De huisarts, wat wil ik van hem.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babke, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hallo dames, ik heb jullie hulp nodig.

Ik ga vrijdagochtend eindelijk naar de huisarts. Ik heb een hele tijd gedacht, het komt wel, mijn lijfje moet het zelf oplossen. 2 weken terug heb ik de huisarts aan de telefoon gehad. Ik wilde echt geen mmm in en daarom heb ik toen alleen telefonisch consult gevraagd. Zijn advies was, nog wachten tot eind mei en dan langskomen. Maar ook dan zal hij weinig kunnen doen behalve een inwendig onderzoekje, zei hij toen. Het is neit vreemd na een vmk. Maar als je bekijkt dat ik een lf heb van 10 dagen en 2 dagen overtijd een vmk had, dan was het dus pas 12 dpo. Dan is het toch niet normaal dat je 80 dagen geen eisprong meer hebt (en wie weet hoeveel langer?). Dat was nog zo verschrikkelijk pril.

Mijn geduld was ineens op vanochtend. Er is weer een maatje van het forum zwanger en ik krijg niet eens de kans om zwanger te raken zo. Alleen wil ik wel even concreet hebben wat ik van hem wil. Ik wil geen inwendig onderzoekje en vervolgens, "gaat u maar weer huiswaarts en ik zie u over 6 weken terug."
    Maar wat wil ik nu wel? Ik wil mijn cyclus terug. Ik hoef niet perse naar de gyn, maar ik wil wel graag actie. Ik heb hier geen ervaring mee, dus kunnen jullie me helpen met vragen.
    Ik ga het opschrijven zodat ik niets vergeet. Ik neem een uitdraai van mijn temperatuur mee.
    Ik wil niet dat ik uiteindelijk weer weg gestuurd wordt met, wacht nog maar even af. Maar ik ben bang als ik niet genoeg voorbereid ben, dat dat wel gebeurt. Ik laat me al snel overreden door andere argumenten en dan heb ik als ik buiten sta zoiets van, waarom heb ik nu geen voet bij stuk gehouden?

Dus help!! :D

2. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Wat goed van je! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ben ook iemand die zich snel laat overreden door argumenten van anderen, dus ik snap je angst wel.
    Ik denk dat je al een heel eind bent door alles op te schrijven en uitdraaien van je temperatuur mee te nemen. Misschien kun je opschrijven/printen wat je hier net geschreven hebt, dat is heel helder en duidelijk. Je weet dat je 'pas' in ronde 8 zit,maar je wil gewoon dat je eisprong weer op gang komt. En probeer hierover dan ook voet bij stuk te houden. (ik weet dat dit makkelijk gezegd is vanachter mijn pc)
    Is het niet mogelijk dat je vriend/man meegaat? Samen voel je je misschien wat zekerder tegenover die arts.

Ik wens je heel veel succes vrijdag en ik hoop dat de arts iets kan doen om je eisprong weer op gang te krijgen.

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Hey,

Ik was toevallig de laaste dagen ook wat aan het zoeken naar antwoorden (zit over de 67 dagen cyclus, langste ooit was 51 bij ontpillen)
    Vind het rotvervelend en ben niet eens bezig met zwanger worden want heb een koperspiraal.

Heb ook al zitten denken om zo'n kuur te vragen om je ongesteldheid op te wekken? Heb je daar al aan gedacht?

Weet het zelf ook niet goed hoor. Sterkte met het "wachten" altijd maar.

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi Lotje, dat vind ik al een goede tip van je. Dit stukje tekst verwoorden. Die neem ik voor de zekerheid ook gewoon mee.

@the Lady, ik heb daar wel aan gedacht ja. Maar eigenlijk wil ik gewoon weten wat er in mijn lijf aan de hand is. Ik ben bang dat als ik het opwek, dat ik ongesteld ben en weer klaar zeg maar. Dus dat ik dan gewoonw eer een lange cyclus heb, omdat mijn lijf er misschien nog niet klaar voor is ofzo. Lastig uitleggen haha.

5. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hey Bab,

Ik ben een tijdje niet zo actief geweest hier omdat ook ik de rot pest krijg van dat wachtbankje.....

