nu al zo verdrietig...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sweet lilly, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    nou, ik word hier dus echt mega onzeker van...ik ben nog steeds niet ongi!! Had afgelopen woensdag moeten worden, had negatieve test, maar nog geen ongi. Grrrr!!! En nu..?

2. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.960
    126
    63
    zuid holland
    Ik zou toch nog een keer testen, misschien dat je nog niet genoeg hcg had aangemaakt. Je bent nu ong 5 dagen overtijd toch?

3. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    4 dagen overtijd...vind het errug spannend!!
    Ga zo test doen...

4. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    weer negatief :( Wanneer word ik dan eens ongi..??

5. Janna

Janna Fanatiek lid

@leentje78: Ik was altijd heel regelmatig. Cyclus van 28 dagen. 't Was wel eens een dag meer of minder, maar dat vind ik nog steeds regelmatig. Ik had daardoor inderdaad ook wel min of meer - heel naïef natuurlijk - verwacht had dat het redelijk snel raak zou zijn. Als ik verhalen hoorde over de structuur van cervixslijm tijdens verschillende fasen van de cyclus, herkende ik dat ook meteen uit mijn cyclus, waardoor ik redelijk kan bepalen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn.

Laatste maanden is mijn cyclus echter steeds onregelmatiger geworden. Heel gek. Ben nu 4 dagen te vroeg! Vorige maand was ik ook al te vroeg. En mijn menstruaties lijken wel langer aan te houden dan eerst...

Maar goed. Meestal ben ik trouwens een stuk beter in relativeren en de moed erin houden, maar vandaag even niet :)

@leoniettjuh: Ik heb hier op het forum ook wel eens gelezen over vrouwen die pas na twee of zelfs drie weken overtijd positief testten! Maar goed, als je al aan je onderbuik voelt dat je ongesteld gaat worden, zal dat nu bij jou waarschijnlijk niet het geval zijn...

6. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @ Ukoldaatje Ik hoop dat je nu geen mk krijgt, maar dat je over 35 wkn een gezond kindje in je armen mag sluiten!

Ik mag absoluut niet klagen, heb al een gezonde dochter waarvan ik dus onverwachts zwanger was (en ze was super welkom!!) Ik wens jullie allemaal zwanger! Zelf ben ik nu bezig voor de tweede. Het is nu ronde 3...en ik word al ongeduldig. (erg he) Maar ik zie het zwanger zijn echt als een wonder! Ik wens jullie echt heel veel roze toe!!

@ Leonietjuh Dikke knuffel, hoop dat je gauw weet waar je aan toe bent!

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wat gek dat je cyclus opeens veranderd en ook niet erg handig. Je gaat er toch vanuit dat het een beetje hetzelfde blijft. Mijn cyclus is nu een half jaar 28 dagen, maar in het begin was dat ook wisselend. Nu is mijn eisprong op donderdag en word ik op vrijdag ongesteld, mijn lichaam houdt van structuur ;).
    Bij mij is het vruchtbaarslijm pas na de eisprong te zien, vandaar dat ik voor de zekerheid ovulatietesten gebruik.

8. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    nou meiden...ik heb duidelijkheid. Vanavond ongi geworden :( Balen natuurlijk. Nu maar op naar een kerstkindje dan...we houden de moed erin

9. Snoopy3

Snoopy3 Lid

29 nov 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik kom even even mee kletsen Wij zijn sinds 11 maanden bezig om zwanger te worden, maar helaas elke maand alleen maar teleurstellingen .....
    Ik had er nog niet heel veel last van gehad, maar deze maand was ik toch even flink van slag toen mijn ongie weer kwam. Volgende week krijgen we ook de uitslag van mijn vriend zijn zaadtest.. hiervoor ben ik erg zenuwachtig..

Nu gaan we echt de ziekenhuismolen in en dat maakt mij erg bang en onzeker.. wat staat ons allemaal te wachten en hoeveel teleustellingen gaan er nog komen? Wie herkent dit gevoel?

Groetjes Snoopy...

10. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Hoi,

Ik zie zoveel herkenbare berichtjes, wilde jullie even een hart onder de riem steken met ons verhaal.

Wij zijn ook lang bezig geweest, een hoop onderzoeken gehad in het ziekenhuis, en toch spontaan zwanger geraakt toen we het haast niet meer hadden verwacht.

