ik kan gelukkig vanmiddag bij de vk terecht maar maak me toch wel wat bezorgd ons beebje was altijd een enorme druktemaker. de laatste 6 weken steeds minder, zo weinig dat ik al diverse keren extra ctg heb gehad ivm weinig leven. nu zijn we inmiddels op een punt beland dat hij alleen maar beweegt als ik last heb van hevige voorweeen, dan worstelt ie of zn leven er vanaf hangt, soms lijkt het zelfs of hij het liefst zich helemaal om wil draaien (ligt al weken met zn hoofdje naar beneden), het doet echt zo pijn als hij zo gaat worstelen. zodra mn voorweeen weer weg zijn, ist weer doodse stilte. herkent iemand dit, is t normaal? ik herken het totaal niet van mn vorige zwangerschap : mn oudste werd juist heel rustig tijdens (voor)weeen, dit beebje heeft het precies andersom
Mijn zoon ging nog even fijn draaien met de echte weeen, maar ook alsof hij worstelde of zich verzette, AU!. De verloskundige zei nog lachend: "hee kleintje hou een beetje rekening met je moeder". Ik denk dat die voorweeen of weeen schijnbaar niet altijd even lekker voelen voor zo'n kleintje. Maar over dat bewegen nu, ze slapen nu heel veel en hebben heel weinig ruimte op het laatst. Geen wonder dat je je baby heel weinig voelt. Dat herken ik ook.
ben inmiddels 2 ctg's verder, ze vonden op de echo het kindje erg rustig. maar ctg's zien er dan wel weer goed uit. ik vroeg of dit dan nu het 'nieuwe normaal' was (oftewel dat ik hier niet meer op hoef te letten) maar dat was helaas niet het geval. zodra ie weer zo rustig word (vandaag iets actiever dan gister), direct weer terugkomen voor wederom ctg ze doen het liever 20x en dat alles goed is dan 1x te weinig
Oh meid, wat vervelend zeg. Dit zal je gemoedsrust zeker geen goed doen. Wel super dat ze het goed in de gaten houden.