Eisprong?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sanne2011, 4 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Hallo,

Op 22 april had ik de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
    De laatste maanden heb ik mijn cyclus bijgehouden en ik kom op een gemiddelde van 26 dagen uit (25-28-23-28).

De afgelopen 3 dagen (dag 9-10-11) had ik doorzichtig cervixslijm, erg waterig maar ik kon er wel draden mee trekken. Gisteren en vandaag heb ik echter wittige dikke slijmerige afscheiding, hier zijn nog wel draden van te trekken.

Krijg ik deze witte afscheiding na mijn eisprong? Of is het vruchtbaar slijm tot ik er geen draden meer mee kan trekken?

Ook heb ik mijn baarmoedermond gevoeld de laatste dagen. Hij was zacht en de opening lijkt op een streepje (ik heb al 1 kindje). Vandaag lijkt hij hoger te liggen en lijk ik een klein hard puntje (speldenknopje) erop te voelen. Is dit een teken dat de eisprong geweest is?

We zijn al vanaf vorige week zondag elke dag aan het vrijen. Tot wanneer raadt je aan om nog elke dag te vrijen? Ik voel mijn eisprong niet, maar volgens de gemiddelden zou vandaag mijn eisprong plaatsvinden.

2. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Gister merkte ik ineens op dat mijn bm erg hoog zat ineens. dus gister en vanochtend weer gevreeen en nu lijkt mijn bm iets lager te liggen.

Is mijn ei geweest?

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het vruchtbaar slijm is er rondom je eisprong, of je eisprong er nu precies voor of na is kan ik niet zeggen. In de week rondom het vruchtbaar slijm is het handig om om de dag gemeenschap te hebben, dan heb je een prima kans op zwangerschap.
    Neem je foliumzuur?

Mirjam

4. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Hallo Mirjam

Ja ik slik al enige tijd foliumzuur. We hebben de afgelopen 9 dagen gemeenschap gehad. En waarschijnlijk heeft afgelopen weekend mijn eisprong plaats gevonden. Momenteel heb ik en zeurderig gevoel in mijn buik en hij is wat opgeblazen. Ook zijn de zijkanten van mijn borsten soms wat gevoelig.

Ik vind het erg spannend ... was bij zl in de eerste ronde zwanger. Ben zo benieuwd of het ons nog een keer gegunt is!

Deel Deze Pagina