Hoi meiden. Hoe vaak koken jullie de fles en spenen en fopspeen als je die gebruikt uit? 9 jaar geleden moest het elke dag en 2 jaar geleden hoefde het niet meer. Wat is het nu? Ik kook het nu 1 keer per week uit, is dat voldoende?
ik deed na elk gebruik (spaarde het op, totdat alle flessen op waren), en dan in de magnetron. Fluitje van een cent.
Ik doe het ook niet iedere dag hoor. Heb overigens maar 2 flessen. Ik spoel ze iedere keer met heel heet water na en soms doe ik er een pietsie druppeltje dreft in, dan spoel ik ze extra goed na met heet en daarna met koud water. 1x per week kook ik ze uit. In de magnetron doe ik niet meer, want mijn Dr. Browns flessen passen niet in mijn steralisator dus die heb ik aan mijn zwangere nichtje gegeven Speentjes kook ik wel 2-3x per week even uit.
Hier nog 2 tot 3 keer per week denk ik.. kan ook zo een week tussen zitten dat het 1 keer gebeurt hoor. Vergeet het nog wel s Spenen ook 1x in de week, zou ik eigenlijk vaker moeten doen
Tot ongeveer 3 maanden deed ik het elke dag 1 keer...daarna 1 keer per week en nu uhm word weer eens tijd volgens mij
Eehhh bijna nooit... Het hoeft idd ook niet meer...Omdat er meer zieke kindjes zijn ondat we alles steriel proberen te houden.. De kz deed het elke dag en nu doe ik t zelf 1x in de 2/3 weken Niet zozeer omdat het moet maar gewoon omdt het dan weer lekker aanvoelt En zn speen heb ik geloof ik 3x gedaan ofzo.. Maar maak m soms wel ff schoon onder de kraan
Ik heb ze nooit uitgekookt! Dat hoeft tegenwoordig niet meer. Goed afwassen met heet water en afwasmiddel is voldoende. Onze kids hebben het er altijd heel goed mee gedaan!
Weet iemand hoe het zit als je borstvoeding geeft met een fles en kolft. Moet je dan wel de kolf en flesjes na elk gebruik uitkoken. Dit doe ik namelijk wel, maar het is best een gedoe. Lijkt me wel hygienischer bij het bewaren.
Ik doe nog dagelijks uitkoken van alles, want ik kolf FT voor mijn meissie, nu 9 maanden. Als ik dan wat invries van de BV, weet ik in ieder geval dat het dan schoon is... Na ieder gebruik wel koud-warm afspoelen en drogen met n aparte dagelijks schone doek. GRTZ.