Vriend met epilepsie en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door siouxie, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siouxie

siouxie Nieuw lid

29 sep 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Sinds februari ben ik met de pil gestopt en we zijn nog steeds aan het klussen om proberen zwanger te worden...maar helaas, tot hier toe nog steeds niet gelukt...
    Mijn vriend heeft sedert 3 jaar epilepsie en moet daarvoor 2 soorten medicatie nemen om dat onder controle te houden. Hij neemt Lamictal en Tegretol.
    Heb onlangs op de bijsluiter gelezen dat het een verminderde vruchtbaarheid kan geven... Het maakt me wel angstig omdat ik mij dan weer inbeeld dat het bij ons niet zou lukken...
    Heeft iemand al kindjes op de wereld gezet waarvan haar ventje ook epilepsie heeft en zware medicatie neemt? Heeft iemand daar ervaring mee?
    Alvast bedankt!
    x-jes!

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Sorry geen ervaring hiermee, maar is het niet handig om deze vraag bij je arts neer te leggen. Bijwerkingen zijn per persoon vaak verschillend, misschien kan je vriend zich na laten kijken dan weet je het meteen, misschien bestaat er als het nodig is de mogelijkheid om zijn medicatie aan te passen (ik denk niet dat je een jaar hoeft te wachten als je een reden hebt om dit eerder te laten doen). Hopelijk heeft de medicatie bij hem geen negatief effect. Succes

3. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Volgens mij mag je omdat je medisch gegronde reden hebben eerder doorgestuurd worden, of hij zou het eens aan zijn neuroloog kunnen voorleggen. Die middelen staan er idd om bekend, en het is wel zo fijn te weten als je dat slikt hoe het ermee gesteld is. Ik zou naar de huisarts gaan en daar is even gaan babbelen. Heel veel succes

4. siouxie

siouxie Nieuw lid

29 sep 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het is misschien inderdaag het beste wat we kunnen doen... Alvast bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina