Hallo allemaal! Wij zijn al bezig vanaf begin maart.. In Juni kwam ik er achter dat ik zwanger was! Helemaal blij! maar liep niet goed af.. bij 7 weken kreeg ik een miskraam! Nu 6 a 7 maanden verder en nog niet zwanger! We hadden besloten om gewoon weer verder te gaan proberen.. Alleen elke maand nu een teleurstelling.. Eerst dat roze wolk gevoel wat in 1 keer verdwijnt! en we gaan nu alweer naar een jaar toe.. Wie heeft dit ook mee gemaakt? en misschien een poging doen om richting een huis arts te gaan voor verder onderzoek?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar meestal houden artsen een jaar aan voorze verder verwijzen en de telling van daqt jaar begint opnieuw na een miskraam. Dus dat zou betekenen dat jullie pas in juni 2011 zouden worden doroverwezen. Ik zou nog niet wanhopen meis.. Gemiddeld duurt het een jaar voor je zwanger bent. Je eerste zwangerschap was dus super snel! MAar ik begrijp wel dat je er verdrietig van bent.. Daar doet de grens van een jaar niks vanaf..
Nee kan me heel goed voorstellen dat dat extra zwaar is na zo'nteleurstelling. Dat is eigenlijk een teleurstelling p[ teleurstelling. In ieder geval kun je zwanger worden!! Wij zijn nu voor de 4e ronde bezig...en ook elke keer wachten en hopen...
Hoi Iris, Lastig he, dat afwachten? Wij zijn bezig voor een 2e en eerlijk gezegd gaat dat nog helemaal niet zo soepel. Bij mijn dochter was t 'meteen raak'. Ook ik denk er over om naar de huisarts te gaan aangezien ik steeds veel buik- en darmklachten heb. Uit reacties van anderen zie ik dat je na een jaar naar de huisarts kunt gaan. Maar je kunt natuurlijk altijd even gaan om te controleren of 'alles nog goed is'.
Hi Iris, Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ik kwam er in augustus achter dat ik zwanger was, 1e ronde raak! Helaas ging dit na 9 weken mis. Mijn mk was een behoorlijk lang proces, maar toen we er eindelijk weer voor konden gaan, dacht ik; gaat vast weer snel lukken. Helaas zitten we nu ook alweer in de 4e ronde. Op zich nog helemaal niet zo heel lang, maar toch. Het gevoel blijft ook heel sterk: 'als het wel goed was gegaan was ik .... weken geweest. Maar ja, we moet blijven positief proberen te blijven en ervan uit gaan dat het echt snel gaat lukken! Succes!
Ja.. het is maar afwachten.. en geduld hebben he.. Maar ik wist niet dat de telling weer opnieuw begon van die miskraam.. Ik dacht als t Maart is kan ik door verwezen worden bijv. of mss mijn vriend een test te laten doen.. voor de zekerheid.. tis inpricipe wel mogelijk dat we zwanger kunnen worden! Dat houden we dan ook natuurlijk altijd in ons achterhoofd! Maar je krijgt er een hard hoofd in als de maanden weer voorbij gaan zeg.... Bedankt voor de reacties!
Offtopic: Ok, dit is dus echt een verschrikkelijk stomme opmerking!! Bij mij heeft het 18 maanden geduurd voor ik zwanger was. Het was de allereerste keer dat ik een positieve test had, en het ging direct allemaal goed, dochter is gezond geboren. Mijn beste vriendin heeft in de 8 maanden dat ik zwanger was, 3x een miskraam gehad. Vóór ik zwanger was ook al een paar keer, en nu is ze weer zwanger en eindelijk maar toch lijkt het nu allemaal goed te gaan. Dus ja, ze kan idd wel zwanger worden, maar het blijven is minstens zo belangrijk!! Ontopic: TS, wat ontzettend kut voor jullie dat het mis is gegaan! En nu ook nog de onzekerheid of het wel weer gaat lukken om zwanger te worden.. Zou gewoon in maart een keertje naar de HA gaan als je dan nog niet weer zwanger bent, en vragen om een doorverwijzing naar de gyn. Nee heb je, ja kun je krijgen. Er hoeft helemaal niks aan de hand te zijn, en misschien krijg je ook wel te horen dat jullie eerst zelf nog een poosje moeten proberen. De MMM in gaan is geen pretje kan ik je vertellen. Maar het zou kunnen je kunnen geruststellen om zeker te weten dat alles nog gewoon goed zit vanbinnen.
Hey, Ik was na 3 maand zwanger, maar kreeg na 7 weken een MK. Onmiddelijk zijn we verder gegaan, maar zo lang ik er mee in mijn hoofd rond liep, lukte het niet om zwanger te worden. En iedereen rond je is dan natuurlijk zwanger he. Uiteindelijk ben ik dan na 7 maand weer zwanger geraakt en ben ik in maart vorig jaar bevallen van een gezonde zoon. Ondertussen zijn we zwanger van een tweede kindje. Alleszins veel succes en niet te veel piekeren en dan komt het wel. Groetjes,
Saz, de opmerking is vast goed bedoeld. Als je nog maar realtief kort bezig bent en vrij snel zwanger raakt (ondanks dat het verkeerd is afgelopen), dan geeft dat goede hoop dat er niets mis is op vruchtbaarheidsgebied en dat geeft weer hoop voor een volgende zwangerschap. Ik geloof niet dat de opmerking bedoeld is om de impact van de miskraam minder te doen lijken. een miskraam is vreselijk...
iris ik heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt. Ik ben in mei 2009 gestopt met de pil en d.m.v. hormonen ben ik in juli 2010 zwanger geworden. Helaas ging het na bijna 8 weken mis en ik ben helaas ook nog niet zwanger. De opmerking maar je weet dat het kan is zo'n dooddoener vind ik want ja ik kan met veel moeite zwanger worden maar tot nu toe niet blijven en dat is wat je wilt. Je kunt natuurlijk altijd even langs de ha gaan als hij niets kan doen dan merk je het vanzelf Ik hoop dat je snel zwanger bent.
