Haha... ik ben nu al een uur bezig met uitzetten (inmiddels wel de afwas gedaan en ben nu moed aan het verzamelen voor de boodschappen: wel leker even naar buiten, maar ik ben zo misselijk ). Die pubers zijn zo leuk! Ik heb nu de eerste twee klassen en dat is een heel leuke leeftijd. Die kinderen ontwikkelen zich dan zo ontzettend snel: je ziet ze geestelijk enorm groeien. Je moet er zelf een beetje jong voor blijven... Ik werk inderdaad op een christelijke school. Het is een 'gewone' degelijke 'pc-school'. Aan het begin van de dag hou ik met de klas een dagopening (stukje lezen en bidden) en met kerst en pasen worden er een soort vieringen georganiseerd. Verder is er concreet niet veel anders dan bij een openbare school. Het geloof is vooral een basis, waaruit je met elkaar werkt. Ik geef Nederlands, dus in mijn lessen komt het ook niet expliciet ter sprake (in de godsdienstlessen natuurlijk wel), maar leerlingen vragen soms wel van alles en ik merk dat ze het fijn vinden om over het geloof te praten. Wat voor werk zou jij het liefste willen doen? Jij ook een fijne dag (verslaafde... )
Pfff, ik probeer ook steeds van mijn stoel af te komen. Moet zo echt boodschappen doen! Klinkt gezellig, jouw school! Ik vind het wel goed dat kinderen zelf met vragen komen, ook betreffende hun geloof. Het is fijn als hen de ruimte wordt geboden hierin. Ik heb zelf geen christelijke opvoeding en school gehad en merkte al heel vroeg dat ik wel heel veel vragen had, maar durfde deze niet te stellen, omdat ik mij hiervoor schaamde. Inmiddels heb ik mijzelf verdiept in allerlei religies en filosofieen en heb mijn eigen gedachten en gevoel ontwikkelt. Dat voelt erg prettig. Tja, wat voor werk ik zou willen doen....ik weet het momenteel niet, maar heb een MBO voor sociaal cultureel werk gedaan, maar ben later administratief werk gaan doen en de afgelopen jaren in een boekhandel gewerkt, wat ik heerlijk vond. Het wordt in elk geval iets sociaals en met en voor mensen. Ik begin overmorgen met een Reiki-cursus en heb er enorm zin in. Dat kun je enigszins vergelijken met magnetiseren. (Ik weet niet of je voor dit soort zaken open staat.) Nou meid, nu ga ik echt weer verder met mijn huishoudelijke klusjes, anders heeft vriendlief niks te eten vanavond. Liefs
Ja, wat denk je, nu niets geen bloed meer... vreemd... Zou het er dan toch bijhoren? En maar hoop blijven houden.. stom hè dat je dat toch nog doet dan... Ik ga inderdaad even shoppen vanmiddag, hihi! Eerst even de strijk wegwerken... xxx
Boekhandel! Geweldig! Heb ik ook twee jaar gedaan... De tijd van mijn leven. Ik denk dat ik dat stiekem het leukste vind van alles. Ik werkte in een relatief kleine winkel in Den Helder. Het leuke van een wat kleinere winkel is dat je met veel dingen tegelijkertijd bezig bent. Later heb ik nog eens bij Donner gewerkt in Rotterdam, maar dan zit je echt vast op één afdeling (in mijn geval de kassa daar zit je dan met je opgedane ervaring en kennis...). Mijn ouders hebben ons vroeger heel vrij opgevoed. Heel vroeger waren zij nog ingeschreven bij de kerk, maar ze zijn steeds meer hun eigen weg gaan zoeken en hebben zich uiteindelijk uitgeschreven. Van kleins af aan ben ik ook mijn eigen weg gegaan en heb me verdiept in van alles en nog wat op gebied van religie en filosofie (net als jij eigenlijk, reiki ken ik dus ook ) en uiteindelijk heeft me dat tot de kerk geleid. Daarna was het overigens nog wel een hele zoektocht om binnen het christendom de 'plek' te vinden waar ik me het meeste thuisvoel, want ook dat is heel divers. Ik vind het wel fijn om een brede achtergrond te hebben. Daardoor is het makkelijker om ook 'buiten je eigen straatje' te denken en ik vind dat best wel belangrijk. Ook om open te blijven staan voor anderen, met een andere mening. Dat is ook een van de belangrijkste waarden die ik van huis uit heb meegekregen. Net braaf boodschappen gedaan en meteen maar een een zwangerschapstest gekocht, want ik word echt niet meer ongesteld. Ik voel nog steeds helemaal niets, ben kotsmisselijk en heb bizar grote tepels gekregen. Ik denk dat ik woensdag ga testen. Dan moet ik namelijk voor een echo (van mijn nieren) naar het ziekenhuis en ik zag op het vragenlijstje staan of de 'patiente' zwanger is. Dat moet ik dan natuurlijk wel weten Mooi excuus! Marieke: misschien was 't het toch nog niet! Ik lees heel veel van vrouwen die een beetje ongesteld zijn, maar waarbij het ineens weer stopt en die zwanger zijn. Sterkte met het wachten! En veel plezier bij het shoppen. (Ik strijk nooit)
