Hoi, Na heel lang twijfelen hier toch eens op zoek naar meningen en mss ervaring... Wij hebben twee mannen van 4 en 2 (zie banner) De jongste loopt geestelijk en lichamelijk ongeveer 1,5 jaar achter in zijn ontwikkeling. Hij loopt niet kan niet gaan staan en kruipt niet. Zegt nog steeds maar enkele woorden verder wel klanken. Is gaan zitten net voor zijn tweede verjaardag en tijgerd op zijn manier wel net na zn 2e verjaardag. Geestelijk is hij ook achter speelt bijvoorbeeld nog uren met zn handen en voeten. Verder een heerlijk opgeruimd ventje wat altijd lacht en voor iedereen een lach klaar heeft! Dit is natuurlijk heel beknopt. We lopen in Utrecht waar momenteel sinds november het WES onderzoek is gestart om te kijken of ze iets afwijkend kunnen vinden daar. Ook en mri gehad en die wijkt af maar weten niet of zich dat nog gaat ontwikkelen dat moet de tijd leren (waarschijnlijk september weer een mri dan zijn we weer een jaar verder na de eerste mri) Wij en vooral mijn man hebben het verlangen naar een 3e (altijd al gehad) Ik ben voor nu erg gereserveerd en wil eerst de uitslag van het WES afwachten. Hopelijk weten we wat met de zomervakantie (loopt al sinds november) Er kan ook niets uit komen en dan? Hoe kan ik hier nu mee omgaan? Het verlangen is groot maar mijn hart en hoofd schreeuwen om voorrang. Liefs
Ik heb precies hetzelfde gehad alleen dan met de oudste, dat er wat mis was wisten we al heel snel, maar na 4,5 jaar weten we nu nog niet wat er precies mis is. Hoe groot is de afwijking in de hersenen? Bij de 20 weken echo van onze jongste kon er namelijk gekeken worden of dezelfde hersenafwijking te zien was (in het Erasmus mc door een professor) het was een hele spannende zwangerschap en het duurt lang tot de 20 weken echo, maar op een gegeven moment was bij ons het verlangen groter dan de angst voor een kindje met dezelfde afwijkingen. Dus toen we hoorden dat er ondanks dat er geen diagnose is voor onze oudste, er tóch mogelijkheden waren voor prenataal onderzoek, zijn we ervoor gegaan. Dit heeft bij ons gelukkig goed uitgepakt, en nu de wens voor een derde, waar we net mee zijn gestart. Ik wens je veel wijsheid toe en als je erover wilt kletsen mag je me pb'en.