Nu al wer voor 4de x in ziekenhuis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jaimy en remco, 24 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Sterkte meid, rust lekker uit. Ik heb zelf ook met 32 weken aan de weeenremmers gelegen. Bij mij is het wel rustig gebleven. Succes daar in het diac !
    (ook iemand uit de buurt)

2. Niet meer actief

Meis ik heb er ook echt geen verstand van maar hoop ook echt heel erg voor je dat dat kleintje nog even blijft zitten!
    Ik geloof dat ze voor je kindje gaan vechten in het ziekenhuis zodra het boven 550 gram is en/of voorbij de 24 weken is.. ZEKER weten doe ik dat niet..
    Volgens mij is een bloeddruk onder 80/50 echt te laag.. wat voor bloeddruk heb j?

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Jeetje wat erg zeg! Heel veel sterkte!

Mijn vk vertelde mij dat je bloeddruk te laag is als je bovendruk onder de 90 zit. Maar kan je het niet in de het ziekenhuis navragen?

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    pfff wat heftig zeg. ik wens je heel veel sterkte en kracht toe en hoop oprecht dat de kleine nog een paar weken blijft zitten!

5. Niet meer actief

Idd volgens mij is het ook onder de 90 maar dat is nog niet echt direct bedreigend, volgens mij krijg je vanaf dan ongeveer de beginnende klachten die horen bij te lage bloeddruk maar zeker weten doe ik dat eigenlijk ook niet..

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je onderdruk mag niet onder de 50 komen. Bovendruk is vaak niet zo belangrijk. Bij een onderdruk van onder de 50 is er sprake van hypotensie en kan je snel flauwvallen.

net als dat de onderdruk weer niet boven de 90 mag komen omdat je dan weer een te hoge bloeddruk hebt.

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wil je sterkte wensen. volhouden meid. probeer te denken aan mooie beelden, een mooie vakantie, wat dan ook. stress is niet goed. elke dag is meegenomen. vraag anders een gesprek aan met de ka van de neo. die kan je alles vertellen.

8. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Meid,

heb je niet gevolgd maar heel heel veel sterkte!
    zal wel moeilijk zijn maar doe zo rustig mogelijk je heb al je energie strakjes nodig!

liefs Bizzy

9. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Meid, wat vervelend zeg... ontzettend balen. Wat betreft je onderdruk, die van mij is ook maar 50, maar ik werd er gisteren gewoon mee naar huis gestuurd. Misschien stelt dit je gerust?

Hoe is het vandaag trouwens geweest, met de echo?

Heel erg veel sterkte!

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Probeer contact te krijgen met een van de academische ziekenhuizen met een NICU (neonatalogisch Intensive Care Unit). Die kunnen je er waarschijnlijk beter bij helpen.

11. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Jeetje dat is niet niks! Wilje heel veel sterkte wensen! Probeer het nog even vol te houden en de kleine zo lang mogelijk t elaten iztten. Probeer goed te rusten! 24weken is erg vroeg.

12. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    hai meis,

Heeeel veeeeel sterkte...probeer lekker rustig aan te doen.
    Inderdaad lekker veel slapen en je nergens druk om maken...dat is het beste voor de kleine.

Heb je al ontsluiting?

Groetjes Debby

13. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hoi,

Allereerst vind ik het ook heel vervelend voor je, maar blijf positief he!
    Dat is op dit moment heel belangrijk. Aan stress heb je nu niets!

Hoe was je bloeddruk over het algemeen? Altijd al laag of nu opeens? Bij mij en bij mijn zus is het altijd al laag geweest en in de zwangerschap nog lager. Mijn zus was 6 maanden zwanger toen ze een bloeddruk van 90 over 30 had. De arts schrok er van maar zag aan mijn zus dat ze er geen last van had. Ze mocht zoute drop eten en dat vond ze heerlijk. Bij mij is het mijn onderdruk constant in de 50. Het schommelt tussen de 50 en 59. Voel me ook moe, maar het kan geen kwaad.

Ook ik heb begin juli in het ziekenhuis gelegen vanwege vroeggeboorte/ miskraam. Ik was toen 14 weken en 5 dagen zwanger. Ik had constant bloedverlies. Ze zagen dat de lengte van de baarmoederhals verkort was en dat ik daardoor wat bloed verloor. De kans dat ie open zou gaan was erg groot, omdat het nog maar 1 cm was. Dit wees op een snelle ontsluiting. Die kreeg ik gelukkig niet, ook geen weeen.

Moest we dezelfde dag naar de ok voor een cerclage (bandje om de baarmoedermond gesloten te houden). Daarna 3 dagen lang weeenremmers en de 5de dag ontslagen met veel rust en bejaardenleven.

De lengte van de bmh was een toevalsontdekking, maar bij deze wil ik iedereen waarschuwen met bloedverlies dat het hiermee te maken kan hebben. Ik weet niet of jij daar last van had.

Tegen mij heeft de arts toen gezegd dat de baby pas na de 26ste week levensvatbaar is. Eerder hoor je ook wel, maar dit is wat de arts mij heeft verteld. Ik moet het tot minstens de 26ste week als een bejaarde leven.

Hopelijk werken de remmers en zal je je kind nog een tijdje bij je hebben.

Laat het ons weten hoe het is afgelopen.

Groetjes en veel sterkte!

14. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Jaimy en Remco: Hoe gaat het nu met je meid? Ik hoop dat alles goed is, want je hebt toch alweer een onderzoek achter de rug nu? Nogmaals sterkte in ieder geval

@ Cilianne: Dat is ook heftig zeg. Sterkte en succes emee!

15. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Dankjewel Yvette!

Deel Deze Pagina