Borstvoeding en wens opnieuw zwanger te worden :)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nadine31, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadine31

Nadine31 Lid

7 apr 2011
    71
    0
    0
    Hulpverlening
    Nijkerk
    Wie o wie zit in hetzelfde schuitje?

Ik ben zelf nog helemaal niet ongesteld geweest...af en toe (eens in de maand...lijkt op cyclus) eens wat krampjes in de buik en onderrug en voor de rest helemaal niets. Ik geef graag borstvoeding, wil zolang mogelijk doorgaan, maar ik word 33 en we willen eigenlijk z.s.m. alles achter elkaar :p dus twijfel enorm over afbouwen.

Ik vraag mij eigenlijk af hoe anderen ermee omgaan of zijn omgegaan?

Groetjes,

Nadine

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar een goede vriendin van me werd gewoon zwanger bij het geven van BV....

Je kunt er gewoon voor gaan en als het te lang duurt kun je alsnog stoppen met de BV...

BV is geen voorbehoedsmiddel, dus zou je gewoon vruchtbaar kunnen/moeten zijn

3. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @MayD: Als je niet ongesteld wordt, heb je ook geen eisprong. De eisprong vindt ongeveer 2 weken voor de mesntruatie plaats, dus in theorie zou je zwanger kunnen raken zonder zelfs maar opnieuw ongesteld te zijn geweest na de borstvoeding.

@Nadine: Heb nog geen kids dus kan je niet echt helpen. Wel nieuwsgierig vraagje: Hoe lang geef je nu borstvoeding? Zodra je spruit ook andere dingen gaat eten (rond 6 maanden of eerder), lijkt me toch dat je vanzelf minder fulltime borstvoeding gaat geven, en dat dan op een gegeven moment je cyclus vanzelf weer op gang komt. :)

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Raket: je spreekt jezelf een beetje tegen.... het is idd zo dat je een ongesteldheid moet hebben gehad om een cyclus te bepalen, maar je krijgt altijd eerst nog een eisprong voor je voor het eerst ongi wordt...... je bent dus wel degelijk vruchtbaar!!! En dat schrijf ik dus ook... ;)

Overigens... mijn oma is in 15 jaar tijd maar 1x ongesteld geweest (ze heeft in tussentijd wel BV gegeven en 10 kinderen op de wereld gezet)...

5. Nadine31

Nadine31 Lid

7 apr 2011
    71
    0
    0
    Hulpverlening
    Nijkerk
    Thanks dames!

Ik ben dus nog helemaal niet ongesteld geweest sinds de bevalling...en ik geef inmiddels 7,5 mnd bv. Nu wel al 6 wkn met bijvoeding, maar verder op verzoek. Ik denk dat ik toch geduldig moet zijn en vertrouwen op mn lichaam dat het allemaal vanzelf weer op gang komt.

Ben nog wel steeds benieuwd of er ook anderen zijn die de ervaring hebben met bv en zwanger zijn :D

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je zou kunnen gaan temperaturen om te kijken of je een eisprong hebt.

Het probleem is dat het bij borstvoeding bij elke vrouw anders is en afhankelijk van het drinkgedrag van de kleine.
    Ze adviseren om de cyclus op gang te helpen geen nachtvoedingen meer te geven en de voedingen zo kort mogelijk te maken.
    Het zuigen aan de tepel onderdrukt eisprong.

Ik werd altijd pas weer ongesteld na volledig stoppen van borstvoeding ook al bleek uit bloedonderzoek dat prolactine 0 was. Had wel soort cyclus, maar zonder ei.
    (heb 10 maanden, 9,5, 9 mnd bv gegeven en nu weer ruim vijf)

(ik heb trouwens geen wens meer, kwamtopic toevallig tegen ;))

7. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Nadine,
    Mijn man en ik hebben ook weer een wens voor een tweede kindje. Mijn situatie is wel wat anders. Mijn dochter is inmiddels 1, ik geef nog 2 a3 x/ dag borstvoeding op verzoek. Ben wel sinds ze ongeveer 8 maanden is weer ongesteld geworden, terwijl ik toen nog wel nachtvoedingen gaf en we vanaf 6 maanden heel langzaam zijn begonnen met bijvoeden en nog vaak zelf voedde.
    Wat ik dus wilde zeggen is dat ik er eigenlijk geen ervaring mee heb :D maar wel dat mijn cyclus ineens weer op gang kwam ondanks regelmatig voedden. Hoop dat je snel zwanger bent!

8. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Ik heb ervaring met bv geven en zwanger zijn tegelijk.

Mijn zoontje was 3 jaar en 3 maanden toen mijn tweede zoontje geboren werd. Een paar weken voordat ik ging bevallen heb ik de bv volledig gestopt voor de oudste.

Het is natuurlijk wel zo dat een kindje van 3 jaar nog maar weinig bv krijgt aangezien hij vanalles eet en drinkt.
    Als je een baby nog bv geeft krijgt hij natuurlijk nog meer moedermelk.

Maar goed, het maakt echt niet uit.... Je kan gewoon zwanger zijn en bv geven.... Ook al geef je nog heel veel bv.

Het enige nadeel is dat je bv terug kan lopen en dat de baby wat gefrustreerd kan raken omdat er te weinig melk is. En je tepels zijn gevoeliger.

Veel succes!!!

:)

9. Nadine31

Nadine31 Lid

7 apr 2011
    71
    0
    0
    Hulpverlening
    Nijkerk
    Oh geweldig om te lezen dat er verschil is :D en ik hoop heel hard dat mijn menstruatie dan net als bij jou, Bibo, weer op gang komt terwijl ik ook nog bv geef :)

We hopen het zo!