Uhhmmm wat ik zou doen? Idd vragen om ongi opwekkers en het dan 1 cyclus afwachten maar wel vast een afspraak bij een gynaecoloog voor over een week of 6 maken. Ben je dan nog niet vanuit jezelf zwanger of ongi gaan zei verder kijken, en krijg je misschien wel clomid. Die zorgt voor een eisprong misschien dat dat helpt.

Ik vind het erg dapper van je dat je de stap hebt gezet! Ik heb het in al die jaren niet gedurft. En nu ik alweer in ronde 5 zit heb ik steeds meer zoiets van, was mijn zoontje een lucky shot?? Ook prima hoor maar MMM is niks voor mij! (denk ik nu, wie weet hoever mijn grenzen gaan als het echt niet lukt een 2de keer:))

Als je je EI kwijt wil PB je maar meid!;):D;):D

6. Within

Within Niet meer actief

Ik heb voor ongeveer hetzelfde bij mijn artsen gezeten. Bij mij kwam het (achteraf gezien) door medicatie maar ik heb dus 5 maanden geen ei sprong gehad.
    Voor mij was gewoon helder dat ik mijn cyclus terug wilde, en dat heb ik ook zo letterlijk gezegd. In eerste instantie was het van "lekker toch, dat je niet ongesteld word" maar dat hoort niet en daar voelde ik me niet goed bij. Toen ik dat eenmaal had verwoord mocht ik mijn medicatie af gaan bouwen en nu is het als het goed is weer terug :)

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @babke, dat snap ik, dat je bang bent dat het na die "opwekking" weer gewoon zo verder gaat. Maar ik heb wel gelezen dat zo'n kuur je cyclus als het ware kan "resetten", waardoor het misschien toch het proberen waard is?

Volgens mij is er niets mis met jouw lijf, ik schrik er eigenlijk niet van dat een cyclus raar gaat doen na een miskraam. Het zijn toch een boel hormonen die nu waarschijnlijk in de war liggen.

Maar zoals je daarnet zei: "ik wil gewoon mijn cyclus terug"

Dat is een perfecte samenvatting naar jouw HA toe denk ik? "Ik wil gewoon mijn cyclus terug en zeg me even wat mijn opties zijn?"

8. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Babke, ik zou wel een verwijzing naar de gyn vragen zodat je een echo kan krijgen. Misschien is er wel een restje blijven zitten na de mk. Lijkt me handig dat ze even met de echo kijken of alles schoon is. Als dat zo is zou je kunnen vragen om met meds een ongi op te wekken om te zien of je zo je eigen cyclus weer terug krijgt.
    Een verwijzing naar de gyn betekend echt niet dat je gelijk de MMM in rolt. Grote kans dat na 1 of 2 bezoeken je weer klaar bent en je weer normaal verder kunt proberen zwanger te raken.

9. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Voordat ik zwanger was heb ik ook een hele tijd geen eisprong en dus geen menstruatie gehad. Ben naar de huisarts gegaan en deze wilde mij direct doorsturen naar de gyn. Hier was ik echter nog niet klaar voor en heb toen gevraagd om een kuurtje primolut om inderdaad zo mijn lichaam te resetten. Mijn huisarts had zelf zijn twijfels hierbij maar wilde het best voor mij voorschrijven. Na de ontrekkingsbloeding ben ik ovutesten gaan gebruiken en vond ik mijn ei op dag 24, ik helemaal blij. Uiteindelijk bleek ik zelfs na deze ronde zwanger! Helaas is het een MA geworden maar dat heeft natuurlijk niets met de primolut te maken. Naar mijn idee heeft de primolut dus wel degelijk geholpen waardoor ik weer een eisprong kreeg. Natuurlijk zal dit vast niet voor iedereen gelden maar is misschien wel het proberen waard. Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal. In ieder geval wil ik je veel succes wensen want zolang wachten is echt heeeel vervelend!

10. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou inderdaad ook aangeven dat je iets wilt hebben om je eisprong en daarmee je menstruatie op te wekken. Een vriendin van mij werd ook niet ongi en het is inderdaad om even de boel op gang te brengen. Afwachten lijkt me nu gewoon geen optie meer na 80 (?) dagen durende cyclus. Ik ben zelf ook makkelijk beinvloedbaar tenzij ik het gewoon zeker weet, dan laat ik me ook niet afschepen dus gewoon volhouden!