Onze gyn vertelde iedere keer dat je mee speelt met een soort kansspel en dat sommige paren dus gewoon iedere maand dikke pech hebben. Als wij waren begonnen in de maand dat ik zwanger raakte, had ik nu gedacht dat ik hartstikke vruchtbaar ben.

Ik heb dat iedere keer goed voor ogen gehouden en precies de maand dat ik echt heel emotioneel reageerde toen ik dacht ongesteld te worden was ik zwanger! Maar wanneer je graag een kindje wilt is iedere maand er eentje te lang, ik ken het gevoel maar al te goed!

Succes allemaal en ik hoop dat jullie snel geluk hebben in het "kansspel".

Groetjes Pina

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Een mooi verhaal Pina! En mooi gezegd van de gyn. Heeft hij ook uitgelegd hoe het komt dat het de maanden niet lukt en dan opeens wel? Daar ben ik n.l. zo benieuwd naar. Waarom zou het bijvoorbeeld ronde 10 wel lukken en ronde 6 niet?

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik ook, maar ik denk dat dat gewoon onverklaarbaar is!

Maar idd wel mooi verhaal Pina!

13. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Ja dat is dan weer een verhaaltje waar je hoop van krijgt he!

Ik kan niet helemaal in jullie verhaal meegaan omdat ik er toch vrij lang vrij nuchter in heb gestaan, maarja ook hier wordt het moeilijker hoor.. Vorige maand wel echt een paar kleine traantjes toen ik weer ongesteld was (negatieve testen wat zijn dan.. ik kom nooit toe aan testen ;)).

Ik weet wel dat toen ronde 6 niet gelukt was ik dat wel een soort... grens vond ofzo! Toen had ik het ook wel even moeilijk Net als de grens van 12 rondes (ook omdat je dan vaak de MMM in gaat). Maar de rondes na de 6de ging het bij mij wel weer even beter qua gevoel.

Nja dan ga ik ook maar voor ronde 20 net als Pina he :D

De rest allemaal sterkte met wachten, tis een ware uitdaging voor je geduld dit!

14. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Het is inderdaad onverklaarbaar, alles moet precies op het juiste moment bij elkaar komen, en daarvoor heb je behalve een gezond lijf ook een behoorlijke dosis geluk nodig.
    Ook in het ziekenhuis heeft een gyn geen idee waarom het bij het ene paar wel snel raak is en bij het andere niet, als verder alles in orde lijkt.

Ik heb zelf eerst een jaar geprobeerd zwanger te raken en toen raakte mijn relatie uit. Nu heb ik er in mijn huidige relatie 20 maanden over gedaan. Ik heb nooit testen gedaan of temperatuur opgenomen omdat ik mijn eisprong heel duidelijk voelde. Ook mijn cyclus is altijd netjes rond de 28 dagen gebleven. Het zaad van mijn vriend was prima.... dus waar het aan lag.... ?????!!!!

Groetjes Pina

15. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    nou ik heb ontzettend veel respect voor meiden die er nuchter in kunnen staan. Hoe houden jullie het vol om zo lang te moeten wachten? Ach...denk ook dat je gewoon doorgaat, het leven stopt natuurlijk niet. Je moet gewoon werken en je ding doen..maar toch lijkt het me moeilijk. Ik hoop niet dat ik nog zo lang moet wachten en jullie natuurlijk ook niet!! Dat we maar zsm een posi test in handen mogen hebben!!!

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat is een proces waar je doorheen gaat.

De eerste jaren werd ik gek dat wij maar geen kindje kregen.
    Ik wilde zo graag mama worden en mijn man nog meer papa zelfs.

Toen we met de ICSI begonnen zijn we ook met een adoptieprocedure gestart en heel ver gekomen, maar zijn we mee gestopt na 4 jaar..(teveel onzekerheid, veel te duur, veel te zwaar emotioneel gezien)..

Ik dacht ook dat ik het ons zou lukken met ICSI. Tuurlijk zwanger werd ik wel, (zaad was niet goed, zeer slecht), maar rond de 10 weken ging het mis.

Kan je wel vertellen als je 5 keer (en sommige mensen nog een keer zoveel als ik) zwanger raakt, hartje ziet kloppen en kindje ziet groeien en opene ermee ophoudt, dan stort je wereld je mega in..dat je op een gegeven moment moe wordt.

