Wie ook groot leeftijdsverschil tussen de kinderen?? Met de nadruk op GROOT!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marisa78, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marisa78

    marisa78 Actief lid

    15 aug 2010
    234
    18
    18
    Hallo Dames,

    Ik ben eigenlijk op zoek naar ouders met kinderen waar ook een groot leeftijdsverschil tussen zit...

    Ik zal mijn verhaal even vertellen..
    Op mijn 18 de werd onze oudste zoon geboren, mijn man was destijds 23,was niet gepland maar zeer welkom!!

    Het heeft 7 jaar geduurd voordat we over de schok heen waren:D
    toen kwam daar onze jongste zoon bij....

    Wij zijn daar zeer gelukkig mee...nu nog eens 7 jaar later ( ik ben inmiddels 32 en mijn man 38 )zijn we er net achter gekomen dat ik zwanger ben van onze derde kindje..JOEPIEEEEEEE
    Zeer gewenst en we waren er ook voor bezig zeg maar dus niet ongepland, maar er zal dus zeker wel een groot leeftijdsverschil tussen de kinderen zitten, onze oudste zal bij de geboorte van ons derde kindje 15 jaar zijn en de jongste 8....misschien wel leuk om te vermelden dat die twee echt kop en kont zijn!!
    Maar goed 15 jaar leeftijdsverschil is zeker niet weinig, maar bij ons heeft het nu eenmaal zo moeten zijn, en ik neem maar aan dat het allemaal wel gaat lopen....ik denk niet dat er veel stelletjes zijn met zo'n groot leeftijdsverschil,maar wie weet en anders iets kleiner mag je natuurlijk ook reageren;)

    Liefs Marisa.
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hihi, da's echt veel verschil ja! Ik vind het al veel dat er hier straks minimaal 3 jaar tussen zit! (hier ook niet helemaal zo gepland helaas).
     
  3. yaika

    yaika Actief lid

    7 jul 2010
    215
    0
    0
    Ik heb geen kinderen waar een groot leeftijdsverschil tussen zit dus vanuit de ouders kan ik niet me praten. Wel ben ik zelf 27 en heb een (half)broertje van 11.

    Voor ons was het geen enkel probleem. Hij vindt het alleen maar leuk dat hij zo'n grote zus heeft die van alles met hem doet, en ik vindt het alleen maar leuk dat ik zoveel met hem kan doen nu. We wonen dan wel niet meer bij elkaar maar hij komt vaak hier logeren en daar kijkt hij dan ook echt naar uit.
    Ik heb ook een zusje waar ik maar 1 jaar mee scheel. Het is natuurlijk ook hele erg leuk om met haar veel samen te doen maar ik zou mijn kleine broertje echt niet willen missen.
     
  4. Joy2111

    Joy2111 Fanatiek lid

    16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik heb zelf een zoon uit een vorige relatie van 7 en mijn vriend heeft een dochter die in april 18 wordt..( wonen beide fulltime bij ons)
    En wij verwachten eind september er nog 1 bij..dus bij ons is het verschil ook erg groot.
    De kinderen leven ontzettend mee met de hele zwangerschap en helpen uit zichelf mee met het huishouden.
    Mijn stiefdochter koopt zich nu al een ongeluk aan kleertjes voor de kleine dus ik denk dat hier het grote leeftijdsverschil alleen maar een voordeel is ipv een nadeel...juist omdat onze kids al een stuk zelfstandiger zijn dus we komen niet te slepen met veel kleine kinderen en tassen en buggys enzo
     
  5. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    8 jun 2010
    2.558
    0
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik ben zelf nu pas voor eerste keer zwanger maar ik kom uit een gezin waar het verschil tussen mij en mijn oudste broer ruim 8 jaar is, mijn andere broer is precies anderhalf jaar ouder dan ik, het enige wat mijn ervaringen ermee zijn is dat ik mijn oudste broer nooit echt heb leren kennen, tegen de tijd dat ik oud genoeg was om iets te doen (11-12 jaar) was hij druk bezig met vriendin (nu zijn vrouw :D) dus ik probeerde meer om te gaan met mijn andere broer en dat is ook niet helemaal vlekkeloos verlopen maar dat heeft een hele andere oorzaak.
    Wat ik nu vooral merk is dat mijn twee broers twee handen op 1 buik zijn en ik hang er maar een beetje bij, jammer maar het is niet anders.
    Het is natuurlijk niet gezegd dat het zo ook bij anderen gaat, dit is puur hoe ik het heb ervaren.
     
