Laatste loodjes... bah?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mobielfreak, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ja ja, het is zover, we gaan beginnen aan de laatste weken van de zwangerschap.

    Ondertussen zijn we bekend geworden met de waggel-loop, de dikke enkels en handen en ook de pijn in de onderrug en schouders niet te vergeten natuurlijk..

    Ik heet allang geen Angela meer, maar: waggel-eend, kamerolifantje, varkentje etc etc... :confused:

    Ondanks die pijntjes en kwaaltjes blijven we gewoonweg lachen en doorgaan, tja kan moeilijk de hele dag op mijn bed blijven liggen, alhoewel dat best verleidelijk klinkt op sommige momenten.. Vanuit het niets krijgt ineens de slaap weer vat op je overdag, vallen je ogen dicht en als je dan geen moeite doet om wakker te blijven, heb je best eens kans, dat je mij zomaar ergens op de bank ziet slapen..

    De honden met name Jumper onze Jack Russel begint steeds waakser te worden en dat voorral als ze uitgelaten word, elke andere hond dan wel persoon lijkt wel een bedreiging voor haar en ze blaft/keft er dan ook lustig op los,stel je voor dat ze te dicht bij het vrouwtje in de buurt komen :confused: tot ergernis van menig ander honden bezitter :(
    Als Dennis van huis gaat ligt al het beestenspul ineens om mij heen op bed, van Wuppie (de poes) op me hoofdkussen, Jumper bij mijn buik en Jessy ( de Rottweiler) aan me voeten.. En overal waar ik heen ga in huis drentelt het hele beestenspul maar achter me aan, alsof ze bang zijn, dat ze 1 moment moeten missen van mij en dat gekke beweeglijke ding in mijn buik.. :p

    Van nesteldrang is nog niet veel te bekennen, ik kan eerder de puf niet vinden om bepaalde dingen te doen, alles lijkt teveel of te zwaar, en als je het dan toch doet, valt het achteraf allemaal wel mee, hihi

    De slijmprop zijn we al wel aan het verliezen in kleine delen, denk dan aan witte slierten snot/lijm, met iets anders kan ik het eigenlijk niet vergelijken, maar ik zal jullie de verdere details besparen, want echt lekker is het niet hihihi :)

    Ben wel benieuwd wanneer dat kleine frummeltje nou eens naar buiten gaat komen, en zijn/haar plekje in mijn buik verruilt voor een in het nu nog lege ledikantje, zodat mama in spé weer eens lekker op haar buik kan gaan slapen (ik heb dat zo verschrikkelijk gemist de afgelopen maanden)

    En dan die vreselijke harde buiken, heb nu al de gehele dag last van een harde buik en het lijkt er nog niet op dat die vandaag nog een keer soepel gaat worden :(
     
  2. bliek

    bliek Actief lid

    5 aug 2006
    414
    0
    0
    tandartsassistente
    gaanderen
    haha, lijkt me geweldig mooi gezicht, jij on bed met je zwangere buik en al die dieren om je heen!

    Genietse strax als de kleien er is, en aan al die hondenbezitters die niet waarderen dat je honden waaks zijn, boeien.... zo mooi dat ze zoiets aanvoelen, maar dat is mijn mening!
     
  3. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Veel succes met de laatste loodjes.

    Voor je het weet heb je je kleintje in je armen.

    Liefs Hummel.
     
  4. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    ik noem jou nog steeds Annie?!?!
    ach joh jij krijgt kamerolifantje en ik krijg lolifantje naar me hoofd!
    Nog eventjes meis en dan kunnen we de heren weer terugpakken!

    dikke knuf & kus
     
  5. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    hihi ja jij bent ook 1 van de weinigen die me nog gewoon Annie of Angela noemt, hihi, ach ja dalijk zijn wij weer slank en hebben de heren hun 'afdakje' nog steeds :p
     
  6. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    1 probleem... de mijne heeft geen afdakje :(
     
  7. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    hihihi ehm... tja en toen? Die van mij lijkt zelf wel 4 maanden zwanger hihihi :)
     
  8. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    ach mag ook niet klagen met 't mannetje, hij heeft zo hard gewerkt om 't nw huis op tijd klaar te krijgen... maarreh de bijnamen gaat hij zekers terugkrijgen!
     
  9. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    hihi en zo hoort het ook :p

    Zij ons pesten, wij hun pesten :p
     
  10. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Soms vraag ik me wel eens af, hoe het toch kan, dat er een klein wondertje in mij groeit, wat mij zo de hele dag door aan het trappen is, en dan vraag ik me af: wanneer kom je nou eens?

    Die dikke buik (alhoewel die vrij klein is vergeleken met sommige andere zwangeren) begint behoorlijk in de weg te zitten.. Het aantrekken van een paar sokken of je schoenen is soms een hele opgave.. :confused:

    Maar ja we kunnen niets anders dan rustig afwachten totdat ukkie zich aanmeld, alhoewel ik soms het idee heb, dat vriendlief niet op tijd gaat komen als het eenmaal zo ver is, omdat hij eigenlijk zijn telefoon niet aan mag hebben op zijn werk.. Stiekum doet ie t lekker toch en daar ben ik wel blij om ;)
     
  11. sylvia111

    sylvia111 Fanatiek lid

    10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    hoi,

    ik heb het ook wel hoor, dat het wel gauw mag komen.
    de laatste loodjes zijn wel zwaar!
    maar we weten waar we het voor doen :D
    ik vind nu dat het steeds meer in zicht komt de bevalling wel heel spannend! :confused:

    ben je op 10 sept. uitgerekend?
     