Dat je je leven van een andere kant gaat bekijken. Wij hebben een mooi oud vrijstaand huisje gekocht, hebben 3 hondjes, 3 paarden, zijn gelukkig samen met elkaar en wat we hebben.

Als ik dan verder denk, een kindje onder de 4 vind ik geweldig, maar dan, dat geren naar school, voetbal en zwemmen en noem maar op..daar zie ik enorm tegenop..

Als ik mijn vriendinnen zie met bergen strijk waar geen einde aankomt, geen rust die je meer krijgt..noem maar op...

Dan prijs ik ons rijk met wat we hebben, elkaar, onze dieren, we kunnen gaan en staan waar we willen, geen gestress als er een ziek kindje is..

Ik was er klaar mee. Vond en vind het wel goed zo.

Met deze gedachte in me, werd ik WEER zwanger. (de 2 tussenliggende KIDs sloegen niet aan).

we hebben nog 2 rietjes liggen. Als deze zwangerschap weer mis gaat, dan houden we ermee op. Je kan niet alles meer dragen, er zijn grenzen.

Let wel ik ben al vanaf mijn 20 bezig met zwanger zijn en miskramen, icsi, kid, ben nu pas 32 jaar geworden. Ben het moe.

En tuurlijk hoop ik met heel mijn hart en ziel dat deze keer onze frummel blijft zitten, onze wens zou in vervulling komen..

Maar mocht het niet zo zijn..dan houdt het op voor ons..en dat is goed!

Het is dus gewoon een proces waar je doorheen moet gaan. Op een gegeven moment raak je zwanger of je blijft kinderloos...

Dat is nou net hetgene wat je echt niet in de hand hebt, kindjes krijgen, een groot wonder der natuur!

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi..zwanger worden staat gemiddeld een jaar voor he!!
    Mijn verhaal is namelijk heeeel anders, mijn man is praktisch onvruchtbaar en ik heb een auto-immuunziekte..;)

18. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Hoop dat je snel zwanger bent, Leonietjuh ( en andere meiden natuurlijk ook!), maar laat de moed niet te gauw zakken ( als je nog maar een paar pogingen hebt gehad) , staat niet voor niks gemiddeld een jaar voor, probeer het een beetje te relativeren uit zelfbescherming ( klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik natuurlijk wel).

19. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    @Suzannes; ach nee...als ik net weer ongi ben, of een negatieve test heb ben ik gewoon even heel verdrietig en baal ik als een stekker. Dat duurt een dag, soms wat langer, maar dan kijk ik weer vooruit. Volgende keer misschien...en richt me op andere dingen in mijn leven. Zien we volgende maand maar weer verder. Ik ben nu wel begonnen met temperaturen, en ik ga nog ovutesten kopen. Eerst nu maar eens inzicht krijgen in mijn cyclus.

@ukoldaatje; ik duim voor je dat het nu goed gaat!! Dank voor je reactie, je komt heel sterk over! En ik weet dat het gemiddeld een jaar duurt, had ook niet gedacht dat ik het nu al moeilijk zou vinden...

20. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Och wat naar voor je. Ik weet hoe dat voelt. Voordat ik zwanger raakte van de tweeling waren we anderhalf jaar aan het proberen. Mijn beste vriendin kwam met hetzelfde verhaal als de jouwe. Ik ben nog nooit zo boos en verdrietig geweest.

Na 6 maanden vond ik het ook moeilijk worden. Ik kan me echt voorstellen dat als je al jaren bezig bent met zwanger raken dat je helemaal emotioneel geleefd raakt. Ik was zo verdrietig als het niet gelukt was die maand.
    Nu ben ik in de geweldig bevoorrechtte positie om zwanger te mogen zijn van ons derde kindje. Zoals Pina al zegt: het is echt een kansspel. Dit keer in twee rondes zwanger, een miskraam gekregen en direct de eerste ronde zonder voorbehoedsmiddelen weer zwanger. Elke ronde biedt nieuwe kansen en niemand kan je precies zeggen wanneer het gaat lukken. Sommige mensen noemen dat proces leuk en spannend, ik zou het eerder omschrijven als zenuwslopend.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte en ik hoop op een heel gezonde mooie baby voor jullie allemaal.

Deel Deze Pagina