Hoi dames, Ik moet even mn ei kwijt... Mijn vriend en ik wonen sinds een half jaar samen en hebben nu 2 jaar een relatie. Hij heeft al een zoontje en ik ben nu zwanger van ons eerste kindje samen. Ik woonde voordat wij samen woonde in een andere woonplaats, 45 minuten rijden hier vandaan. Daar had ik dus ook mijn vrienden. Nu voel ik mij zo vreselijk eenzaam en rot... Ik heb hier niemand om mee te praten, om even langs te gaan als er iets is of als ik me verveel, ik ben aan huis gekluisterd. Ook niemand om ervaringen mee uit te wisselen wat betreft zwangerschap, aangezien dit mijn eerste is heb ik daar veel behoefte aan. Mijn vriend heeft dus als een zoontje en voor hem lijkt het allemaal niet zo boeiend ofzo :/ Ik werk in de thuiszorg en ben smiddags atijd thuis. Heb al gedacht om naar een vereniging te gaan ofzoiets maar dat is gewoon echt niéts voor mij. Zwangershapscursussen hebben we t geld niet voor dus dat wordt m ook niet... Mn vriend heeft wel goede vrienden hier en de vriendinnen van die jongens zijn wel Aardig maar ik pas er gewoon niet tussen, er is geen klik! Doordat ik me zo rot voel zoek ik troost in verkeerde dingen zoals eten en ben daardoor dus ook echt weer vet aan het worden en walg ik dus nog meer van mezelf! Als ik dit had geweten was ik nooit uit mn woonplaats weggegaan! Getver ik kan de hele dag wel janke zo eenzaam voel ik me... Sorry dit was even mijn zeur uurtje, moest t ff van me af schrijven... Liefs!
Is er geen cursus die je gemeente aanbied? Die zijn meestal gratis of zeer goedkoop. Of anders kijken of je ergens in de buurt (vrijwillig) kan helpen?
Tja, anders toch af en toe naar je oude woonplaats om je vriendinnen op te zoeken. 45 minuten valt nog alles mee vind ik. Tuurlijk is het fijner als je even naar iemand toe kunt lopen, maar dat is nou eenmaal niet zo. Dus investeren in contacten in je huidige woonplaats en af en toe op en neer. Of bellen.
Ik herken je gevoel echt. Al ben ik verhuisd zelfs naar 3uur verderop, helemaal naar t Noorden. Mn familie woont allemaal ergens anders. Opnieuw beginnen is moeilijk, zeker vriendschappen opbouwen. Maar t komt vanzelf merk ik. Via via krijg je weer een steeds groter netwerk en ik heb nu ook mn eigen gezinnetje maar tijdens de zwschap tja, had ik dus geen vriendinnen, alleen mn schoonzussen
Als je goed verzekerd bent dan word een cursus vergoed. Je moet het alleen wel voorschieten. Zou toch kijken of je af en toe heen en weer kan rijden. Of nodig vriendinnen bij jou thuis uit. Regelmatig even bellen.
Klinkt heel herkenbaar! Ik woon 1,5 van mn familie en vrienden vandaan. Was het maar 45 minuten, dan zou ik veel vaker gaan. Ik zou idd kijken via de gemeente. En heb je al een vk? Die van mij deed Centering Pregnancy, erg leuk. (Google maar even om te zien wat het inhoudt) Allemaal meiden die in hetzelfde schuitje zitten. We hebben ook nog steeds contact, een whats app groep en heb er zelfs een vriendin aan overgehouden. Probeer ook toch contact te houden met zijn vrienden, miss 1 op 1 met een van die meiden. Dat is vaak anders dan in een hele groep weet ik uit ervaring. En je hebt ook altijd dit forum natuurlijk!
Precies dit. De meeste mensen wonen op minimaal anderhalf uur rijden. 45 minuten, ik had ervoor getekend dan was ik wekelijks op en neer gereden ipv een keer per maand.
Herken het wel een beetje, ik heb veel aan meiden hier op het forum, zodat je toch een beetje met elkaar kan meeleven. Bijv. in de groep van bevaldatum. Als je weinig geld hebt is misschien zwangerschapszwemmen wat voor je? Hier in de buurt kan je vanaf week 1 gaan en betaal je gewoon per keer, dus als je geen geld hebt ben je dus niet verplicht om te gaan. Vaak haal je daar wel leuke contacten uit Hier kost het geloof ik 5 euro per keer.
Ik had het in het begin ook, ik verhuisde naar een dorp waar ik niemand kon en waar ik zonder werk zat en met een man zat die vaak werkte. Uiteindelijk ben ik een hobby gaan zoeken, vrijwilligerswerk en zo ook contacten op gedaan en uiteindelijk een baan gevonden, ook hebben we een auto voor mij erbij gekocht. Beschik je over een auto? Dat maakt je wat mobieler en kun je ook vaker naar familie/vrienden toe. Ik weet niet of je paarden leuk vind? Een verzorgpaard hoeft geen geld te kosten. Anders misschien vrijwilligerswerk ergens?
