Wie kan me iets vertellen over inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lilly, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Woensdag aanstaande ben ik alweer 42 weken zwanger en zal ik dus hoogstwaarschijnlijk ingeleid gaan worden.

Ik vind dit een heel raar idee en kan me er totaal geen beeld van vormen hoe zoiets in zijn werk gaat.

Zijn hier misschien dames die hun ervaring met het inleiden willen delen met mij, zodat ik een beetje weet wat ik kan verwachten en zo.....

Alvast bedankt!

2. diana hoogeveen

diana hoogeveen Actief lid

7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    hoi hoi ik ben van mijn zoontje ook ingeleid en niet omdat ik overtijd was maar omdat de weeen niet krachtig genoeg waren om ontsluiting te maken ik was donderdagochtend begonnen om 07.00 met grbroken vliezen om 22.00 moest ik naar het zieknehuis en eerst een paar keer gel gehad en toen eenmaal aan het infuus ging het hard ik kreeg om 3 uur in de middag( inmiddels vrijdag) infuus en om 21.01 uur is hij geboren na een vreselijke heftige weeenstorm dus ik heb het als iets naars en heel erg pijnlijk ervaren suc6 meid liefs diana

3. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Hoi,

Ik ben bij onze oudste met 42 wkn en 2 dgn ingeleid. De dag ervoor ben ik opgenomen (op zaterdag) omdat ik op die dag zou worden geholpen.
    Omdat mijn baarmoedermond nog niet week genoeg was, kreeg ik een stimulerende gel (2x, zou ik 3x krijgen) daarop kreeg ik wat weeën 's nachts en had ik zondagochtend 4 cm.
    Om half 9 zondagochtend aan het infuus en werden mijn vliezen gebroken. Half 4 is Coen geboren, met de vacuumpomp. Hij woog 4040 gram en was 52 cm.
    Ik moet zeggen dat ik het niet echt als vervelend heb ervaren. Het nadeel vind ik wel dat je vast zit aan slangetjes en dus niet zo kunt liggen/lopen als je soms wel zou willen.

groeten,

Anja

4. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Ik ben met 42+1 weken ingeleid. Heb 3 keer gel gekregen omdat mijn baarmoederhals nog niet verstreken was. De 3e keer gel sloeg aan en kreeg heftige weeen. Heb een weeenstorm gehad van 6 uur en had ik nog maar 1 cm. Heb toen een ruggeprik gehad en toen ging het snelin 4 uur tijd van 1-10 cm. Milou is na 8 minuten persen geboren om iets voor half zeven. Ik heb geen infuus gehad omdat het hard genoeg ging door de gel. Ik had liever gehad dat ze zelf kwam, je forceert het toch bij het inleiden maar ja we hadden geen keus. En het viel allemaal wel mee achteraf.
    Wil je veel succes wensen, je zal het wel zwaar hebben nu dat je al zoveel overtijd bent.

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    heej hoi

ik ben ingeleid met 38+3 omdat ze dachten dat i keen klein kindje zou krjigen en ze waren bang dat er tijdens een vanzelf begonnen bevalling zeg maar het kindje het heel zwaar ging krijgen omdat mijn moederkoek zjin wekr niet goed meer deed...

ik moest om 7 uur in het zh zjn ze hebben rond half acht mijn vliezen gebroken en een draadje in wendig op het hoofdje van de kleine gedaan(dit om de hartslag van haar in de gaten te houden..) daarna ben ik aan het infuus gekomen en ik kreeg vrijwel direct heel hevtige weeen dit heeft even geduurd en ik had om kwar tover 11 al persween de gyn dacht dat ze er voor twaalf uur wel zou zijn... ik moest nog tot 5 vooor 1 de persween weg puffen en om 3 min over 1 is onze dochter geboren met hulp van een knip en de tang.....

mijn ervaring( en wat mijn (schoon)moeder er van zeiden) is dat een bevalling die ingeleid word vaak zwaarder is dan een gewone..

maar ja dat weet ik dus nite want dit was mijn eerste en ik vond het alemaal wel meevallen ik dacht dat het normaal was :oops:

6. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik ben met de oudste ingeleid toen ik 41.5 weken overtijd was.
    Ik kreeg om 10:30 gel ingebracht.
    11:00 begonnen de weeën.
    Ik heb 10 uur weeën gehad maar wel makkelijk weg te puffen.
    Heb groten deels in het zh onder de douche door gebracht wat echt heeeeerlijk was!
    Na die 10 uurtjes verloor ik m'n slijmprop en ben terug naar de kamer gegaan.
    Nadat ik weer net op het bed geklommen was braken me vliezen....
    Toen ineens stopte de weeën en kreeg ik vreselijke persdrang.
    Alhoewel...vreselijk was het niet hoor....want mijn persweeën waren totaal niet pijnlijk...wel vreemd gevoel.
    En na 12 min. persen was kelsey daar :D
    Dit was trouwens in Purmerend.

