Hallo meiden, Ik heb een vraagje. Ik ben vandaag voor de groei echo geweest en de kleine meid wordt geschat op 1910 gram een flinke dame dus. Hoeveel woog jullie kleine bij 30 weken.
Wow, dat is indd een flinke zeg! Bij ons was de kleine met 30 weken precies 1377 gram. Echoscopiste zei dat dat een heel normaal gewicht was. Wat zeiden ze over die 1910 gram bij jou?
met 32 weken was ons meisje 2150 gram.. en dat was ook goed ; niet te licht en niet te zwaar! stond er wel van te kijken aangezien ik echt alleen buik heb! en verder gewoon nergens ben aangekomen! haha. met 30 weken eigenlijk geen idee hoe zwaar ze op t moment was.
Bedankt voor je reactie. Ze zit boven de lijn en ik moest gelijk bloedsuiker prikken. Die was 7.4 net onder de grens maandag weer opnieuw bloedsuiker prikken. Ik ben zelf klein en slank. Mijn zoon was bij de geboorte 2880 gram en de kleine meid wordt tussen de 8 a 9 pond geschat. Ik hoor maandag wanneer ik weer een echo krijg. Bij jou had de kleine een mooi gewicht. Ben benieuwd wat het de komende weken gaat doen.
Hier 1500 gram en scheen al wat groter dan gemiddeld te zijn Klinkt niet zo als ik de reacties hier lees. Hoop dat je geen zw.suiker hebt/krijgt!
Bedankt voor de reacties. Dan is de kleine dame in mijn buik flink aan de maat. We wachten het maar af. Volgende week maandag weet ik meer.
ons mannetje woog met 30 week 2024 gram... hij loopt 2,5week voor in groei/gewicht, volgende week weer een echo, heel benieuwd! Ligt ook aan de papa en mama wat er van bevonden wordt begreep ik, k heb geen zw diabetes en wij zijn allebei groot dus dan past het ook precies in het plaatje. Toch krijg ik wel wat extra groeiecho's om het in de gaten te houden, nu 3 gehad en hij groeit mooi met de boog mee, alleen dan boven de lijnen haha
Ik heb nu bij 28+5 een groeiecho gehad en toen was de baby rond de 1100 gram. Kreeg te horen dat het wel een licht gewicht was maar als ik alles zo vergelijk vind ik het nog wel mee vallen (zelf ben ik klein van formaat en weet dus ook uit ervaring dat er bij mij geen 8 ponders uitkomen ). VK vond het ook maar raar dat dit gezegd werd en vond het gewicht prima. Gemiddeld zij ze dat een kind in deze periode tussen 1000 en 1300 gr weegt. Bij Robin heb ik een echo gehad met 30+5 en die werd toen geschat op 1500 gram (geboren bij 36+2 met een gewicht van 2890 gr).
Ik heb gelezen dat ze het gewicht niet altijd goed hebben. Maandag een gesprek met de gyn ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Tameriya: Dat valt echt mee met het gewicht van je oudste. Mijn oudste woog bij de geboorte 38+5 2880 gram. Je zou zeggen dat het nu ook geen zware baby wordt. We zullen zien . Wanneer ben je uitgerekend?
Ze hebben het bij mij elke keer fout gehad. De eerste werd gezegd met 34 weken ow dat is wel zeker een 7 ponder. Met 42+1 geboren en hij woog 3010. Bij de tweede werd met 38 weken gezegd 2400 gram. Met 39 weken geboren en ze woog 2900.
Ik ben uitgerekend op 8.12.2012 maar ik denk uit ervaring niet dat ik dit ga redden De oudste is Robin niet, dat is Felix en die was 2450 gr en is ook bij 36.2 (eigenlijk zelfs al bij 34.4 als ik het ff goed reken omdat hij een groeiachterstand had van 10 dagen). Dus ja, twee keer geen kind van 3 kilo vandaar dat ik ook niets groots/zwaars verwacht Het hangt ook altijd een beetje ervan af of mama en papa groot/klein zijn en ook welke nationaliteit ze hebben. Sowieso zijn het altijd alleen maar moment opnames en is alles geschat, wat er op het eind uitkomt zul je pas weten als de baby er echt is .
Hier ook eeverrmoeden van zw.diabetes. Morgenochtend moet ik bloed prikken in het zh en daarna krijg ik en glucosedrankje en dan 2 uur later moet ik weer bloed prikken. Bij 28.4 woog de kleine man 1445 gram en had hoofd en buikomtrek van een baby van 31 weken.
Tijdens de groeiecho vertelde de echoscopist dat de moederkoek niet vergroot was. Het schijnt zo te zijn als je zwangerschapsdiabetes heb dat de moederkoek vergroot is. Hoe was dat bij jullie? Wmvss: succes morgen ben benieuwd wat er uit komt. Laat je weten wat de uitslag is. Tamireya: Misschien blijft de kleine nu wel langer zitten elke zwangerschap is anders. En inderdaad bij de geboorte dan weten we zeker hoe zwaar de kleine is. Alleen het gekke is, ik heb met 29 weken een pretecho gehad en daar werd de kleine 1251 gram geschat en een week later op 1910 gram. Nu is het wel zo ik heb met 12, 16 en 20 weken een echo gehad en ze zeiden steeds dat het goed groeit en goed op gewicht is. In de grafiek lag ze steeds op de bovenste lijn. Het lijkt me sterk dat een baby in een week tijd 700 gram aankomt