Zwangerschapszwemmen vind ik een goed idee, dat is niet zo prijzig. Veel bellen en appen met je oude vrienden en tja, nieuwe contacten en vriendschappen opbouwen kost tijd, dat is lastig. Maar als je thuis binnen zit de hele dag ontmoet je sowieso niemand is mij altijd verteld...
Herkenbaar hoor. Het zijn denk ik ook een stukje hormonen die maken dat je je nog sneller rot voelt.. maar dat wordt wel iets minder mettertijd hoor. Mijn probleem is meer dat ik zo vaak ziek ben dat ik eigenlijk mijn huis niet meer uitga behalve om te werken. Aangezien mijn vriend in het weekend werkt zit ik dus hele weekenden alleen.. en omdat ik me zo belabberd voel heb ik ook niet echt zin in gezellige visite, want steeds naar de wc rennen is ook niets... dus dan zit ik wel een beetje te vereenzamen. Maar goed, ik houd mezelf vrolijk met de gedachte dat alles van tijdelijke aard is, en dat dit dus ook weer voorbij gaat. Hopelijk vind je snel wat aansluiting in de buurt, misschien via dit forum zelfs wel
Dank jullie wel voor de reacties en goede tips! Erg lief van jullie, heb ik zeker wel wat aan!! Ik ga eens kijken voor zwangerschapszwemmen, dat lijkt me wel wat! Fijn dat er zo mee gedacht wordt doet me goed!
Ik herken het ook wel, mijn familie woont 3 uur rijden van me vandaan. Gelukkig woon ik al zolang hier dat ik hier wel veel vrienden heb, maar ik ben wel de eerste die zwanger is, en ik heb geen baan meer wegens faillissement. Ik dacht ook gelijk aan Centering Pregnancy bij verloskundige. Ik vind het echt heel gezellig en je kan lekker over je zwangerschapsdingen kletsen met de anderen, want m'n vrienden hebben daar niet altijd behoefte aan. Ik heb ook tegen m'n man gezegd dat ik soms niet zoveel te praten heb overdag en als hij dan thuis komt en gelijk achter z'n telefoon of computer duikt ik dat niet zo kan waarderen. Daar heeft ie wel naar geluisterd dus krijg ik nu tijd om m'n verhaal te doen, dat helpt me ook wel. Verder skype ik vaak met m'n moeder en soms met m'n broer, zie ik ze toch nog af en toe, ik vind het nu ook wel echt te ver om nog 3 uur te rijden.
Herkenbaar! Alleen dan niet van de afstand, maar dan het hebben van weinig mensen om me heen... Op deze leeftijden maak je gewoon minder snel vriendinnen vind ik, gaat niet meer zo snel als toen je nog naar school ging. Ik vind het daarom ook zo jammer dat de zwangerschapscursussen zo ontzettend duur zijn, want hoor vaak leuke verhalen over nieuwe mensen leren kennen op die manier. Zelf wil ik straks als beeb er is, naar van die mama en kind ochtenden gaan... Van die gratis inloopochtenden waar je gezellig met elkaar een kopje koffie drinkt en de kids gaan mee. Misschien kun je daar ook al wel heen als je zwanger bent??
Hee meis, We zitten in herzelfde schuitje! Zit elke dag alleen thuis, geen vrienden, ml werkt elke dag 12-13 uur lang, geen sport en geen hobbys.. (geen uitvoerbare) en ik heb geen werk. Ik snap hoe je je voelt en het is ontzettend klote Wat ik nu probeer is om elke dag even naar buiteb te gaan, een uurtje lopen, even naar de stad op en neer (ook al ben ik naar niks op zoek). Ik lees dus met je mee en ik wens je heel veel sterkte! X
Lieve reacties weer bedankt! Inloopochtenden is ook een goed idee ja! Heb nog even gekeken naar zwangerschapszwennen, nog best prijzig hier, 6.70 per keer! Maar het is 1x in de week... Ik kan ook niet elke week vanwege onregelmatige diensten dus zo af en toe kan ik wel gaan! Heb dinsdag afgesproken met een vriendin uit mn oude woonplaats en donderdag met een andere vriendin die tijdelijk in NL is (ook zwanger en woont normaal in Frankrijk ) dus ik kijk enorm uit naar volgende week! Moet zeggen dat ik me sowieso wat beter voel, mede dankzij jullie!
Loessje ik zie dat je in Ede woont, volgens mij is er daar ook een mamacafe. En anders vast ook wel zoiets in de buurt, ff googlen op mamacafe! Bij mij in de buurt is er ook een en die organiseren heel veel leuke dingen! Ook zijn er op facebook mamaclubs waar je je kunt aansluiten. En zwangerschapszwemmen is inderdaad een aanrader!