@Cerebru, kwam jouw menstruatie ook al eerder op gang of pas echt toen je gestopt was met bv?

10. Nadine31

Nadine31 Lid

7 apr 2011
    71
    0
    0
    Hulpverlening
    Nijkerk
    Hi oermoeder, wat gaaf al zo lang bv!! Respect!! Ik weet niet of ik het zolang volhoudt, voor mij is t zwanger worden wel een 'spelbreker'...als een nieuwe zwangerschap lang uitblijft dan is dat voor mij wel echt motivatie om op een gegeven moment te stoppen.

Werd jij wel gewoon ongesteld tijdens de bv?

11. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Las even mee, wauw oermoeder, ruim 3 jaar bv gegeven lees ik. Mijn dochtertje wilde met 13 maanden geen bv meer. Moest wel even wennen aan zo'n einde aan de bvperiode, terwijl ons meisje in mijn ogen nog helemaal niet zo groot is. Ik had wel na ongeveer 4 maanden weer een cyclus ondanks de nachtvoedingen (tot ongeveer 6 maanden).
    Succes met zwanger worden allemaal!

12. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Dank je!
    Het was gelukkig heel gemakkelijk en fijn om bv te geven. :)

Ik heb na de bevalling van de eerste na ongeveer 6 à 8 weken een Mirena spiraal laten plaatsen. Ik weet niet meer precies hoe mijn cyclussen toen verliepen, maar ik weet dat ik uiteindelijk een regelmatige cyclus kreeg, maar door de Mirena werd ik niet echt ongesteld meer... Een paar inlegkruisjes waren voldoende.... Toen ik de spiraal liet verwijderen om weer zwanger te worden toen kwam er plotseling een verhuizing tussendoor en een verandering van werk, dus toen hebben we het nog even uitgesteld door een paar maanden de pil te gebruiken.
    Toen ik stopte met de pil, was ik daarna direct zwanger.
    De bv was in mijn geval geen beperkende factor om zwanger te worden... Ik weet nog wel dat mijn tepels echt gigantisch gevoelig werden tijdens DE esprong waarop mijn jongste ontstaan is.
    maar daarna verdween die gevoeligheid van mijn tepels weer, waardoor mijn oudste gelukkig nog wel bv kon krijgen als hij daar behoefte aan had.

:)

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Elke keer pas na ongeveer twee weken volledig gestopt te zijn.....
    Nu zijn mijn kindjes wel lange drinkers per voeding, wellicht mede daardoor?

14. Yip

Yip Lid

14 sep 2008
    73
    0
    0
    Hoi,

Ik ben zo'n moeder die zwanger werd terwijl ik nog niet opnieuwd gemenstrueerd had. Ook ik vroeg me af of ik niet moest gaan afbouwen omdat de kinderwens er weer was, maar ik las ook op verschillende forums dat het bij de meeste vrouwen (die dan nog steeds borstvoeding geven) toch echt wel weer terug is na 2 jaar. Toen zoonlief bijna 1,5 jaar was (en ik het nooit ongesteld worden eigenlijk ook wel prettig vond) was ik zooo ziek. Misselijk, moe, prikkelbaar... Voor de grap eens een test gedaan, meer om aan vriendlief te bewijzen dat niet alles op hormonen te gooien was en ik ook weleens gewoon ziek mocht zijn. En toen was ie dus positief! Bleek ik al 8 weken zwanger...
    Ik weet dat er dus weleen keer een eisprong moet zijn geweest (waar ik dus niks van gemerkt heb), en dat t gewoon een gelukkige toevalstreffer is geweest (ook wel fijn hoor, je kunt niks uitrekenen en plannen, gewoon de natuur afwachten). Uiteindelijk is zoonlief na een maand of 3 alsnog uit zichzelf gestopt met drinken. Het leek alsof het hem veel te lang duurde voordat de melk kwam, en als t dan eindelijk kwam dat ie t dan heel vies vond.
    En inmiddels is zoon nummer 2 alweer ruim een jaar en begint het weer te kriebelen (met een heel onregelmatige cyclus deze keer, terwijl hij nog wel drinkt)...

Succes!

15. groen29

groen29 Bekend lid

18 aug 2010
    607
    0
    0
    Hier ben ik met zes maanden gaan afbouwen, vrij snel kwam mijn cyclus daarna weer op gang. Maar is nog wel een zooitje, zie onderschrift.
    Ik geloof dat mijn cyclus nog niet op gang was gekomen als ik nu nog bv had gegeven. Maar zeker weten doe je dit natuurlijk nooit.

Succes!

16. Nadine31

Nadine31 Lid

7 apr 2011
    71
    0
    0
    Hulpverlening
    Nijkerk
    Zo, het is echt zo divers!

Ik hoop dat t allemaal wel weer komt en wat ik al eerder zei...ik kan beter gewoon geduldig zijn :p

Tot nu toe geef ik op verzoek en dat is:

's ochtends bv
    Tussendemiddag brood en bv
    Fruithap na middagslaapje
    Avondeten en bv als hij wil
    's avonds bv
    Plus af en toe een slokje tussendoor als hij dorst heeft.

Merk dat hij nog erg veel drinkt bij mij....dus wat dat betreft, lijkt mij dat t nog wel even wegblijft (cyclus).

Of heeft dat bij jullie geen invloed gehad?

Deel Deze Pagina