Mijn dochter van 6,5 jaar speelt enorm met Barbies, Lego, losse poppetjes etc. Zelf heb ik denk ik tot 11/12 met die dingen aangerommeld. Toen werd t vanzelf minder leuk.
Hier wordt er ook niet veel met barbies gespeeld, alleen soms als er een vriendinnetje hier is. Hier wordt vooral veel buiten gespeeld, geknutseld en veel met de playmobil gespeeld. Lego hebben we weggedaan, want daar wordt nooit mee gespeeld, terwijl ze bij m'n schoonouders niet anders doet.. Oja dochter is 7.5
Mijn zevenjarige speelt graag met de Barbies maar echt helemaal blij wordt ze van knutselen. Lego heeft ze ook maar speelt er alleen mee als vriendjes te spelen zijn en dat willen doen.
Ik had vroeger halve Bart smit aan barbie spullen in m'n kamer had alles wat je maar kon hebben ervan. Dochterlief kijkt er niet echt naar om. Die is meer van playmobil, knutselen. en hele dag door dansen en zingen
Ik heb stiekem tot mijn 16e met Barbies gespeeld! Tot een jaar of 12 echt uuuuren, daarna wel minder uiteraard.
De trampoline is hier de miskoop van de eeuw geweest. Mijn dochter staat bij iedereen op de trampoline....behalve thuis. Ik denk dat ze er afgelopen maanden 10 à 15 keer erop heeft gestaan. Wat mij betreft gaat hij vandaag nog weg.
Hahahaha, hier net zo... gigantisch ding in de tuin.... 10 a 15 keer per maand zou hier nog vaak zijn Zowieso is ze hier snel uitgekeken op dingen hoor... Zo'n robothondje bijvoorbeeld. Helemaal gekgezeurd erom, uiteindelijk van opa en oma gekregen en letterlijk nooit naar om gekeken....
In Engels hebben ze mooie term voor deze leeftijdsfase: tweens. In between zeg maar, geen echt kind-kind meer, maar ook nog geen echte puber. En dus qua gedrag een jojo beide kanten op... Herken het wel. Mijn dochter wordt deze winter 10 jaar en zij kan ook zo slingeren tussen vloggen, dansen, muziek luisteren en playmobil en haar knuffels aan de andere kant. (Barbies hebben het hier nooit geweldig gedaan, bij beide dames niet, maar soms is er nog zo'n fase dat het weer even een weekje leuk is. Veel speelgoed blijft uiteraard staan voor kleine zusje, dus daar kan de oudste van profiteren. Het staat er nog als ze het wil, maar ze mag ook zonder consequenties er op afgeven dat het voor kleine kindjes is )
Hier ook in een paar maanden, dus ze redt ook geen 15x per maand. Ik ben er inmiddels achter wat goed speelgoed voor haar is (eindelijk, na 9 jaar haha), maar ze speelt wel uitgebreid met haar Schleich.
Schleich is een merk, net als Duplo en Lego. Het is een Duits merk en het heeft verschillende thema's zoals paarden, dino's, huisdieren, wild life, farm life en fantasy. Het zijn levensechte (dier)figuren om mee te spelen. De figuren kunnen niet bewegen. Een figuur kost tussen de €4 en €15. Je hebt ook diverse sets; die zijn een stuk duurder. Je kunt ook kleine onderdelen kopen, zoals een vlag of een zadel. Er zijn trouwens ook volop volwassenen die Schleich sparen (soms ook tweedehands kopen en dan opknappen).
Je hebt echt ontzettend veel van Schleich. Mijn dochter is paardengek en die heeft haar kamer volstaan met Schleich. Er gaat bijna geen dag voorbij zonder dat ze ermee speelt. Zij heeft bijvoorbeeld een manege, een boerderij, een dierenambulance, een paardentrailer, een pipowagen en een enorme hoeveelheid paarden. We hebben ze toevallig afgelopen weekend geteld: 40 stuks. Ze hebben allemaal een naam en ze kent van elk paard het ras...
Hier gaat het een beetje in fases. Ze hebben maandenlang niet naar de Lego omgekeken, maar onlangs was ik ze kwijt en toen zaten ze heerlijk met z'n drieën in 1 kamer te bouwen ineens. Ik zou die Barbies nog niet echt weg doen. Misschien wel opbergen, maar wie weet vindt ze ze over een half jaar wel weer helemaal leuk. Mijn middelste heeft ook veel van Schleich. Hij kijkt er soms ook maandenlang niet naar om, maar sinds de zomervakantie staat ineens de hele vensterbank weer vol met diertjes. Hij speelt er niet echt mee, maar vindt het wel erg leuk om ze uit te stallen, te bekijken en te vergelijken.
Hier nog nooit een Barbie in huis gehad Maar mijn dochter van 8,5 is meer van het knutselen, spelletjes doen en inderdaad de vlogs kijken. Ik zou inderdaad lekker haar volgen in wat ze wil.