Vind het voor jou erg vervelend. Af en toe kijk ik nog wel eens of je je ei inmiddels hebt gevonden maar ik ben alweer twee cyclussen verder. Erg frustrerend zo.

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Babke, ik kan me indenken dat je nu wel toe bent aan een "kick-start" van je cyclus!

Wat goed dat je naar de huisarts gaat.

Enige tip die ik je kan geven: Ga op je strepen staan en neem met "nee" geen genoegen. Vooral als je voor jezelf het gevoel hebt dat het niet goed zit!

Zet hem op meid!

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Alvast bedankt voor alle tips en berichtjes! En als er nog meer zijn :D

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat je je huisarts zou kunnen vragen:

1. Kuurtje vragen om menstruatie op te gaan wekken.
    2. Op cyclusdag 2 (of 3) je FSH laten prikken.

Als je FSH goed is zou ik gewoon af gaan wachten op je nieuwe menstruatie. Mocht deze uitblijven, dus langer dan een dag of 35, dan zou ik toch vragen om een verwijzing naar de gynaecoloog. Sowieso is dat wel aan te raden, een huisarts weet vaak maar weinig van dit onderwerp af, maar als je nog echt niet naar de gyn wilt, is dit misschien wel een handige eerste stap.

Veel succes!

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou op zich wel naar de gyn willen. Als het nu niet lekker loopt, dan toch maar ineens goed even doorlichten. Als je cyclus maar lang genoeg duurt wil je dat vanzelf.

15. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Nou meid ik snap het helemaal. Als je vrijdag een kuurtje krijgt en gelijk een verwijzing kan je altijd een afspraak maken voor over een week of 5/6 mocht het dan nodig zijn staan die alvast. Anders moet je dan nog een afspraak maken en duurd het weer lang. Is het niet nodig kan je altijd afbellen. Of gewoon gaan en kijken wat ze zeggen.

Heel veel succes meid!

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou, ik heb het voor mezelf op papier gezet en neem dit gewoon mee samen met de temperatuurgrafiekjes. Wat vinden jullie? Ben ik nog iets vergeten of moet ik nog iets anders formuleren?

Gestopt met de nuvaring in juli 2011

Cyclus 1: 30 dagen
    Cyclus 2: 29 dagen
    Cyclus 3: 31 dagen
    Cyclus 4: 40 dagen (eisprong op dag 30)
    Cyclus 5: 35 dagen (eisprong op dag 25)
    Cyclus 6: 35 dagen (eisprong op dag 25)
    Cyclus 7: 83 dagen (nog geen eisprong geweest)

Omdat ik twijfelde aan mijn eisprong, ben ik na 3 cyclussen mijn temperatuur gaan bijhouden. Ik dacht zelf dat deze ergens tussen dag 12 en 17 kwam, maar deze bleek later te zijn. Precies toen duurde uiteraard mijn cyclus ineens iets langer. Maar het blijkt dat de tijd tussen de eisprong en de menstruatie maar 9 of 10 dagen is i.p.v. 14 dagen. Daarna was het twee keer 35 dagen en nu dus al 83 dagen zonder eisprong.

Omdat de temperatuur opnemen zo’n gewoonte geworden is doe ik het eigenlijk nog steeds. Daar ben ik nu wel blij om, want dat scheelt een hoop stress, omdat ik weet dat ik toch niet stiekem zwanger ben.
    Omdat de cycli wat onregelmatig zijn, ben ik ook ovulatietesten gaan gebruiken.
    Bij cyclus 6 werd ik na 10 dagen niet ongesteld, dus op dag 11 na de eisprong heb ik daarom een vroege test gedaan en die gaf een heel licht streepje. Ik hoopte op een dikkere streep als ik een paar dagen later nog een keer zou testen. Maar op dag 12 werd ik ineens alsnog ongesteld. De test was nu ook weer omowit. Heviger dan normaal met veel stukjes en met diarree, maar het duurde niet langer ofzo. Ik had ook net als normaal maar 1 dag kramp. Of het echt iets geweest is blijft gissen. Als het wel ites was, was het in ieder geval nog heel pril. Als ik normaal wel 14 dagen na de eisprong ongesteld zou worden, had ik het niet eens gemerkt.

