Leuk kerstnieuws gehad joh! NOT m'n baas heeft vanmorgen verteld dat in MEI 2009! m'n contract niet wordt verlengd! Zit nu in de ziektewet en zou eind januari met verlof gaan. Ben echt PIST!
had een jaarcontract en de reden was vaag.. ben secretaresse en m'n correspondentie was niet goed genoeg. Ik zei "vind je dat ik teveel fouten maak?" hij zei "Nee, dat niet", ik was een hele fijne collega etc en ik was organisatorisch goed, maar hij vond dat hij mijn werk te vaak moest nakijken.. volgens mij is het probleem dat ik nu al in de ziektewet zit en hij niet weet hoe het na de bevalling zal gaan en me daarom kwijt wil, terwijl hij eigenlijk al toegezegd had dat ik 2 dagen ipv 3 mocht gaan werken na m'n verlof..
Als je contract afloopt hoeven ze helaas geen rede op te geven als ze het niet verlengen. Ik denk dat je er dus niet veel aan kan doen.
klopt, ik kan er helemaal niks mee helaas. Werk in de advocatuur dus weet er alles van, maar 't is wel balen. Maar ach, als je wilt werken is er altijd werk denk ik maar dus Kop op! Eerst maar genieten van de baby straks. (ben intussen weer aanspreekbaar geworden, haha)
Mag ik even advocaat van de duivel spelen (om toch in de advocatuur te blijven ) Ik kan 't me van je baas ook wel een beetje voorstellen... Je bent in mei 2008 aangenomen en aangezien je 29 weken zwanger bent, ben je vrij kort daarna zwanger geworden. Je loopt nu al in de ziektewet (ik weet niet hoe lang) en straks ga je met verlof. Van de 12 maanden die je jaarcontract duurt, ben je sowieso dus al 4 maanden afwezig. Het is natuurlijk rot dat 't zo gaat. Misschien ben je wel heel lang bezig geweest om zwanger te worden dus in dat geval: pech voor je baas, er komt wel weer een andere baan. Maar ik kan dus ook wel een klein beetje begrip hebben voor je baas, al had hij het wel wat anders aan mogen pakken.
Omdat je 1 reactie krijgt die je niet aanstaat? Als je zo op je werk ook reageert op kritiek, is dat misschien wel de reden van je ontslag. Maar goed, het is frustrerend dat zwangerschappen tot zoveel ontslagen of het niet verlengen van contracten leidt. Hopelijk vind je snel een leukere baan en dan is het alleen maar positief geweest dat je contract niet werd verlengd Ik zou trouwens wel op je strepen staan dat hij met een goede evaluatie komt. Hier leer je toch niets van? Ik zou heel graag willen weten wat er niet goed is aan mijn functioneren.
Waar slaat jou reactie nou weer op? Omdat ze zegt 'sluit deze topic' ga jij er meteen vanuit dat ze niet tegen kritiek kan etc. Ik vind dat zeer lullig voor haar, omdat ze er zeker mee zit en het is nooit goed te praten wat de werkgever heeft gedaan, stel je eens voor dat jij in dat schuitje zit nou geloof me dan piep je anders. Ik wens je veel sterkte TS, ik hoop dat het allemaal goed komt!
@MerleQ, ik vind je opmerking verre van gepast t.o.v. de TS. Zeker omdat zij deze waarschijnlijk niet meer zal lezen omdat ze een slotje heeft gevraagd. Een en ander kan ook per PB, niet? Zoals TS gevraagd heeft, zal ik dit topic op slot doen. Groeten, Josien