  6. gekko

    gekko VIP lid

    11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikzelf heb een leeftijdverschil van 12 jaar met mijn zusje, mijn zusje en brortje schelen 7 jaar...

    Tussen mijn broertje en mijn zusje was het wel eens hommeles maar dat is uiteindelijk ook rechtgetrokken.

    Als je ouder bent is een baby erbij een hele ervaring. Ik vondt het tenminste heel speciaal en heb tot op de dag van vandaag een heel bijzondere band met dat kleine zusje van me....
     
  7. torrach le

    torrach le Fanatiek lid

    30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik heb een zoontje van net 6 (uit vorige relatie)
    en ben nu zwanger van de 2e.....
    mijn zoontje vind het helemaal geweldig dat ie grote broer wordt!!!
    hij maakt het ook wat bewuster mee dan de wat jongere kindjes (merk ik om me heen en uit berichten hier op zp).

    hij kan ook niet wachten tot zijn kleine broertje er is en het duurt nu allemaal veeeeel te lang voor hem!
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    bij ons thuis zit er ook behoorlijk wat verschil in de leeftijden. tussen mij en mijn jongste zusje zit 14 jaar. ik ben 31 en zij is 17. ik zat net op de middelbare school toen zij werd geboren. eigenlijk nooit problemen gehad. ik vond het altijd wel grappig om zo'n klein zusje te hebben en heb haar dus ook overal mee naar toe gesleept.
    ik was 4 toen nr. 2 kwam, 10 jaar toen nr.3 kwam en 14 jaar toen nr. 4 kwam. moeders heeft het goed gemikt. tussen 1 en 2 zit precies 4 jaar en tussen nr. 3 en 4 zit precies 4 jaar. tussen nr. 1 en nr.3 zit precies 10 jaar en tussen nr. 2 en nr.4 zit precies 10 jaar.:)
     
  9. Gravid

    Gravid Niet meer actief

    Tussen mijn oudste en straks mijn jongste zit 3,5 jaar.. dus ook niet echt heel groot verschil,
    Maar thuis ben ik de oudste, en tussen mij en mijn jongste zusje zit 17 jaar.
    Zijn thuis met 5 kids, maar tussen de 3e en de 4e zit 9 jaar, dus ook vrij groot verschil.
     
  10. marisa78

    marisa78 Actief lid

    15 aug 2010
    234
    18
    18
    Leuk om jullie reacties te lezen!!

    Over het algemeen goede reacties:)
    Was een beetje bang voor kritiek:)

    Vooral Droebeltje , van zo'n verhaal word ik echt vrolijk...
    ben zelf eigenlijk ook niet bezorgt om het leeftijdsverschil,maar toch mooi om te lezen dat er meerdere zijn...

    Het heeft bij ons zo moeten zijn denk ik dan maar..
    Toen ik onze oudste zo jong kreeg,waren we eigenlijk niet snel toe aan een tweede, en doordat ik pcos heb en dus geen maandelijkse eisprong heb duurde het even voordat ik zwanger raakte, dit is uiteindelijk wel spontaan gebeurd...doordat we erachter kwamen dat ik pcos heb , en de wens voor een derde aanwezig was, ben ik doorverwezen naar de gyn ...en nu dus eindelijk zwanger van ons derde kindje, onze jongens weten het nog niet,al hebben we toen we eraan begonnen onze oudste wel even "gepolst"wat hij er van zou vinden als er nog een broertje/zusje bijkwam....hij zou het helemaal geweldig vinden....ik ben benieuwd!!!!
     
