afwachten op miskraam na echo...

Discussie in 'Miskraam' gestart door jvd1, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvd1

jvd1 Actief lid

3 aug 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    Hoi!

Ik ben 8 weken en 4 dagen zwanger.. Vandaag bij de VL geweest voor de eerste echo. De baarmoeder was goed gegroeid.. Nu begin ze uitwendig.. ze kreeg het vruchtje niet goed in beeld... TOen inwendig en ook dat lukte niet goed.. Ze zag dat het vruchtje kleiner was dan 8 weken en 4 dagen..
    Ze heeft het gemeten ( voor zover dat kon) en het kwam uit op 7 weken en 2 dagen.. Helaas kon ze geen hartje zien kloppen...

Helaas moeten we nu wachten op een miskraam...

Ik moet wel eerlijk zijn tegen mezelf.. Met mijn dochter heb ik ook een echo met 9 weken gehad.. deze was heel duidelijk.. Deze was heel onduidelijk dus ik ga er van uit dat het dan ook niet goed is...
    nu vraag ik me iets af.... FOut is fout en als t niet anders is dan ik het niet anders.... maar... Ik kon het vruchtje ook niet goed zien...Het hele beeld was één wazige bedoeling... zou ze het niet ook mis kunnen hebben?? Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

wanneer kwam bij iemand van jullie het vruchtje eraf??

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ontdekten wij tijdens de termijnecho bij 12 weken dat het niet goed was, (eerste echo): leeg vruchtzakje wat met 8,5 week gestopt was met groeien. Na de echo heeft het nog 2,5 week geduurd voordat de MK op gang kwam, dus in totaal 6 weken nadat het gestopt was met groeien.

Het gebeurt wel eens dat dingen toch fout gezien worden, dus je hebt altijd een kleine kans dat dat bij jou ook het geval was.
    Ik had achteraf graag een week later gewoon nog eens een echo willen hebben, (nu gebeurde dat pas 2 weken later), dat had mij meer rust gegeven, (nu ging ik toch weer lopen hopen, terwijl het toch echt mis was).

Wat heb jij zelf afgesproken met de VK? Ik neem aan dat er wel een vervolgafspraak gepland staat?

3. jvd1

jvd1 Actief lid

3 aug 2009
    287
    0
    0
    eigelijk niet... Ik moet bellen als het begint .. Mocht het niet beginnen dan moet ik bellen wanneer ik er genoeg van heb om een doorverwijzing te krijgen naar het ziekenhuis..

4. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hoi meid, wat ontzettend klote voor jullie.

Uit ervaring weet ik dat het best een hele poos kan duren voordat het vanzelf op gang komt. Ik kreeg namelijk bij 12 weken pas last van bloedverlies, terwijl het vruchtje al met ongeveer 8 weken (misschien iets later) gestopt was met groeien. Ik wist het alleen niet, want zou pas twee dagen later de eerste echo krijgen.

Als je jezelf er niet meer prettig bij voelt dan zou ik gewoon een afspraak laten maken in het ziekenhuis. Ze zullen dan in ieder geval nog een echo bij je maken om zekerheid te krijgen en dan zullen ze je de mogelijkheden voorleggen om het wat sneller op gang te brengen e.d.

Voor nu in ieder geval veel sterkte.

Knuffel van Willes

5. miepske

miepske Actief lid

2 sep 2010
    396
    0
    0
    Bij mij heeft het ook 4 weken geduurd, slopend is de periode tot het eindelijk begint.

Ik zou als ik jou was een doorverwijzing naar het ziekenhuis vragen, dan kunnen ze nog een keer een inwendige echo maken en even nakijken of je niet toevallig korter zwanger bent dat gedacht. Je krijgt daar de mogelijkheid om via medicijnen, curretage of afwachten de miskraam te ondergaan.

Ik vond het heel heftig om thuis in je eentje een miskraam/bevalling te hebben (had ook veel complicaties) met een huisartsenpost die telefonisch constateert dat het allemaal wel meevalt en normaal is. Ik zou dan ook nooit meer afwachten als ik ooit in dezelfde situatie kom en gelijk voor een curretage kiezen.

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier is ons eerste kindje met 7w6d weken gestopt met groeien en met 11 weken had ik pas de echo waarbij ik hoorde dat het fout was. Ik bloeide al weken maar meer gebeurde er niet dus ben met 11w1d gecurreteerd.
    De 2e keer stopte ons kindje met 8w5d met groeien en ook hierbij veel bloed maar geen vruchtje. Met 10w4d ben ik weer gecurreteerd. Wilde niet langer wachten omdat we die week op vakantie zouden gaan....

Heel veel sterkte, het is een zware periode..

7. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Wil je geen valse hoop geven, maar weet je zeker dat de echo goed gedaan is of heb je daar je twijfels over? Anders zou ik gewoon vragen om toch over een week ofzo nog een echo te laten maken...mocht je dan nog geen bloed verloren hebben...weet het niet hoor...Had het idee dat je twijfels hebt of de echo wel goed was...

8. jvd1

jvd1 Actief lid

3 aug 2009
    287
    0
    0
    ja ik heb wel mijn twijfels...
    In eerste instantie wilde ik wachten op een spontane miskraam.. maar ik vind dit echt veel te moeilijk..
    Morgen heb ik dus een afspraak bij de gyn.. Ze maken nog een echo en waarschijnlijk word het dan maandag opgewekt met een tabletje..

Ik hoop natuurlijk altijd nog op een wonder... maar de verloskundige kwam wel heel zeker over...

Ik laat het weten!

9. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hoi meid, hoe gaat het nu met je en hoe was het vrijdag bij de gyn?

10. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Hoop zo dat je toch goed nieuws hebt gekregen....

11. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    en hoe is het met je?! goed nieuws?! hoop het echt voor je!

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Vrijdag was de echo toch? En nu nog geen reactie? Gaat het goed met je? Liefs, K

13. jvd1

jvd1 Actief lid

3 aug 2009
    287
    0
    0
    Hoi Allemaal.

Wat een lieve reacties..
    Helaas geen goed nieuws.
    Het is echt gestopt... DOnderdag moet ik weer naar het ziekenhuis en maken ze weer een echo. Waarschijnlijk word ik dan vrijdag opgenomen en word het verwijderd...

@ kweenie..
    Hoe is het met jou?? Lees aan je onderschrift dan jij ook slecht nieuws hebt gehad...
    Gr. Jvd

14. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Sterkte Jvd :(

Deel Deze Pagina