Nee, ik weet dat die opmerking niet verrkeerd bedoeld is, maar het is gewoon zo'n domme opmerking die veel mensen kan kwetsen. Heb het zelf nooit meegemaakt gelukkig, maar m'n beste vriendin al zo vaak, en zie in je onderschrift jij ook. Da's net als wanneer het niet lukt, mensen zeggen dat je maar op vakantie moet gaan of een hond nemen. Ben gewoon van mening dat mensen beetje meer kunnen opletten met zulke opmerkingen.. En het is ook wel zo dat als je nog niet zo lang bezig bent het wel hoop kan geven dat het binnen een paar maanden weer raak kan zijn, maar het blijven vervelende opmerkingen, hoe goed ze ook bedoeld zijn.
hee meis ik was in januari met de pil gestopt en werd in april zwanger...ook miskraam nu ben ik in oktober gelukkig weer zwanger geraakt dus er zit ook ruim 6 maanden tussen hoopdat t snel weer mag lukken voor jullie
Hallo! Ja het is wat allemaal he! Het maakt je af en toe wel onzeker of het dan gaat lukken... Maar vertrouwen houden is goed he! En ben ´gelukkig´ er ook wel wat minder mee bezig dan net na de miskraam.. dan wil je dat het zo snel mogelijk weer gebeurd! Nu moet ik aanstaande dinsdag ongesteld worden.. ( hopend dat dat natuurlijk nie gaat gebeuren.. ) Heb niet echt gevoelens dat het deze keer raak moet zijn! maar de vorige keer had ik er ook niks van gemerkt! Eerst lekker de kerst dagen in! En mss wel met leuk nieuws het nieuwe jaar in?? Of toch weer doorgaan! We zullen zien! Bedankt voor de reacties! Ben iig niet de enige!
Nee, je bent zeker niet de enige! Toen ik zwanger wilde raken van onze eerste (bleken uiteindelijk onze eersten) duurde dat ook anderhalf jaar. Weliswaar zonder miskraam (die kreeg ik voordat ik zwanger raakte van ons derde kindje), maar ik vond het ook zo vreselijk lang duren. Ik ging heel erg aan mezelf twijfelen en ben ook twee keer naar de huisarts gegaan. Die verzekerde me dat het heel normaal is en dat ze na anderhalf jaar proberen pas onderzoek gaan doen, tenzij er omstandigheden zijn die om eerder onderzoek vragen. Wat was ik boos toen ik daar wegkwam. Ik wilde zo graag en dan krijg je zo'n antwoord. De tweede zwangerschap was in de tweede ronde raak maar liep uit op een miskraam, daarna weer in de eerste ronde zwanger. We schrokken ons toen echt een ongeluk, hadden verwacht dat het wel weer een jaar zou duren. Zo zie je maar.... Ik wil je alleen even heel veel sterkte wensen, want zwanger worden is gewoon 9 van de 10 keer niet leuk of spannend zoals veel mensen zeggen, alleen maar stressvol en zenuwslopend.
ja, ik herken ook het stressvolle van ''zwanger worden maar het lukt nog niet ''.........na bijna een jaar begint het me wat op te breken; vooral toen gisteren (1e kerstdag) hele goede vrienden kwamen vertellen dat ze zwanger zijn (binnen een maand raak).... meiden, sterkte allemaal!!!!
Saz667: Ik vind dat je wel erg fel reageert. Je kunt niet van alles en iedereen maar verwachten dat ze opletten met wat ze zeggen en hoe ze het zeggen. En als je al over 'je kan wel zwanger worden' struikelt moet je toch even jezelf te rade gaan hoor, kom op Ik ben wonder boven wonder voor de 2e keer spontaan zwanger ondanks 1 gesloten en 1 vernauwde eileider en 2 gyn's de me al op de IVF lijst hadden staan.. Als het nu mis zou gaan zou het uiteraard énorm kl*te zijn maar in mijn gedachten weet ik dan ook.. het kan wel! TS: Je kan natuurlijk altijd naar de HA gaan en je zorgen overleggen. In principe mogen ze je een doorverwijzing niet weigeren maar dat is natuurlijk aan jou.
Ik ben ook in Maart gestopt met de pil maar ik vind het persoonlijk wel meevallen. Oke,natuurlijk had ik ook liever al zwanger geweest en dacht ik voor ik stopte met de pil dat het sneller zou gaan maar 9 maanden bezig zijn is echt nog niet zo lang. Voor jou ligt het wel een beetje anders omdat je een miskraam hebt gehad,die teleurstelling is natuurlijk zo groot.