zoontje groeit (te) snel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mijn3ekindje, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

24 feb 2011
    303
    0
    0
    Mijn zoontje is dinsdag 10 maand oud is nu 90 cm lang en weegt 11,2 kg
    Moet ik me zorgen maken krijg steeds te horen dat hij extreem lang is, kan dit problemen geven in de toekomst? Laatst dacht iemand dat hij anderhalf was hij was toen net 9 maand, hoor ook vaak kan hij nog steeds niet lopen en als ik dan vertel dat hij nog maar 9 maand oud is dan zie je ze raar kijken , wat zouden jullie doen in zo`n situatie , vindt het moeilijk om om te gaan met die opmerkingen

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm lekker niet teveel van aantrekken...:)

Ik bedoel je kan er toch niks aan doen...
    Hij groeit nou eenmaal zo hard.. Er zal ook vast een tijdje komen dt ie wat minder snel groeit..

Je kan m moeilijk in een doosje stoppen in de hoop dat ie niet zo snel groeit :p

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    90 cm is wel extreem lang voor die leeftijd ja, maar daar kun je moeilijk iets aan doen.
    Als jij of het cb zich echt zorgen maken, dan zou je eens wat hormonen kunnen laten bepalen via de ha.
    Soms kunnen problemen van bv hypofyse wel voor extreme groei zorgen.

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hey Michelle, Yorrick groeit net als mijn jongens,die waren ook zo lang,die waren er alleen al 14 kilo bij. Je kan je mannetje ook op stofwisseling en schildklierfunktie laten testen. Dat je mannetje goed groeit is toch alleen maar goed? Niks van anderen aantrekken.

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Je zoontje is inderdaad wel heel erg lang. Jesse is niet de kleinste met zijn 84 cm en 12,3 kilo (lengte +2 lijn), maar jouw zoontje is echt nog een stuk langer. Zelf zou ik wel met de huisarts of cb-arts overleggen of het wellicht verstandig is dat er nader naar gekeken wordt. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat het in de toekomst wel problemen kan gaan opleveren.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    90cm is wel lang. Mijn zoontje wordt bijna 3 en is nog net geen 92cm. Hij is dan weer klein voor zijn leeftijd, blijft achter ik groei.
    Ik zie dat je zoontjes groei ook echt in opklimmende lijn gaat. Wat zegt cb ervan? Wellicht dat je eens kan laten uitzoeken of er een medische oorzaak is voor de snelle groei.

Maar zijn jullie ook groot? Want dat verklaart natuurlijk ook waarom hij zo lang is. En daarbij, niet ieder kindje groeit als gemiddeld.

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Maar bij jou zoontjes is toch sprake van een stofwisselingsziekte, niet? Dacht dat gelezen te hebben in een ander topic. Dan was bij hun de groei toch niet normaal, of zie ik dat verkeerd?

8. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

24 feb 2011
    303
    0
    0
    Ik niet ben maar 1m68 mijn man is 1m95 mijn zusje is 1m85 heb wel een lange fam

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

foei das lang! zoonlief is 8 cm langer bij 3 jaar.

ik zou je zoontje wel even laten onderzoeken kijk lang zijn is niet erg maar hij is wel een reusje ;)

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn middelste zoon heeft Fh,dat is familiair hypercholesterollemie. Hij heeft een te hoge cholesterol en dat is erfelijk,dat zijn de vetcellen die niet uit het bloed worden gezuiverd door het lichaam. We dachten dat daar de groei vandaan kwam,maar volgens kinder internist kan dat dus niet. De groei komt van hun vader,tja een vader van dik 2 meter zorgt vaak voor lange kindjes.

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ah ok. Ik dacht dat omdat je in een topic van mij benoemde dat hij waarschijnlijk te veel groeihormonen aan maakte door de FH. Bij een vader van dik 2 meter kan je idd lange kindjes verwachten.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben ook benieuwd wat cb er van zegt (hoewel: wat die zeggen is toch nooit goed -denk ik weleens als ik hier de topics lees...) . Misschien heeft die adviezen of een doorverwijzing die logisch is, of een logische verklaring.

De stijgende lijn vind ik ook wel opvallend.

13. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ik snap je bezorgdheid hoor hij is idd wel lang het hoeft niks te betekenen maar als t je niet lekker zit zou ik gewoon even langs de huisarts gaan!Gewoon even voor je eigen gemoedsrust succes!

Deel Deze Pagina