Hee Konijn, (ik weet wel dat je Esther heet, maar vind Konijn gewoon lekker klinken) Wat grappig dat je ook uit de boeken komt. Nu, dan kan ik je wel zeggen dat ik bij De Slegte werkte, maar ons filiaal werd gesloten met nog een hele hoop filialen in Nederland en Belgie. Er zijn een heleboel collega's op straat komen te staan, sommigen werkten zelfs al 25 jaar voor de zaak! Idioot he! Echt jammer, vond het heerlijk werk! Onze winkel was ook klein en supergezellig. Leuke klanten en lieve collega's. Donner is inderdaad erg groots. Wat een verschil ineens, Den Helder en Rotterdam?! Ik vond het zo leuk om bezig te zijn in de winkel, er was vanalles te doen en zat dan ook zelden stil. We hebben wel wat overeenkomsten. Wat fijn voor je dat je uiteindelijk bij de kerk terechtkwam. Dat hoor ik wel vaker van mensen. Mijn ouders hebben ons ook alle vrijheid gegeven, maar toch vond ik het moeilijk vroeger om vragen over religie te stellen aan hen. Puur uit angst om uitgelachen te worden. Zonde he? Ik heb veel geleerd over het christendom via , heel gek misschien, kunstgeschiedenis en literatuur. Ook had ik eenkatholiek opgevoede vriendin, waar ik mee naar musea ging en zij kon mij vaak meer uitleggen over de bijbelse afbeeldingen op schilderijen. Heel speels leren wel, haha. De vader van mijn ex-vriend was pastor bij de katholieke kerk en ook hij was van mening dat iedereen het recht heeft om zijn eigen weg te bewandelen in het leven en ook hij stond dus open voor allerlei opvattingen. Zo fijn, zulke mensen! Ik heb net eindelijk boodschappen gedaan en een stofzuiger door het huis gehaald. Ik heb 3 katten, dus het wordt nogal rommelig in huis. Ik heb sukadelappen gekocht en ga vanavond alvast draadjesvlees maken voor morgenavond. Hmmmm, mijn favoriet! Spannend meid, heb je zo'n probleem met je nieren, dat er een echo van gemaakt moet worden? Je kunt dan toch net zo goed vandaag al testen, dan weet je het, of ben je er nog niet aan toe? Snap ik heel goed, hoor. Sterkte en geluk Liefs
Zo gek is dat niet, via kunstgeschiedenis en literatuur hoor! Het is bij mij ook via die weg binnen gekomen. Ik las altijd al heel veel en had veel interesse in kunst. Omdat religie een heel belangrijk thema is in beide, ontkom je er eigenlijk niet aan. Heerlijk draadjesvlees! Ga ik ook maar weer eens doen deze week... het is de tijd van het jaar weer voor. Hmm... lekker lang sudderen met uitjes en tomaatjes (van dat idee word ik dan weer niet misselijk... integendeel!). Ik had een behoorlijk heftige nierbekkenontsteking, maar die is op zich nu weer helemaal weg. Omdat er nierproblemen voorkomen in de familie, wordt er voor de zekerheid een echo gemaakt. Ik vind het wel fijn dat het even wordt nagekeken, maar ik denk niet dat er verder wat mis is. Het liefst zou ik nu testen, omdat ik gewoon zeker denk te weten dat ik zwanger ben. Maar... mijn man vind dat ik geduld moet hebben, mijn langste cyclus is 27 dagen, dus ik zou nog ongesteld kunnen worden... Wat ben ik gehoorzaam eigenlijk! Ik wil ook vermijden dat de test negatief is en ben een beetje bang om te vroeg te testen... ach ja, nu ik nog thuis ben is de spanning niet zo vervelend. Voor de klas leidt het behoorlijk af! Veel plezier met je sudderlapjes! Marieke, heb je nog steeds hoop of is het inmiddels doorgezet? Ik ga even een boek kopen... van die boekhandelverhalen gaat het kriebelen!