  12. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Nee 1 dagje later op de 11e dus... ;)
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm so far ben ik nog steeds blij met mijn buik :)

    hooguit af en toe iets minder asl ik moet bukken :)

    nou schijnt hij ook kleiner te zijn da bij een hoop andere zwangeren

    en ook hier wisselt de nesteldrang met absolute nutteloosheid zich lekker af :)
    vaak geen zin
    maar als ik eenmaal begin moet dan ook echt alles ook
    hoop gedoe :)

    enige wat ik nog steeds erg graag veel tijd in steek is koken
    vandaag selfmade kippensoep op het menu
    normaal met werkdagen heb je daar geen tijd voor
    en in he tweekend doe je toch weer wat anders waardoor het er ook nooit van komt :)
     
  14. Debby21

    Debby21 Lid

    30 jul 2007
    41
    0
    0
    limburg
    Voor mij zijn de laatste weken ook ingegaan
    het begint idd allemaal wel wat zwaarder te worden maar we waggelen gewoon verder
    mijn enkels zijn nu ook al wat dikker en is soms best vermoeiend

    Ik heb zon vermoedde dat het niet meer lang gaat duren hier heb al vanaf gister een hele harde buik wat doortrekt naar mijn rug die is ook helemaal gespannen en heb erg rommelende darmen en moet vaak na het toilet.
    vandaag heb ik een rare dag ben van een kant moe en lui en van de andere kant wil ik heel veel doen en heb ik ook al vanalles gedaan
    Mijn poetstik heb ik al gehad hihi

    Ik heb hier ook 2 leuke waakhonden heb een border collie en een jack russel en zodra mijn man de deur uitgaat dan komen ze meteen bij me liggen en laten me niet met rust voel me af en toen net zon eend met haar kuikentjes achter haar aan
    Met wandelen hebben we dat idd ook erg dat ze erg waakzaam zijn de mensen schrikken zich dan kapot hihi maar is ook wel weer erg lief om te zien

    Allemaal veel succes met de laatste loodjes!
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    ergens zijn die laatste loodjes toch ook wel leuk hoor

    zeker ook omdat je weet dat het bijna afgelopen is.

    bedacht me vandaag.. dat maximaal 7 weken.. ECHT niet veel meer is

    ben helemaal nog niet met mn hoofd bij bevallen :)

    ben nog druk aan het shoppen voor allerlei zooi en dergelijke.
    maandag intake kraamzorg pas
    het lijkt nog bijna ver weg... behalve dan dat die 7 weken echt niet veel is :)
     
  16. Debby21

    Debby21 Lid

    30 jul 2007
    41
    0
    0
    limburg
    had toestraks ook een paar keer een wee maar erna hield het op maar ja kan ook geen wee zijn want ik weet het niet zeker omdat ik ze nog nooit gevoeld heb

    Ik word gek van mezelf ik heb om 16.00 alles gezuigd en gedweild en mijn border collie is ontzettend aan de ruizel daar kan ik ineens niet meer tegen heb de trekker bij de deur staan en heb al zeker vanaf het stofzuigen al 10 x alles bij elkaar geveegd ze zijn hier aant stoeien en als ze ff stoppen ga ik weer met me trekker
     
  17. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik heb gewoon al zeker 2 dagen lang non stop een harde buik.. En nu heb ik ook weer last van brandend maagzuur, blugh :confused: vind dat zo vies.. Dalijk maar ff een Rennie pakken denk ik ;)
     
  18. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Sinds ik de 37 weken gepasseerd ben, vind ik het ontzettend spannend.
    Ik geniet aan de ene kant nog ontzettend van de kleine die af en toe lekker te keer gaat in mijn buik. En ik ga het na mijn zwangerschap zeker weten missen. Maar.......aan de ene kant zit ik ook met smart te wachten op de kleine.

    Mijn buik zit op zich nog niet echt in de weg. Ja soms met het omdraaien in bed of mijn schoenen aan doen en de veters strikken.

    Sinds vrijdag ben ik een en al onrust. Word helemaal gek van mezelf.
    Of het met de naderende bevalling te maken heeft? Geen idee.
    Daarnaast ben ik ook in mezelf gekeerd. Dingen kunnen me eigenlijk niet zo veel schelen. Zo stom.

    Nou ja...we zullen wel zien wanneer de kleine zich aankondigd.

    Groeten van Friezin
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    jep, erg herkenbaar, hier ook de laatste loodjes. Al zou je dan niet zeggen met die onbedwingbare nesteldrang van mij haha. vanmiddag nog de keuken geverfd, nou ja, dat was natuurlijk weer iets teveel van het goede. .
     
  20. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Nou ik heb helemaal geen nesteldrang. Qua poetsen ben ik net zoals anders. Geen geverf dus voor mij :D

    Groeten van Friezin
     

Deel Deze Pagina