Wij wonen in een appartementje met 1 slaapkamer, dus het ledikantje komt bij ons op de slaapkamer. Dat vind ik niet zo erg hoor, op zich kunnen we alles denk ik goed aanpassen en er is overal net genoeg ruimte voor. Een babykamer zal er dus (helaas) niet komen. We zijn wel nog op zoek naar een andere woning, maar omdat we ons opnieuw moesten inschrijven, en we dit pas in augustus hebben gedaan, maken we denk ik echt geen kans meer op een huurwoning voor de bevalling. Ik denk dat we hier het eerste jaar nog best kunnen wonen met ons kindje, maar we zullen uiteindelijk wel moeten verhuizen. Mijn man vind het idee niet echt leuk omdat het gehorige appartementen zijn en we in augustus eindelijk onze gestoorde bovenbuurman eruit hebben kunnen laten zetten. Het is bijna onmogelijk dat we deze ellende met iemand anders weer zullen beleven (slapeloze nachten door zijn lawaai, geschreeuw etc). Maar ik vind het een heel gezellig appartement en ik zie het al helemaal voor me waar de box komt te staan en hoe we alles een beetje kunnen aanpassen. Vooral omdat dit veel goedkoper is dan én verhuizen én een babykamer in orde maken. Zijn er meer (aanstaande) moeders die in hetzelfde schuitje zitten? Of een klein huis hebben en veel (hebben) moeten aanpassen? En hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Tips zijn tevens altijd welkom!!
Nu appartement met twee slaapkamers en een derde op komst. Gelukkig is het tijdelijk Ik hoop op een huis voor de bevalling, maar als het erna word..... Ach we redden het wel.
Slimme indeling is het toverwoord! Maak gebruik van de ruimte die je wél hebt.. Bedenk de tv-reclame van de Ikea erbij; als je creatief omgaat met de ruimte die je hebt, valt er veel van te maken! Denk aan opbergruimte dmv extra wandplanken met leuke opbergmanden of inklapbare tafeltjes, etc.
Jaa we proberen indd ook zoveel mogelijk bergruimte te creeëren, het is alleen wel jammer dat bij ons in de muren vrijwel niets blijft hangen dus planken ophangen zal niet gaan. Een extra kast zou misschien wel handig zijn want de babykleertjes passen nu al niet echt in onze kledingkasten.
Yep!! Wij hebben precies het zelfde... 1 kamer app. Zijn wel aan het reageren op huurhuizen. Maar ben idd bang dat dat ook niet zal lukken voor uk er is, Ook wij moeten dus roeien met de riemen die we hebben. Gelukkig wonen wij op de begaande grond. Met een grote parkeerplaats er naast. Deze is ook van de huurbaas. Schoonvader kwam met het geweldige idee als de huurbaas in zou stemmen een stuk aan te bouwen. Dus wie weet.. Anders moeten wij ook roeien met de "ruimte" die we hebben
Ohja dat is indd een goed idee! Bij ons zal dat niet gaan, wij wonen op de 1e verdieping. Gelukkig hebben we wel een grote ruime woonkamer/keuken en een vrij ruime slaapkamer. Maar het is indd roeien met de riemen die je hebt. En dat geeft ook niet, daar leer je van natuurlijk. Maar we houden er wel rekening mee dat we hier nog wonen als de kleine er is.
hey meid mijn vriendin had een 1 kamer woning.. uit eindelijk huis te koop gezet maar het word maar niet verkocht.. ze hebben een muurtje laten plaatsen zodat ze een slaapkamer hebben en een kast/commede neer gezet tussen hun bed en het baby bedje zodat ze toch een beetje privacy hebben.. verder bij ikea heb je veel handige spullen voor kleine huisjes en bij baby en tiener kan je zn kast/commode/bedje kopen dat scheelt ook weer ruimte! heel veel succes!
Wij woonden met 2 baby´s in een klein appartement (40m2) We hadden bij de eerste wel een babykamer gemaakt en de tweede kwam gewoon in een ledikantje naast ons bed. Box hebben we gehad maar nooit gebruikt en bij de tweede de deur uit gedaan. Nu zwanger van de derde. We wonen groter, maar er komt geen babykamer. Er komt weer een ledikantje naast ons bed,was toen goed bevallen. Ik hoef al die babyzooi niet dus geen; babybad,wipstoel,box,commode etc. Een speelkleed voor op de grond een ledikant en een kinderwagen vind ik genoeg.
Hannah1989, dankje voor de tips. Dat is indd wel een goed idee om er een soort wandje tussen te plaatsen tussen ons bed en het ledikantje. Ik zal eens bij de Ikea gaan neuzen denk ik. sm1, dan vraag ik mij toch af waar je het kindje dan op aankleedde als je geen commode had. En waar waste je hem/haar dan in als je geen babybadje gebruikte? Gewoon in bad ofzo? Wij hebben geen bad. Ik wil die spulletjes wel en ook een box want dan kan hij/zij lekker in de woonkamer bij ons liggen Maar ben het wel met je eens dat veel spullen overbodig zijn, zoals een luiertas, een voedingskussen en dat soort dingen. Die hoef ik ook niet maar de meubels toch wel!