nu al veel harde buiken ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JMay, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik ben nu bijna 19 weken zwanger en heb veel last van harde buiken.
    Al heb ik nog niet echt een grote buik..ik voel direct dat er een keiharde bal word gemaakt onderin me buik en later zakt dat weer af.
    Nu in bed ook twee keer.

Het doet gelukkig geen helse pijn maar is wel vervelend.

Bij mijn dochter had ik t dagelijks vanaf een week of 24.

Kan t zijn dat je het bij een tweede kindje dan eerder krijgt?
    Wat doen jullie er tegen ?

Ik werk maar twee dagen dus heel druk ben ik niet haha.

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Heb ik ook. Zowel deze als de eerste zwangerschap vanaf zestien weken. Bij mij hangt het volgens mij samen met mijn blaas. Ik heb het namelijk vaak 's ochtends als ik wakker word of net lekker een tijdje op de bank zit en dan moet plassen. In bad is het lekker warm en ben je toch ook ontspannen, dus ik denk dat het bij jou misschien ook wel met bepaalde andere spieren/zenuwen samenhangt.
    Ik wacht gewoon tot hij over is, of ga meteen plassen en dan neemt hij altijd af.

Edit: sorry, las 'bad'. Bij in bed liggen heb ik het ook regelmatig. Juist terwijl ik ontspannen ben.

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Haha ja idd ben heerlijk relax nu . soms duurt het wel lang voordat ze afzakken vind ik dus ga voor de zekerheid me urine ff laten checken...zou natuurlijk door een blaasontsteking kunnen komen.

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb het al sinds de 17 weken... Zit daarom ook in de ziektewet omdat ik er ook meerdere per uur had en zelfs een keer regelmatig en pijnlijk! Cervixmeting laten doen en alles zag daar super op uit. Sinds een week neem ik extra magnesium en calcium (citraat) en merk dat het ook een stuk minder is geworden... Dat en rust rust en nog eens rust. Het is meestal een teken dat je te druk bent. Ik zal het wel overleggen met je verlos.

Pas als je er heel veel per uur hebt (6 of meer) met regelmaat en/of wanneer ze pijnlijk zijn gelijk aan de bel trekken

5. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kreeg ze bij de tweede al vanaf 12 weken, had niet veel 'met teveel doen' te zien, heb er ook niet echt iets aan kunnen doen. Zelfs bij een hele dag in de zetel liggen, had ik het.

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Bedankt voor jullie antwoorden
    Idd heel veel rustiger aan kan ik niet doen ..hou t zeker wel in de gaten en een warme kruik of douche doet gelukkig wonderen nu :)

Miss dat de ene vrouw t eerder heeft als de andere en er gevoeliger voor is.

7. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hier heb ik ze nu bij mn tweede ook al vanaf 16 weken. Vond ik zelf ook heel vroeg! Bij dochter had ik ze ook pas vanaf 24 weken ofzo.
    Ik heb zelfs twee weken geleden gebeld naar de vk omdat ik er op een dag zoveel had dat ik me zorgen maakte. Maar ze gaf aan dat het kan dat je bm net een groeispurtje maakt, en hij super gevoelig is bij de minste beweging/aanraking etc. Ook kan het zijn dat als je een druk kindje in de buik hebt, dat ook meespeelt zei ze. Ik heb best een druk baasje binnen zitten dus dat kan wel kloppen :p Ik heb idd ook wel eens gehoord dat het bij een tweede meer en sneller kan komen die harde buiken. Dus ik ga er maar vanuit dat het normaal is!
    Oja en wat ik doe als het niet over gaat is een theedoek in de magnetron half minuutje, en die lekker warm op mijn buik leggen. Of onder de warme douche.

8. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gyneacoloog zei dat ik een gevoelige baarmoeder heb, bij de kleinste aanraking kreeg ik een harde buik. Heeft er wel voor gezorgd dat ik op 30 weken weeënremmers heb gekregen omdat ze om de zoveel minuten kwamen en pijnlijk werden.
    Uiteindelijk pas op 39.4weken bevallen

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Het kan bij je tweede of volgende zwangerschap eerder/vroeger voorkomen dan bij je eerste. Ik had ze met 14 weken al, vond het echt bizar. Daarna weer een tijd minder, nu wel weer vaak. Ik probeer goed rustig te ademen, maar kan aan mijn drukte niet heelveel doen, dan alleen zoveel mogelijk slaap te pakken naast alles wat er verder 'moet'.

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Deze zwangerschap had ik ze al vanaf een week of 10. Zoals iedereen al zegt is dat normaal als je al een keer zwanger bent geweest. Je baarmoeder is gewoon veel gevoeliger. Ik was ook nooit echt in staat om het rustig aan te doen (fulltime baan en peuterpuber), maar volgens mijn verloskundige maakte het niet zoveel uit voor de baby. Zolang de harde buiken maar niet pijnlijk zijn of je ze echt heel vaak hebt, hoort het er gewoon bij. De meeste harde buiken werden en worden bij mij trouwens gewoon veroorzaakt door de baby, die haar fitnessprogramma aan het afwerken lijkt te zijn ;).

11. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik herken het niet.. Zeker niet dat het gevoelig is.
    Dit is mn 3e zwangerschap en heb nu alleen harde buiken na de seks en dan voel ik alleen een harde bal ( geen gevoelige buik ofzo ) en ik ben nu 23 weken.....

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ik lig net weer in bed en het is weer begonnen haha
    gelukkig niet mega pijnlijk maar gewoon z'n ongemakkelijk gevoel zeg maar.

13. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik heb vandaag ook gebeld naar de gyn hierover en die zei dat je het beste even rustig kunt wandelen. In je bed liggen kan het ook veroorzaken zei ze. Ik merkte wel meteen verschil eerlijk gezegd.

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja ik merk het verschil ook na een tijdje is t gelukkig over.
    Ik krijg t ook als hij heel hard schopt

15. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Haha, zie je wel? Ik heb het zeer regelmatig als ik lig, juist dus als ik ontspannen ben. Ik vermoed echt dat het met de drukverdeling op allerlei zenuwen en spieren te maken kan hebben, want volgens mij hebben heel veel vrouwen harde buiken zonder dat het gerelateerd is aan stress.

16. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Bij mij was is het een combinatie van: gevoelige baarmoeder, actief kindje, stess (vooral in mn koppie) en waarschijnlijk ook snelle groei van de baarmoeder dus alles bij elkaar overprikkeld. Gelukkig is het al een stuk minder geworden bij mij. Voorheen kon ik rustig 4 harde buiken per uur hebben.... en sinds vorige week donderdag heb ik er zo'n 7 a 8 per dag. Dus het gaat de goede kant op :D

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja idd miss onbewust stress ?

De groei van mijn baarmoeder liep war achter kwam met 17w over met een zw duur van 14 weken.
    Misschien word dat nu even ingehaald haha

Deel Deze Pagina