Hallo, We hebben een dochter van 14 maanden en willen nu voor een 2e kindje gaan. Na mijn zwangerschap ben ik ongeveer 10 kilo aangekomen en dit is er niet meer afgegaan. Ik weeg nu rond de 100.. Eigenlijk weet ik dat ik eerst wat afvallen goed/gezonder zou zijn, anderzijds wil ik graag weer zwanger worden, omdat ik het leeftijdsverschil tussen de beide kindjes niet al te groot wil laten zijn. Ik ben nu een week gestopt met de pil.. wat denken jullie.. Het even laten voor wat het is, of proberen de komende periode wat af te vallen(of zou dat invloed hebben op een kans op zwangerschap?) Iemand hier misschien ervaring mee?
Ik was ook zo zwaar toen ik zwanger werd. Je kunt toch gewoon gezond gaan leven en lekker sporten? Dat gaat volgens mij goed samen met zwanger willen worden.
Ik zou er gewoon voor gaan en als je tussentijds nog wat gewicht verliest is dat mooi meegenomen. Kan prima toch, misschien bevordert dat het zwanger worden juist. Toen wij voor de 1e gingen ben ik tijdens het "Sonja Bakkeren" zwanger geworden .
Het belangrijkste is dat jij je er lekker bij voelt. Gezond eten en bewegen is altijd goed, zolang je niet extreem dieet of sport kan het geen kwaad.
Ik zou eerst wat afvallen maar je kunt het ook samen laten lopen zoals hierboven is gezegd. Maar als je eenmaal zwanger bent mag je niet veel afvallen in korte tijd OOK niet als je dat op een gezonde manier doet! Dit zorgt namelijk voor veel afvalstoffen uit de vetcellen waar de vrucht schade van kan ondervinden.
Bedankt voor jullie reacties. Ja, ik ben dus al wel gestopt met de pil. Liever zou ik wat minder zwaar zijn, anderzijds probeer ik tot ik zwanger ben idd gezond te eten en te sporten in de hoop dat ik al wat kilo's kwijt ben voor ik daadwerkelijk zwanger ben. Ik weet dat ik tijdens mijn zwangerschap niet mag afvallen, dat wil ik ook niet doen. Na mijn zwangerschap wil mbv een diëtiste gaan afvallen, maar mijn wens om zwanger te worden is momenteel groot...
Ik ben zelf ook te zwaar en heb ook nog wat kilootjes overgehouden na de geboorte van mijn zoon. (nu 6,5 maand) en toch zijn we bezig voor een 2e. In de tussentijd let ik gewoon goed op wat ik eet en blijf ik bewegen. Alles wat eraf gaat, gaat eraf. En de rest zie ik later wel. Nu heb ik ook een pracht zwangerschap en bevalling om op terug te kijken dus ik stap er zoiezo al wat makkelijker in.
Spannend Amaranthas. Ik heb niet een heel fijne zwangerschap en bevalling gehad bij mijn dochter, maar dat hij niks te maken met het feit dat ik zwaarder was. Bij haar was ik binnen 2 maanden zwanger en we hopen natuurlijk dat het nu ook niet al te lang gaat duren!!
Ik ben ook wat zwaarder, weeg momenteel 91 kg en ben opnieuw zwanger. Op het einde van mijn vorige zwangerschap woog ik 95 kg. Ik heb een voorspoedige zwangerschap gehad zonder al te veel last. Daarom heeft mijn gyn er nu ook vertrouwen in dat het wel goed komt. Ik denk dat het ook te maken heeft met hoe je vorige zwangerschap gegaan is. Had je last van diabetes of BI of iets dergelijks?
Nee, geen zwangerschapssuiker.. Eigenlijk een goede zwangerschap gehad tot 27 weken. Toen wilde de kleine niet meer groeien, verplichte rust. Hielp goed.. Maar vanaf 31 weken kon ik zelf niks meer binnen houden en met 38 weken in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging. Aangesterkt en met 40,6 is de kleine meid na een niet al te fijne bevalling uiteindelijk met een keizersnede geboren. Mijn situatie is nu anders(rustiger qua werk dan bij de vorige zwangerschap) en ik ben er zelf ook mentaal weer klaar voor..
Pff mijn schoonzus heeft wegens de zelfde reden, niet langer tijd tussen kinderen laten zitten, bewust de pil laten liggen en wederom binnen een maand zwanger. Zij heeft een bmi van bijna 40 en woog toen ze zwanger werd 130kg. Groot is ze al helemaal niet. Wel is ze sinds september 15 kg afgevallen nu (en 28 wk zwanger, dus eigenlijk nog meer afgevallen). Dit wordt ook steeds gecontroleerd bij vk. Maar alles gaat goed. Ze mag idd niet diëten, maar ze valt af door meer bewegen en gezondere hoeveelheden te eten. Dus ik zou er gewoon voor gaan en proberen om zo min mogelijk aan te komen in je zwangerschap. Ga lekker bewegen, zoek een sport ofzo en kijk wat je laten kunt om een gezonder gewicht te krijgen. Succes met afvallen en zwanger worden!