Welke maat pampers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gezelligemeid, 6 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gezelligemeid

25 aug 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi meiden,

ik kon geen andere topic vinden dus stel hier maar mijn vraag.
    Kan iemand mij vertellen welke pampers je het beste in huis kan halen voor een ongeboren baby?

Ik zie namelijk maat 1 2 en 3 staan. Maar als ik zo kijk naar die maten kan je net zo goed van 1 naar 3 gaan of zie ik dat verkeerd?

2. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Zie je verkeerd;)
    Ik zou als ik jou was 1 pak maat 1 halen en meestal is het toch aanbieding 3 voor 20 euro ofzo en dan 2 pakken maat 2 halen.
    Als je te kort komt van maat 1 kan je altijd nog bij halen.
    En er zitten meer pampers in maat 1 56 stuks geloof ik en in maat 3 maar 38 ;)

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

maat 1 eerst en dan inderdaad nr. 2
    Gewicht is bij benadering.meeste kindjes halen het niet tot de 5 kg die er op mt. 1 staan en gaan met 4 kg ofzo naar maat 2.
    ligt heel erg aan de bouw van je kindje welke maat goed past.

4. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Haha, ik zat daar ook al mee. Maar je vindt het toch een te suffe vraag om te stellen. Dus ik ben blij dat jij dat doet. Ik heb momenteel alleen maar maat 2. Want ik zag ook weinig verschil met maat 1, maar dan zal ik die toch maar gaan halen.

Verder heb ik al heel veel billkendoekjes van de pampers gehaald. Ik had de sensitive gehaald omdat mijn vriend toen hij baby was, nergens tegen kon. nu was de kraamverzorgster er voor een intake gesprek en die vertelde dat pampers sensitive olie bevat en dat de meeste baby's daar niet tegen kunnen. zit ik nu met 15 pakken billendoekjes:( hoop dus dat die van mij er wel tegen kunnen.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#5 mimi83, 6 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2010
    jalou , zou het niet gaan die doekjes dan bewaar je ze tot later , de meeste kindjes kunnen met 3 a 4 maanden veel meer hebben, dus weggegooid zijn ze nooit.

Ik zou zeker maat 1 in huis hebben, een pamper die niet precies goed past lekt en dan word je kindje koud en moet je het elek 3 uur verschonen.. het kan zelfs zijn dat 1 eigenlijk iets te groot is als je een kleiner kindje hebt. als dat zo is kan je altijd nog iemand 0 laten halen. maar in principe past mt. 1 wel.

6. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou die komen wel op hoor, ik gebruik ze echt overal voor whahah. Stop je ze lekker in je eigen tas, handig voor je handen voor onderweg of het schoonmaken van de kinderstoel.
    Die van mij kon niet tegen zwitsalprodukten maar met de doekjes had ik juist geen problemen.

Maar ff ontopic, ik gebruikte ook maat 1 en daarna 2 ;)

7. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Bestaat er dan ook nog een maat 0? Ik heb inderdaad mijn vriend al laten zien waar alles staat in de winkel, dan kan hij lekker op pad als er nog meer pampers nodig zijn.

Gaat iedereen ook voor het merk pampers. Ik hoor daar goede verhalen over. Drogere billetjes enz.

8. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Had ook maat 1 en 2 in huis. Bleek ons meisje klein kontje te hebben en heeft ze eerste twee weken in de "prematuur" luiers gelegen. Maar die waren snel bijgehaald door mijn wederhelft op "commando" van de KV! :D

(Zijn er ook van Pampers, Micro heten ze. Niet overal verkrijgbaar trouwens. 1 tot 2,5 kg. Ze woog 3 kg maar was heel smal dus maatje 1 was te wijd.)

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#9 mimi83, 6 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2010
    maat 0= micro oftewel prematuur, hebben ze alleen bij drogisten en niet allemaal. de meeste etos en kruidvat winkels wel trouwens ..

Wij gaan express voor kruidvat of etos eigen merk luiers, de nieuwe verpakking pampers lekt door bij mijn zoon en ook bij mijn neefje van 9 weken.. de oude verpakking zonder stippellijn en wolkachtig ding waar pamper in staat doet het wel goed..

nieuwe verpakking: Luier - aangepast voor elke stap in de ontwikkeling van je baby

oude verpakking

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ons meisje weegt nu 3900 gram en we zijn aan het 2e pak mt1 bezig.
    En oh, wat is dat nog ruim aan de beentjes! We mogen nog een gratis pak kruidvat luiers mt 1 halen en ik denk dat we die nog wel nodig hebben.
    Daarna zullen we wel naar mt 2 gaan -mits het niet te ruim is bij de beentjes dus.
    Ik vond het verschil tussen 1 en 2 indertijd ook niet heel groot, maar aangezien 1 nu dus al ruim is, doen we rustig aan :) . Overstap van 2 naar 3 vond ik trouwens indertijd wél erg ruim.

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    yep! qua gewicht klopt het wel op die pakken maar enerzijds zit er in maat 3 minder in en is de omvang groter als 1 of 2

Deel Deze Pagina