Nu al te zwaar, hoe kan ik de kilo's in bedwang houden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anja136, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy3

happy3 Niet meer actief

zolang je voldoende, maar gezond eet, is er echt geen probleem dat je afvalt. En voor je kindje is het heel gezond, al die goede vitaminen.
    Niet teveel koolhydraten, en geen volle melkprodukten (die moest ik nu net wel veel eten om niet teveel af te vallen), veel gevogelte en vis en heel veel groenten met een paar uitzonderingen (erwten, schorseneren) en vooral veel water drinken, ook geen banaan of druiven, dat was mijn dieet, en is gezond voor iedereen :p

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik weeg zelf nu 112 met een lengte van 1.81
    Deze zwangerschap begon ik op 111.

Bij mijn jongens begon ik op 116 en 119 kilo en bij beide ben ik 'maar' 7 kilo aangekomen. Nu is het wel zo dat ik weinig lustte in het begin van de zwangerschappen, waardoor ik eerst 3 of 4 kilo afviel.

Bij deze ga ik dat niet redden. Ik zit nu al op +1 met 16 weken. Meisjes geven honger, tenminste wel bij mij.

Ik zou gewoon normaal eten. Maak het niet te gek, dan kom je ook niet veel aan.

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Het schijnt dat als je teveel dieet of afvalt in je zwangerschap, er afvalstoffen via je bloed bij de baby terechtkomen en dat is niet gezond.

Ik zou daarom écht niet lijnen of dieten!
    Het is ook 'bewezen' dat vrouwen die al te zwaar zijn, minder aankomen dan vrouwen met een laag of normaal BMI, omdat 'wij' geen extra babyvet hoeven op te slaan voor de borstvoeding en zo ;)

4. happy3

happy3 Niet meer actief

Ik spreek dan ook niet over dieëten, enkel gezond eten en veel water drinken ;)

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem

Dat snap ik wel, maar als je normaal niet veel gevogelte en vis eet, en lekker gezonde volle melkproducten (waar alle vitamines en goede dingen dus ook niet zijn uitgehaald) eet, dan is jouw lijstje opeens wel een dieet ;) Je moet gewoon een beetje blijven eten zoals je bent gewend.

Deel Deze Pagina