@Konijn, ik ga gauw beginnen met koken, krijg enorme honger nu. Ik hou je in de gaten, hoor! Hoop dat je een leuk boek gekocht hebt! Tot snel en succes!
Hmm ja, zet wel door hoor, alleen het is anders als normaal (kleur+hoeveelheid), dus lekker dubbel allemaal. Fijn is dat NOD/testdag was eigenlijk morgen, toch wel een beetje raar, normaal wordt je toch pas ongi 14 dgn na eisprong? Goed, ik zal wel raar in elkaar zitten haha. Zo, de strijk voor de helft gedaan en even geshopt, hihi. Was net bij een vriendin (de enige die van onze plannen weet) en die zei ook al "Ja, maar soms zijn ze nog even ongesteld en ben je toch zwanger".. Pffffffff zó blijf ik wel twijfelen ja hahaha. Ben er nu wel van overtuigd dat het niet zo is... jammergenoeg. Blijf jullie wel even volgen hoor, spannend! Hee Esther/Konijn als jíj niet zwanger bent dan weet ik het ook niet meer, hihi! Komt goed. Veel liefs!
Ik ben net weer eens gaan rekenen want ik zit er wel eens naast met de eerste ongi-dag: is dat de dag dat je "iets" gaat vloeien of is dat de dag dat het feest in volle gang is? De laatste 3 ronden waren 28, 26 en 27 dagen, daarmee kom ik op een "rondetijd" van 27 dagen gemiddeld. Op 9/9 begon het met "iets", op 10/9 ging het vrolijk verder en op 11/9 was het feest in volle gang. Als ik bij al deze data die 27 dagen tel had ik nu op 5/10, 6/10 of 7/10 toch wel ongi moeten worden? Ik was nooit zo'n ster in toegepaste wiskunde Ik voel nog steeds niets maar moet volgens mij toch iets vaker plassen dan normaal......De verleiding om te testen begint langzaam te groeien maar ik heb geen zin in een eventuele teleurstelling. Nog maar een dagje vooruit schuiven dus @april: hoe staat het er bij jou voor? Vandaag test? @Zazaziezo: ga jij vandaag testen? Sterkte (en geduld) allemaal
Volgens mij bedoel je 5/10 6/10 of 7/10 Tja, als je van 27 dagen uitgaat kom ik ook op 5/10 bij een cyclus van 27 die aanving op 9/9 en als je dan van je langste (28 dagen) uitgaat , dan ben ju nu ipv 2 dagen , 1 dag over tijd. Dus....je bent vast zwanger! Ik ga niet testen, hoor. Ik wacht het geduldig af. Ik ben nog niet over tijd, dus. En mijn langste cyclus afgelopen jaar was 29, dus ik houd een slag om de arm. En ik ben nog niet klaar voor een eventuele teleurstelling, zit nog vol goede moed! Ik las net dat Zazaziezo nega getest heeft, maar ja, dat zegt nog niks, want ze zei dat ze ook nog niet ongi is. (zie NOD okt) Succes!
Je hebt helemaal gelijk met die data, ik heb er oktober van gemaakt. Zou dat de zwangerschapsdementie al zijn? Da's dan vroeg! Ik ben ook niet uit op een eventuele teleurstelling dus nog maar even wachten. Een nega-test en niet ongi geeft nog een beetje hoop, het HCG moet eerst opbouwen. Ik ga maar eens even wat zinvols doen ipv uren lang "kwaaltjes" lezen Tot later!
Marieke: vervelend! Het is heel irritant als het er wel is, maar dan net iets anders van normaal... dan blijf je twijfelen... (zucht) April: waren de sudderlapjes lekker? Last minute: 'Ze' zeggen dat je de dag dat de menstruatie echt doorbreekt (flink bloeden) als de eerste dag moet rekenen. Ik weet het ook nooit, omdat ik altijd eerst een dag 'wel wat rotzooi, maar toch niet echt' heb (behalve nu dan). De rekensom gaat volledig aan me voorbij (ik ben een drama daarin: ik kan alleen maar tellen en lijstjes maken, anders raak ik hopeloos in de war). Ik kijk blijmoedig uit naar nog een avond en dag lekker niet ongesteld worden (moet het natuurlijk niet alsnog toch komen natuurlijk) en leef enorm met jullie mee! Wel leuk om gezamenlijk in de zenuwen te zitten! Ik heb ineens enorm veel jeuk op en om mijn lippen. Mijn man leutert nu uit de keuken: 'Wat zegt dat dan? Ik denk dat als je dat hebt, dat je dan echt zwanger hebt. Je hoeft geen test meer te doen hoor. Ik denk dat als iemand dat heeft, dan ben je echt zwanger.'