  11. Yolandake

    Yolandake Actief lid

    29 okt 2006
    362
    0
    0
    antwerpen
    hoi hier ook een groot leeftijds verschil tussen de kids
    heb 2 kids van 14 en 15 jaar uit mijn 1ste relatie die na 3 jaar is stuk gelopen

    ben nu 2 jaar samen met men allerliefste ventje en we verwachten ons 1ste kindje samen
    dus zoals je ziet zit er ook veel tijd tussen maar ook hier vinden de kids het niet erg

    ik ben trouwens 34 en men ventje 22
    maar we zijn heel gelukkig samen
     
  12. daanquinty

    daanquinty Fanatiek lid

    12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    ik heb een dochter van 6 nu en als de tweede geboren wordt wordt ze bijna 7...ook best een groot verschil...maar ik heb er de eerste 5 jaar van mijn dochter niet aan moeten denken om een tweede te krijgen...had er helemaal geen behoefte aan...en nu maakt ze het heel bewust mee..en gaat dadelijk mee naar de echo's enzo....dus hier hebben we bewust gekozen voor een groter leeftijdsverschil.

    ik ben trouwens nu 29 en mijn man 42! en bijna 1 jaar getrouwd:D
     
  13. Chai

    Chai Niet meer actief

    Hallo,
    Ik heb een broertje van dik 10 jaar jonger.
    En het is heel leuk juist omdat ik zoveel ouder ben.
    Vooral toen hij wat kleiner was kon ik heeel erg genieten van hem te zien opgroeien.
    Tot zijn 11de hield hij nog overal mijn hand vast (lief he!).
    Inmiddels is hij een echte puber en kan ik als "grote" inmiddels "kleinere" zus hem een beetje bijstaan hier en daar.
    Ik hoop dat jou kids er ook zo van gaan genieten als mij, meestal pakt het heel leuk uit in ieder geval. :D
     
  14. marisa78

    marisa78 Actief lid

    15 aug 2010
    234
    18
    18
    Ooh wat lief Chai..je reactie!!
    Dank je wel!!!
     
  15. Rianne80

    Rianne80 Fanatiek lid

    20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hier eerste gekregen op mijn 20ste, toen hij nog net geen 3 was kwam nr 2.
    Toen deze jongens 6 en 9 waren kwam nr 3 en nu met een noodgang nr 4 over 9 weken ;)
    Maar dan zit er tussen nr 1 en nr 4 bijna 11 jaar.
    Ik vind al die verschillen wel gezellig en de oudste is zooooooooooo lief voor de kleinste, echt zo'n scheet en ze zijn gek op elkaar!
     
  16. Ukkie2

    Ukkie2 Niet meer actief

    mijn man van 27 heeft ook een broertje van 12! dus oo k15 jaar verschil, hartstikke leuk voor zijn broertje, want kan van alles doen met zijn grote broers! komt allemaal wel goed joh!:D:D

    GEFELICITEERD met je zwangerschap!!!
     
  17. marisa78

    marisa78 Actief lid

    15 aug 2010
    234
    18
    18
    Wat heerlijk al die leuke/lieve reacties...bedankt allemaal!!!
     
  18. laantje30

    laantje30 Lid

    26 jul 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu zwanger van de tweede ben op 22 maart uitgerekend dus ik ben er bijna en mijn oudste word de 14de 11 dus daar zit straks 11 jaar tussen.
    zie het zelf alleen maar als voordeel geen kind meer in de luiers en zeer zelfstandig en ze vind het zelf helemaal geweldig dat ze grote zus word dus zie er tot nu toe nog geen nadelen in
     
  19. Storm

    Storm Niet meer actief

    Ik heb een broertje die 8,5 jaar jonger is dan mij. Ik ben inmiddels 32 en hij is 23. Heb met hem meer dan met mijn zus die 1,5 jr ouder is en met mijn andere broer die 2,5 jaar jonger is dan mij.
    Gaan samen naar concerten, lezen dezelfde boeken enz enz. Hij ging eerder met ons op stap. Was gewoon leuk.
    Eerder was ik echt zijn grote zus maar tegenwoordig merk je dat verschil niet meer.
     
  20. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoihoi,
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Kennissen van mij hebben 6 kinderen: 20, 18, 14, 8, 5, 2 jaar oud.
    Hartstikke leuk!
    Soms is het daar wel lastig dat ze niet met zijn allen ergens heen kunnen vanwege de verschillende interesses en het vervoer maar inmiddels al 1 een rijbewijs, 2e is ermee bezig ;)
    Ook hebben de oudste 2 aanhang dus die komen er ook nog bij!
    Al met al een gezellige boel en gaat het goed met die verschillende leeftijden!
     

Deel Deze Pagina