Hoi, nadat ik vanmorgen opstond voelde ik me wat vreemd, pijn tussen schouderbladen, moe onder in me rug, zeurderige buik en steekjes in me baarmoeder. Ik heb 17 juli een curettage gehad (3e mk) en ik heb daarna precies 2 weken gevloeid.Ik ben daar dus eigenlijk net pas vanaf. Ik dacht nee he, ik krijg nu toch niet gelijk weer me ongi? Dus ik dacht ik doe een ovulatietest, misschien heeft het met me eisprong te maken?En ja hoor, hij lachte naar me( ik heb de digitale van cb, ben niet zo handig in streepjes kijken )Dit houdt dus normaal in dat ik vruchtbaar zou zijn. Nu vraag ik me af of het zo kan zijn dat er nog hormonen van me laatste zwangerschap in me lichaam zitten? Ik moet zeggen dat ik me geen dag zwanger heb gevoelt de laatste zwangerschap en dus ook niet hoefde te "ontzwangeren". Toch kwam de klap hard aan omdat we een goede echo hadden gehad en alles in orde leek. Weten jullie wat dit betekent? Liefs, mussie
Je lichaam is zich aan het herstellen na de miskraam, in jouw geval zelfs curettage, hetgeen inderdaad bepaalde symptomen kan geven. Wel heel goed dat je lichaam zich al zover heeft herstelt dat je alweer ovuleert. Lonneke
Dus als ik het goed begrijp zit ik wel alweer in me vruchtbare periode en zijn dat geen hormonen van me vorige zwangerschap?
Ook al is het vroeg, als de ovulatietest aangeeft, dat je weer ovuleert, dan is dat zo, dus dan ben je inderdaad weer vruchtbaar. Je moet er wel op alle fronten weer aan toe zijn, zeker gezien het feit dat je emotioneel een klap te verwerken hebt gekregen en je lichaam ook... Hier heeft de ene persoon langer de tijd voor nodig dan de andere, maar voel dat goed aan jezelf... Lonneke