Dus op naar de volgende poging. Op dag 23 en 24 weer een positieve ovulatietest, maar geen eisprong bevestigd door mijn temperatuur. De vloed was wel wat toegenomen, maar niet extreem. Daarna werd het al vrij snel weer een plakkerige boel. Ik ben door blijven testen en had op dag 41 en 43 weer een positieve test. Op dag 42 niet?? En ook deze keer geen eisprong. Op dag 65 nog een keer hetzelfde verhaal.
    Intussen test ik niet meer, want het werd een beetje prijzig en ik zie het ook niet meer gebeuren. De vloed is nog steeds erg korrelig en spierwit. Tussendoor zijn we ook nog naar Amerika geweest. Toen heb ik helemaal niet getest. Alleen af en toe wat afscheiding gezien en dat leek soms wel wat doorzichtig slijmerig, maar is ook weer plakkerig geworden toen ik weer thuis was. Inmiddels zijn we ook weer drie weken thuis en is de vloed nog steeds korrelig en wit en ik heb na thuiskomst en gisteren een zwangerschapstest gedaan en die waren zoals ik al dacht, negatief.

Wat nu?
    Ik wil doorgestuurd worden om te laten kijken of de eierstokken en de hele “rambam” er goed uitzien. Inwendig onderzoek lijkt me niet nodig, want ik kan zelf ook voelen dat de baarmoedermond dicht zit, voor mijn doen hoog en hard is.
    Daarnaast heb ik deze cyclus regelmatig een soort ovulatiepijn (daar leek het in ieder geval op) gehad en dat in combinatie met die valse positieve ovulatietesten (de digitale) maakt dat ik echt niet gerust op ben. Ik heb lang gedacht, het komt vanzelf wel goed, maar 83 dagen na een mogelijke zeer vroege miskraam en nu nog niet eens een eisprong in aantocht, lijkt me niet normaal. Ik heb eens rond gevraagd en zelfs de personen die na weken een miskraam hadden, werden na 2,5 maand wel ongesteld. Als er al iets gezeten heeft, is dat maar minuscuul geweest.

17. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik denk dat je het zo heel duidelijk op papier hebt.
    Nog wat kleine dingetjes:
    Heb je een speciale reden om geen inwendig onderzoek te willen? Anders zou ik die regel weghalen. Je geeft aan dat je bmm dichtzit, maar misschien is er iets anders aan de hand wat je niet zelf kunt voelen?
    En is je lf elke cyclus 9 - 10 dagen geweest? Dan zou ik dat ook in het rijtje vermelden, misschien dat dat belangrijk kan zijn?
    Als ik jou was zou ik in het gesprek ook benadrukken dat je heel erg ongerust/onzeker bent (misschien geeft dat net de doorslag om actie te ondernemen en je niet weg te sturen met 'wacht maar even af'. ;)

Ik wens je heel veel sterkte en succes morgen en ik hoop dat je wat wijzer wordt.

18. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    enige vraag die ik even heb is dat je zegt bij cyclus 6: 35 dagen, eisprong op dag 20 terwijl je daarna zegt op 12 DPO ongesteld te zijn geworden, dat lijkt me niet helemaal te kloppen. Moet je cyclus dan niet 36 dagen zijn? (12 DPO cyclusdag 1?)

Verder duidelijk en inwendig onderzoek zou ik persoonlijk ook meenemen.

19. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    cd 25 moet at zijn. inderdaad :) bedankt. ik pas het straks even aan

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je eisprong opwekken kan volgens mij niet. Hij zou je wel provera of primolut kunnen geven om je menstruatie op te wekken. Maar dan heb je dus geen eisprong gehad en is het maar de vraag of je lijf het vanaf daar weer oppakt.

Ik heb altijd dit soort cyclussen. Bij mij hielp alleen clomid.

Deel Deze Pagina