Kinderopvangtoeslag terug krijgen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MamaNoor, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg maandelijks kinderopvangtoeslag, maar we hebben extra uren gehad het afgelopen jaar. Dus hebben we meer betaald aan het kdv. Hoe moet je die extra uren terug vragen aan de belastingdienst? Van het kdv krijg ik een jaarrekening, zodat het duidelijk is hoeveel uren ik in totaal heb gehad. Maar bij de belastingdienst hebben ze daar geen programma of formulier voor.

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Aan het einde van het jaar krijg je een jaarafrekening van het kdv waar op staat wat je precies in het afgelopen jaar afgenomen hebt. Rond juli (was bij ons vorig jaar tenminste zo) krijg je vervolgens een brief van de belastingdienst waarin je gevraagd wordt om het precieze aantal uren op te geven (en de jaarrekening mee te sturen denk ik). Weer een tijd later krijg je de definitieve afrekening waar op staat of je bij moet betalen of dat je terug krijgt, ook aan de hand van je definitieve loongegevens over dat jaar. Volgens mij wordt het dan allemaal verrekend, maar dat duurt dus meestal wel een tijd. Wij hebben pas rond afgelopen februari/maart de definitieve afrekening van 2008 gekregen.

3. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    tjee, dat duurt lang.
    Wij hebben nog zo'n 79 uur tegoed.

4. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké dank je wel! Ik zal binnenkort eens vragen wanneer we die afrekening krijgen. Hoop snel, kan het geld goed gebruiken voor de vakantie:)

5. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Je kunt ook d.m.v. het wijzigingsformulier die extra uren er nu al bijzetten. De extra uren verdeel je dan over de resterende maanden (dus het jaar heeft nog 6 maanden, 80 uren extra, tel dan 13 uur op bij het aantal uur wat je al had). Het maandbedrag wordt dan direct verhoogd, als de wijziging verwerkt is (officieel 8 weken, maar ik hoor vaak dat het sneller gaat) Kijk wel uit dat je de uren niet te hoog opvoert, want dan moet je later terug betalen en krijgen is altijd leuker!

6. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net naar de belastingdienst gebeld en daar zeiden ze dat ik automatisch een brief krijg waarop staat wat ik moet betalen of terug krijg. En dat het kdv dat doorgeeft aan de belastingdienst.
    Beetje raar, want ik had net aan het kdv gevraagd hoe het zat en zij sturen altijd een jaarrekening die ik dan weer aan de belasting moet geven:S

En bij de belastingdienst zeiden ze ook dat dat niet voor een specifieke datum gebeurt, dat het ook 2011 kan worden voordat we iets horen. Dus dat ze dat doen wanneer ze er aan toe komen (dat waren zijn letterlijke woorden).
    Vind het zo raar, want bij de belasting moet altijd alles voor een bepaalde datum behalve bij kinderopvangtoeslag blijkbaar.
    Wat een rare gasten.

Deel Deze Pagina