Hoi hoi, Nu ben ik niet alleen voor mezelf zenuwachtig maar ook voor jullie.... Dat zou toch mooi zijn als er nu een aantal van ons zwanger blijken te zijn. Ik voel me nog steeds anders dan anders. Ben normaal een week voor mij nod ook wel wat labiel ( ) en heb wat buikkrampen maar nu voel ik veel meer. Heb al vanaf mijn ei krampen in mijn baarmoeder gedurende de dag en als ik ga plassen wordt dat erger, mijn (.)(.) doen zeer, ik heb constant dorst en moet daardoor veel plassen en ik slaap slecht. Spannend, spannend, spannend dus. Het kan voor mij niet snel genoeg weekend zijn want dan weet ik meer. Duimen dus! Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, jeuk aan lippen Zenuwen? Het valt hier wel mee, als het zo is, dan is het zo want je kan er op dit moment toch niets aan veranderen en stress is al helemaal niet goed
Wauw, wat klinkt dat verstandig zeg! Inmiddels heb ik overal jeuk... Ik keek naar mijn borsten (voor de twintigste keer vandaag geloof ik) en zag ineens allemaal bultjes die ik natuurlijk meteen determineerde als zwangerschapsverschijnsel... blijkt mijn hele lichaam eronder te zitten (inclusief mijn lippen): allergische reactie op de antibiotica (was ik al bang voor): ooooooo wat kan jeuk dan vervelend zijn! Prima: sterkte met wachten deze week!
Helemaal gelijk, Lastminute. Dat is ook hoe ik erover denk, maar toch... haha @Konijn, de sudderlappen liggen klaar voor morgen. Ik vind het lekkerder als je ze een dag van tevoren klaarmaakt. Dan zijn de kruiden zo heerlijk ingetrokken. We hebben vanavond gehaktballetjes in tomatensaus gegeten. Lekker makkelijk uit zo'n pak van Knorr Wereldmixen. Had genoeg gedaan vandaag (qua koken dan, he ). Je man heeft helemaal gelijk, jeuk aan de lippen is hét ultieme zwangerschapskwaaltje! @prima. Jij ook veel succes, hoor, je hebt nog een week te gaan en we weten allemaal dat wachten best lang duurt. Zucht... Haha, labiel! Tja, ik ben rond mijn ei en rond mijn ongi nogal jankerig en boos. Dus mijn vriend heeft heel wat te stellen met mij. Ik ben van huis uit nogal temperamentvol/grillig. Succes maar weer!
hallo dames, ik ben gewoon zenuwachtig voor jullie! pff en kan me eigen zenuwen al bijna niet onder bedwang houden haha. hoop dat jullie snel gaan testen en dat jullie testen positief zijn! ik kan nu weer druk gaan klussen en dan moet ik nog weer 3 weken wachten tot het testen. ik vind het wel knap van jullie dat jullie je zelf zo kunnen inhouden om nog niet te testen! ik hoop snel te horen dat jullie zwanger zijn! veel liefs
Ik begin een beetje bang te worden... straks ben ik echt zwanger... Weken een beroerd gevoel en uiteindelijk een vreselijke bevalling... en dat is als alles goed gaat! Het kan ook nog mis gaan... Last van acute twijfel! Inmiddels ben ik niet om aan te zien: van mijn neus tot mijn tenen zit ik onder de rode bultjes die verschrikkelijk jeuken. De tweede dag is stoofvlees idd het lekkerst. Ik maak het altijd 's ochtends en dan voor twee dagen, maar de tweede dag smaakt het best. Van Knorr? Dat is dan 'Kofta' toch? Ook heerlijk! Ik krijg nu al weer trek! Is er bij jullie nog steeds niet te bekennen? Hier in ieder geval helemaal niets nog. Nog geen krampje. April: je bent inmiddels toch ook over tijd? Wanneer ga je een test doen? Je banner gaat trouwens automatisch weer naar dag 1, dat had ik ook. Ik plak er nu maar steeds een dag bij. Kim: veel plezier met klussen! Groetjes!