen jullie aan dat overzicht van de tandjes. Zelf gemaakt, of kan dat via internet..???

Hier trouwens een paar weken geleden eerst voor rechtsonder en nu komen de 2 voortandjes boven tegelijk door. Maar linksonder nog niks te bekennen..

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die van mij komt van de babysite, als je er niet teveel foto's enzo op wil is die gratis. Ik kon het plaatje alleen niet zo opslaan, heb toen printscreen gedaan, geplakt in photoshop en eruit 'geknipt' :)

19. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hoi!

Mijn dochter is nu bijna 5 maanden en is de afgelopen twee weken bezig geweest met haar eerste tandjes. De snijtandjes onderin. Deze zijn nu voor zover ik dat kan zien allebei door. Ze heeft er heel erg veel last van gehad en tot aan vandaag gaat het nog steeds door met de spuitluiers, rode wangen, oorpijn, huilen... pffff! Maar wat ik had begrepen was dat als de tandjes door zijn gekomen de klachten snel moeten afnemen... Het zal toch niet zo zijn dat ze nu al meteen met de volgende bezig is?! :$

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ip wordt de pijn veroorzaakt door de druk op t tandvlees. Zodra er maar 1 richeltje door is, is de druk ervan af en zou de pijn weg moeten zijn.
    Hoe lang het duurt voord e vieze luiers over zijn etc daar heb ik nooit zo opgelet eigenlijk. Mijn zoontje had wel 3 weken van te voren zure stink luiers en kreeg 3 weken na de eerste tand, zn tweede tand. eigenlijk heeft ie dus chronisch zure luiers :(:D
    Het is even weg geweest en nu zijn ze er weer, maar zie nog niiks in zn kaakje! ook rode wangen en huilerig....:(

Deel Deze Pagina