vaccinatie waterpokken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door evelineark, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelineark

evelineark Nieuw lid

26 aug 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik wil graag zwanger worden van een tweede kindje, maar ik zit met een dilemma. Het blijkt dat ik nooit de waterpokken heb gehad. Dit is getest tijdens mijn eerste zwangerschap. Mijn dilemma is wel of niet vaccineren. Zijn hier vrouwen die zich hebben laten vaccineren of juist niet. Zo ja, wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie andere besmet aangezien het een levend vaccin is.
    Groetjes,

2. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik heb ook geen waterpokken gehad en ondertussen nog steeds niet.. Heb me verder ook niet laten vaccineren ofzo.

Ik werk in de kinderopvang en heb dus regelmatig te maken met waterpokken!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heeft je kindje al waterpokken gehad, hoe oud is je kindje nu en komt het veel in contact met andere kindjes ( KDV, PSZ, basisschool? )

4. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik heb het ook nog nooit gehad. Aangezien het voor een volwassene erg heftig kan uitpakken wilde ik me ook laten vaccineren. Echter weigerde mijn huisarts dit. Ik twijfel of ik bij een andere arts moet langs gaan want ik wil het toch heel graag.
    Ik lees even mee.

5. evelineark

evelineark Nieuw lid

26 aug 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mijn zoontje is nu 2.5 jaar en gaat 1x per week naar de psz. Ik heb er tijdens mijn eerste zwangerschap voor kunnen zorgen dat ik het niet kreeg. Alle vrienden waren op de hoogte, dus als het ergens mogelijk heerstte werd ik gewaarschuwd. Pfff echt een moeilijke keuze. Ook omdat bijna iedere volwassene het wel heeft gehad en er weinig bekend is over vaccinatie.
    Ook ik ben bij de huisarts geweest. Ze heeft het uitgezocht ook contact gehad met een gynaecoloog, maar zij vonden het niet nodig.
    Mijn verloskundige van de eerste zwangerschap zei toen dat ik het beter wel kon doen als ik nog een tweede kindje wil. Ook vanwege eventuele stress.
    Maar als ik de bijwerkingen lees....

6. evelineark

evelineark Nieuw lid

26 aug 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja Mijn zoontje heeft nog geen waterpokken gehad anders had ik ze ook gehad. Ik ben er op geprikt tijdens mijn eerste zwangerschap

Deel Deze Pagina