Even een vraagje, voor het eerst ooit ovulatietesten gebruikt om te kijken wanneer mij ei is. Ben even wat onzeker erover. Deze is positief toch? Binnen hoeveel tijd springt je ei? Hoe zit het dan met klussen? Wat is op tijd daarin. En mijn cyclus is als het goed is langer dan tot nu toe denk ik. Anders is de LF? te kort toch als dat niet zo zou zijn.
Een eitje springt gemiddeld 24-48 uur na de positieve test. Dus op de dag van de positieve test seks is sowieso aan te raden omdat er dan zaadjes "klaarliggen" voor als het eitje springt. Alles daarna is uiteraard ook nog goed 😉 Sperma kan wel een aantal dagen overleven dus als je seks hebt de dag voor de positieve ovulatietest heb je ook zeker kans zwanger te raken! Ik zou de dag na de positieve test aanhouden als ovulatiedag en de dag daarna als 1dpo. 10 december zou dan je nod zijn. Uitgaande van een gemiddelde LF zou je een cyclus hebben van 35 dagen. Wat trouwens ook heel netjes is. Maar hopelijk heb je dan een mooie zwangerschapstest in handen!
Nog aanvullend. Hoe lang blijft een ovulatietest positief of kan hij weer positief worden. Heb helaas andere al weg gegooid. Maar had deze test vandaag.