Nou Damiën kwam na 40.5 weken uitzichzelf :D

En met Jayden ben ik ook ingeleid in Hoorn (weet niet of je ook gewoon naar het WFG gaat?)
    En daar werd ik ingeleid door middel van infuus.
    Het nadeel daarvan is dat je niet even lekker onder de douche kan.
    Wat wel erg lekker was in het WFG was dat er in de kamer al een babybedje klaar stond opgemaakt en al.
    Dat zorgde er bij mij al voor dat ik niet meer zoveel zenuwen had want daar zou ik straks mijn kindje in zien liggen ;)
    Om 8:45 lag ik dan eindelijk aan het infuus.
    Ze plaatsen dan ook een draadje aan het hoofdje van de baby.
    Was ook iets nieuws voor mij...maar daar breken ze ook meteen je vliezen mee.
    Voel je trouwens niets van hoor...het breken van je vliezen dan.
    Ik kreeg daarna al snel weeën.
    Niet zo pijnlijk en kon ook makkelijk blijven praten tussen door.
    Om 10:30 moest ik ze weg gaan puffen maar na de wee kon ik gewoon weer glinlachen en doorgaan.
    Om 11:15 begonnen de weeën bijna ondragelijk te worden (dit omdat ze elke 20 min. het infuus wat meer open gooien) en om 11:30 riep ik tegen mijn man en beste vriendin dat ze nou wel op het knopje mogten drukken om de vk erbij te halen.
    En idd....kreeg dus persdrang!
    Hup werd in de beugels gehesen en alles stond al klaar.
    En na 3 keer persen (in 7 minuutjes) was om 11:47 Jayden geboren :D
    Heeft totaal 3 uurtjes geduurd...geteld vanaf het moment dat ik aan het infuus lag.
    Eenige minpuntje was dat me placenta niet mee kwam en ik al ruim anderhalve liter bloed had verloren.
    Maar geloof me....ik heb alles bewust mee gemaakt en nergens last van gehad,
    Werd na de ok gereden omdat me placenta onder narcose verwijdert moest worden...en het eenige wat ik daar irritant an vond was dat ik 3 keer van bed moest verwisselen.
    Na de narcose werd ik om 13:30 wakker en voelde me zo vreselijk lekker uitgeslapen haha
    Had me nog nooit zo goed gevoelt!

Al bij al zijn beide inleidingen me reuze mee gevallen!
    Maar meid...1 ding is wel heerlijk....je weet dat je heel snel je kleine wonder in je armen hebt liggen....en dat is alles waard!

XXX

7. Dee

Dee Lid

27 dec 2005
    94
    0
    0
    eindhoven
    He Lilly,

Ik ben as woe ook precies 42 weken....
    Ik zal do of vrijdag ook wel ingeleid worden. Zie er best tegenop omdat ik van iedereen hoor dat een ingeleide benalling meer pijn doet dan een natuurlijk begonnen bevalling. Maar 1 voordeel, als je eraan begint weet je ook dat je binnen 12 uur (gaat nl meestal wel snel) je kleintje in je armen hebt....

jij veel succes
    Groetjes
    Dee

8. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    iedereen min 1 dan. Ik ben ook ingeleid dmv infuus, mijn zoontje had een vetertrje op zijn hoofd en ze hebben mijn vliezen gebroken. De bevalling heeft 5 en half uur geduurd waarvan ik er twee uur heb geslapen. :)
    De laatste drie en half uur kwamen de weeen langzaam op gang en namen in sterkte toe. Het laatste kwartier mocht ik persen en toen was mijn zoontje er al. Ik heb geen weeenstorm gehad. Wel een aantal rugween die moeilijk waren weg te puffen maar dat was alles. Ik heb het als prettig ervaren (zelfs zonder pijnstiller) en zie er zelfs tegenop om nu thuis te moeten bevallen.
    Laat je niets aanpraten, want je ziet maar: de ene bevalling is de andere niet ! Ik heb afspraken gehad bij de tandarts die erger waren :) 's Avonds wilde mijn vriend even lollig zijn en vroeg: nou, gaan we morgen voor de tweede ?
    Mijn antwoord ? Als het aan mij ligt wel ! (dat was drie uur na de bevalling ;) )

Deel Deze Pagina