Bij mijn eerste had ik vanaf de 37 weken al behoorlijk serieuze weeen en toen de verloskundige toen bij mij thuis kwam (het leek echt begonnen te zijn) was ik al grotendeels verstreken. Toch ben ik pas met 42 weken en 2 dagen na een inleiding bevallen. Tijdens de inleiding bleek wel dat ons zoontje met zijn hoofdje verkeerd lag (lag ook op mijn ruggegraat) Nu had ik dus goede hoop dat bij de volgende het best nog wel zelf en thuis kan komen aangezien ik dacht van het zal niet doorgezet zijn omdat mijn zoontje er met zijn hoofd niet goed voor lag, maar nou zei iemand tegen mij dat ik er hard rekening mee moest houden dat ik bij de tweede weer ingeleid moet worden.. Is dit inderdaad het geval, moet ik me toch maar vast weer geestelijk voor gaan bereiden op een ziekenhuisbevalling? Misschien vraag je je af waarom ik me er zo druk om maak, maar ik ben in het ziekenhuis heel slecht verzorgt, mijn zoontje werd om de haverklap bij me weggehaald, zelfs een keer voor 2 uur zodat de kinderarts er naar kon kijken terwijl ik er niet bij was etcetc, dus heb best een ziekenhuistrauama eerlijk gezegd Alvast bedankt voor je antwoord!
Hi Mist, Ik begrijp je bezorgdheid, In je verhaal lees ik GEEN reden waarom je niet zou mogen thuisbevallen. Het is alleen niet te zeggen of dit kindje ook weer zo lekker lang bij je blijft zitten of eerder komt. Want bij 42 weken zal de verloskundige je toch moeten overdragen naar het ziekenhuis. Als dit het geval is, laat dan duidelijk weten dat je je kindje graag bij je wilt houden en dat als je kindje word mee genomen ze je laten weten waar hij/zij is en of je mee mag gaan. Groetjes imke
Ik mag ook wel thuisbevallen, maar alleen inderdaad als ik niet weer overtijd loop, ik vraag me daarom dus ook af hoe groot het risico is dat het kindje weer te lang blijft zitten. Ik hoopte eigenlijk dat de bevalling niet doorgezet was omdat hij dus met zijn hoofdje scheef lag, maar deels ben ik ook wel bang dat ik weer overtijd ga lopen omdat na mijn bevalling bleek dat mijn placenta nog helemaal gaaf was en een kilo woog, dat scheen erg voedzaam te zijn nog voor na 2 weken en 2 dagen overtijd.. Ik ga in ieder geval voor de zekerheid naar een voorlichtingsavond van een ander ziekenhuis, omdat mijn zoontje daar ondertussen ook een keer heeft gelegen en ze daar veel begripvoller waren, dus mocht ik ingeleid worden dan mag ik toch ook voor een ander ziekenhuis kiezen ook al is die niet het dichtsbijzijnd? Sorrie voor alle vragen