Nu al van 6 naar 5 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Fem, 20 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn heeft ook van die dagen hoor.
    Voor mijn idee is het bij tanken van de dagen die drukker waren voor je kindje. Veel prikkels of niet lekker in het velletje gezeten ofzo

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    meid als je het niet vertrouwd (hoeft niks te zijn) moet je gewoon je ha bellen zodat die je gerust kan stellen...je hebt er niks aan dat je je zo zorgen maakt of het wel goed is of gaat met de kleine...

beter 1x te veel gebeld, dan 1x te weinig toch...zeker ook voor je eigen gemoedsrust...

gr.smoekie

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja Smoekie, daar heb je zeker gelijk in, ik wacht het gewoon nog een weekend af en kan ik maandag bellen (mijn HA is in het weekend alleen voor spoedgevallen bereikbaar).

Ikke, ik hoop dat het met Quinn ook goed gaat, zo te lezen wel, dat is wel fijn hoor!

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja hij gaat nu weer met kleine stapjes vooruit, 10 achter uit 1 vooruit, maar ieder stapje is er wel eentje :D

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Positief blijven meid, meer dan je best kun je niet doen, en ik weet zeker dat Quinn vind dat hij de beste mama heeft!

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    :oops: dankje wel

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Anytime :)

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Volgens mij geeft je kindje zelf wel een beetje aan wanneer hij toe is aan een fles minder.
    Ik heb tot een maand of 3 aan de 6 flessen gezeten. En binnen een paar dagen zijn we als vanzelf naar 5 flessen gegaan. Wel met wat meer inhoud, maar ze had gewoon geen behoefte meer aan die 6e fles.
    Hier slaapt ze trouwens ook de ene dag meer dan de andere.
    Maar als je je ergens zorgen over maakt en je vindt het niet zo'n spoed hebben om de huisarts te bellen in het weekend, dan kun je gewoon nog je kraamzorgbureau bellen. Een hoop mensen weten dat niet, maar die mag je gewoon bellen hoor, ondanks dat je niet meer in je kraambed ligt. Ik heb ook nog wel eens gebeld, ze helpen goed en een vriendin van me belde ze maanden na de bevalling nog wel eens, vonden ze niet erg hoor.

9. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ok! Dank je wel voor de tip Jo! :thumup: dat wist ik idd ook niet! Ga ik aan denken!

10. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Even een update; Sharon krijgt ondertussen 5 flessen om de 4 uur van 135 cc (120 water+ 4 schepjes), dit gaat hartstikke goed! :)! Ondertussen is ze denk ik de 4 kilo wel gepasseerd maar we hoeven pas vrijdag weer naar het CB toe.

Nu denk ik eraan om de fles van 120 naar 150 cc te verhogen omdat ze de laatste tijd wat vaker om de fles 'roept'. Maar nu lees ik hier op de site weer dat 150 cc bij een leeftijd van 8 weken (dus bijna 2 maanden) véééééél te veel is :(. Nu ben ik hier weer een beetje onzeker over.

Wat zouden jullie doen? Ik bied nu met de avondfles (de laatste) 150 cc aan (165 cc met 5 schepjes) en verder nog niet, ze drinkt hem niet altijd leeg, maar soms wel. Of haar maar gewoon 's nachts laten komen?

Liefs, Fem

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Hmm, moeilijk. Misschien toch even overleggen met het CB. Jesper kreeg al 5 flessen van 180 met 2 maand, maar ja, hij woog toen ook al ruim 6 kilo, dus niet echt te vergelijken.

Kun je anders niet beginnen met 1 flesje wat te verhogen?

12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, ik doe het nu wel met de avondfles,maar dat drinkt ze niet altijd op, de flessen van 120cc heeft ze binnen een mum van tijd leeg... nouja,misschien idd afwachten wat het CB zegt, dankjewel!

13. Mijn meisje zat al met 3 weken al op 4 uur tussen de voeding en ging toen ook doorslapen. Dat was met borstvoeding, dus zou je zeggen dat ze dat echt zelf geregeld heeft. Met de fles dus ook aangehouden dit schema, ze doet het er prima op.

14. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bedankt voorhet antwoorden Dafje! :)

Het gaat nu ook goed om de 4 uur en dan 120 cc, ik ben benieuwd wat ze op het CB te melden hebben...

Deel Deze Pagina