Hoi alle (aanstaande) mama's Ik ben inmiddels 4 maanden trotse mama van een kleine deugniet.. Ik vind het zo verschrikkelijk leuk dat ik nu al kriebels heb en alweer zwanger zou willen worden... Alleen mijn verstand zegt me iets anders en ook even rustig aan te doen zodat ik met 100% kan genieten van mn eerste kindje.. Wie heeft hier ook last van?
hier ook alweer kriebels, maar dan voor de 4e. Heb nu 3 kindjes, 4,2 en bijna 7 maanden, en dus alweer kriebels voor een 4e. Dan willen we echt stoppen, maar ik denk als vrouw zijnde dat het altijd zal blijven kriebelen, dat is moeder natuur zeggen ze. Maar ik zou het zo weer doen om ze zo snel achter elkaar te krijgen (voor zover het te plannen valt) Het is erg druk, en de leeftijden botsen af en toe wel omdat ze allebei in een soort van peuterpuberteit komen, maar ze beginnen nu ook steeds meer met elkaar te spelen enzo. Na de 2e was ik ook al na 3 maanden zwanger, dit is helaas een miskraam geworden. Uiteindelijk was ik toen de 2e 9 maanden was toch weer zwanger. Nu wachten we even omdat we eerst een ander huis willen. 4 kinderen in dit huis gaat echt niet lukken. Succes!!! Groetjes Lies
Ik ken het gevoel! Hier een kleintje van 4,5 maand. Kriebels, maar wij hebben 't besluit genomen om er in november weer voor te gaan. Dit geeft mij wel rust en daar kijk ik ook alweer naar uit!
Onze kleine is nu net 3 maanden, maar ik heb ook al ruim een maand de kriebels. Ik vind alles zoooo leuk (spanning van zwanger worden/zwangerschap/kraamtijd....gewoon ALLES)! Toch geef ik er nog niet aan toe hoor, sowieso eerst hubby overtuigen, maar ik wil ook wachten tot R tenminste 1 jaar is. Ook heb ik een keizersnee gehad, en adviseren ze minstens 1 jaar te wachten. Maar dat ik nog een kindje wil, weet ik wel 99% zeker!
mijn zoontje is nu iets ouder dan 6 maanden en ook wij zijn alweer bezig voor een 2e kindje. ik ben ook wel ooit bang dat ik dan minder zou genieten van ons zoontje, maar als ik er dan verder over nadenk zou dat niet kunnen denk ik... ook ikheb een keizersnede gehad maar tegen mij is niets gezegd over een jaar wachten. Ik heb altijd gezegd dat ik 2 kinderen zou willen die snel op elkaar volgen. (inderdaad voor zover te plannen is)
Toen m'n dochter een maand of 3-4 was had ik dat ook heel erg. Volgens mij waren het bij mij de hormonen, want een aantal maanden later was het zo goed als verdwenen. Uiteindelijk zijn we er pas weer voor gegaan toen onze dochter 2 werd. Ik was erg bang om niet voldoende van haar te kunnen genieten als er zo snel een 2e bij kwam en aan de andere kant leek het me geweldig als ze echt wat aan elkaar konden hebben.
Ik herken het ook hoor! Ik werd ongepland zwanger van onze meid en ik was nog geen half uur geleden bevallen toen ik riep; "dit wil ik nog wel 10 keer!", haha. De echte kriebels voor een 2e begonnen ook al heel snel bij ons (denk na zo'n maand of 2), maar we hebben besloten te wachten tot ze 10 maanden zou zijn (er vanuitgaand dat het niet de eerste keer raak zou zijn). Ze is nu 11 maanden en we zitten in ronde 2, kan niet wachten!
Minime, dat advies van 'n jaar wachten ken ik ook niet hoor. Heb ook een keizersnede gehad en er werd aangegeven dat het beste was om niet binnen 6 maanden zwanger te raken, ivm het scheuren van het litteken.
ook ik had al wer kriebels toen mij zoontje 4 maande was heb het nog even een paar maande uitgesteld maar nu zijn de kriebels zo erg dat ik van de week met mijn man heb gepraat dat ik toch wel graag een 2e wil en hij was het er mee eens dus wij zitten nu in oze eerste ronde ons zoontje is nu net 8 maanden
Hier ook al bij 4 maanden weer kriebels, maar nog even gewacht omdat bij de eerste niet alles vlekkeloos is verlopen en ik tegelijkertijd ook wel weer wat angst had. Toen ze 8 maanden was gestopt met de pil en toen ze 9 maanden was ben ik aangeteld en nu 14 weekjes zwanger!
@Westerlo en Lonneke: De gyn heeft het ook niet tegen mij gezegd van dat jaar wachten (niet dat ik me kan herinnere in ieder geval) ik heb het alleen hier vaker gelezen op het forum. Een half jaar heb ik ook weleens gehoord. Voordat we voor een 2e gaan, ga ik sowieso eerst met de gyn praten omdat ik een loslatende placenta had, en ik me zorgen maak over hoe het zal gaan bij een 2e (hoger risico, maar nog steeds 85-90% dat alles goed gaat gelukkig)
hier is de kleine 6 maand en bij mij begint het weer heel erg te kriebelen ,maar bij mijn man niet die is heel erg bang voor weer een slechte bevalling onze vorige is niet helemaal geweldig gelopen want de kleine is dood geboren maar ze is er nog en het ziet er nu allemaal goed uit en ik was meer dan 2 liter bloed verloren..en toch heb ik alweer de kriebels
Volgens mij hebben velen dit de eerste half jaar na de zwangerschap. Persoonlijk zou ik er niet direct aan toegeven. Het gevoel ebt bij de meesten weg zodat je er ook wat objectiever naar kunt kijken. Daarnaast zou ik het advies 'negen maanden ontzwangeren' ook niet zo maar in de wind slaan. Maar goed....dat is mijn mening
Wij hebben altijd gezegd graag weinig leeftijd tussen de kindjes te willen zodat ze ook veel aan elkaar hebben. Toen ik beviel was ik ook gelijk overtuigd dat ik snel weer een tweede wilde! In eerste instantie heb ik gezegd dat ik 3 maanden borstvoeding wilde geven maar dat beviel zo goed dat ik het iets langer heb gegeven, toen ik begon met afbouwen met precies 5 maanden heb ik een eisprong gehad en was ik direct weer zwanger. Ben na de zwangerschap niet eens ongsteld geweest, dat is wel gek! Maar we zijn heel gelukkig met deze 2e zwangerschap en alles ziet er tot nu toe goed uit. Denk niet dat ik minder van onze dochter kan genieten nu ik alweer zwanger ben van de tweede maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Denk wel dat het heel druk gaat worden maar dat komt ook allemaal wel weer goed!! Succes met het maken van je keuze!