een wekendje weg 37 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caroline2008, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline2008

caroline2008 Actief lid

20 feb 2012
    222
    0
    16
    Ik heb een vraagje...
    Ik wil samen met mijn vriend op zaterdag een wekendje weg naar rotterdam (2 en half uur rijden ) , gewoon met de auto!
    Ik ben dan rond de 37w zwanger...:)
    Wat raden jullie me aan?

2. Juul2012

Juul2012 Actief lid

30 jan 2012
    200
    0
    16
    Account Manager
    Den Bosch
    Lekker doen!!!
    Voor de zekerheid misschien je spullen van de verloskundige en evt vluchtkoffer meenemen... Je weet maar nooit....

Veel plezier!!!:)

3. tulip

tulip Niet meer actief

tja das persoonlijk denk, ik zou het niet doen, maar ben de vorige keer met 38weken bevallen, binnen 2,5 uur, ik zou thuis dus niet halen.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Als je je goed voelt, zou ik het lekker doen. We hebben hier ook ziekenhuizen.... Wel zou ik m'n ziekenhuistas en de maxicosi meenemen, voor het kleine gevalletje dat.
    Zelf ben ik nog met 38 weken een week op vakantie geweest op 1,5 uur rijden van huis, ondanks dat de oudste met 38 weken al geboren was. Was heerlijk om nog even weg te zijn, vooral omdat ik een hele drukke stresstijd achter de rug had/nog half middenin zat.

5. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Ik ben rond die termijn nog zelf van Zwolle naar Maastricht gereden.
    Het is maar net wat voor jezelf goed voelt

6. Ik zou het wel doen, maar wel je bevallingstas meenemen voor de zekerheid. En als je je er zelf goed bij voelt natuurlijk. Ik ken namelijk ook iemand die een weekendje wegging in nederland tegen het eind en toen ineens beviel binnen een paar uur, die lag dus ineens in een ander ziekenhuis ;)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou in ieder geval de spullen inpakken en meenemen..

Ik ben de eerste keer met 39 weken nog een weekend naar mijn schoonouders geweest (2uur rijden) wel met een familietrek qua overtijd lopen. En ik voelde me helemaal goed.

Bij de 2e moest ik noodgedwongen bij 37,5 weken nog naar mijn ouders voor een begrafenis, is ruim 2 uur rijden. De keer had ik iets meer last, maar mini heeft zich prima gedragen, en ik kon ook nog helpen bij de ceremonie en de receptie. Was dus ook gewoon fit voor een hoogzwangere.

Beide keren alle spullen in de kofferbak, en met de vk overlegd wat te doen als het zou beginnen. Beide keren was de kleine nog niet ingedaald, dus dat was vooral een kwestie van gaan liggen en bellen voor een ambulance. Of liggend vervoert worden in onze eigen auto. Afhankelijk van de situatie en plaats.
    De eerste kwam pas bij 41-1, maar nummer 2 al bij 39-3...

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    eens

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik had zeker gegaan, maar beviel dan ook twee keer na de 41 weken. Wel vlot bij de tweede, maar ga zelf niet thuis zitten wachten vanaf 37 weken dus.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eens met de meesten hierboven: Gewoon lekker doen!
    Of je moet het echt een ramp vinden om eventueel in een (ander) ziekenhuis of niet thuis te bevallen... Dan is het natuurlijk een ander verhaal, mocht het heel snel gaan.
    Rotterdam heeft een goed ziekenhuis hoor!
    Gewoon voor de zekerheid wat spulletjes mee. komt echt wel goed!!

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij zijn met 36 weken juist expres nog een weekend weg geweest. Wel redelijk dicht bij huis (1 uur rijden), maar bijna alle plaatsen in Nederland hebben een ziekenhuis. Neem het nummer van je eigen verloskundige/gynaecoloog mee, dan kun je eerst hun bellen voordat je met een vreemde contact op moet nemen. Verder kun je voor de zekerheid wat kleertjes voor de baby meenemen, maar dat had ik niet eens. In noodgevallen kan er vast wel iemand iets regelen.

12. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Ik was met 38 weken nog een weekendje naar Maastricht.
    En ik woon er zo'n 280 km vandaan

Ging prima hoor, met precies 40 weken bevallen en toen was ik al lang en breed weer thuis ;)

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Doen! Wij zijn met 37 weken nog naar midden Frankrijk geweest kleine 700km van ons huis vandaan (zijn 4 dagen geweest) en het was echt heerlijk!
    Met 38+1 ben in onverwachts ingeleid en bevallen... Absoluut geen spijt van volgende keer zou ik het zo weer doen...
    Enige wat ik ''jammer'' vond was dat ik maar 1 week echt thuis geweest ben voor Nina geboren is...

14. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien ik met 37w 5d ben bevallen, gelijk een weeenstorm kreeg en onze meid er binnen 3,5 uur was, zou ik het niet doen... Maar voorheen dacht ik er anders over

Deel Deze Pagina