7 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter en sindsdien gebruiken we alleen condooms. Mede doordat ik door PCOS er 2 jaar over heb gedaan om zwanger te worden. Nu ben ik sinds 3 maanden heel regelmatig ongesteld, 28 a 29 dagen. En dat moet ik nu ook deze week worden, vrijdag. Ik heb alleen nu al een week buikpijn, echt menstruatiepijn (maar er komt niets..), koud, honger en vorige week had ik een dag heel licht bloedverlies. Kan allemaal ook menstruatie zijn dat weet ik maar dat bloedverlies van 1 dag had ik ook toen ik wel zwanger bleek te zijn van mn dochter, precies een week voor dat ik positief testte.. Oja en in de week ervoor hebben we niet veilig gevreeen omdat mijn menstruatie toen net voorbij was en ik dacht "ach het is de tijd toch nog niet.." Ik weet gewoon niet wat ik moet doen als ik wel zwanger blijk te zijn. We wilde wachten tot onze dochter een jaar of 3 was en dan weer eens proberen, maar 1 jaar en 3 maanden verschil is wel heel weinig.. Zijn er meer meiden die zo weinig verschil hebben? Hoe ervaren jullie dit? Sorry hoor, maar ik moest het even kwijt, zit best in de rats..
Heb er geen ervaring mee maar als je het leeftijdverschil zo klein zou vinden hadden jullie het wel veilig gedaan...toch? jullie weten allebei dat als je zonder conceptie sex hebt de kans op een zwangerschap er altijd is! En ik zou het persoonlijk niet erg vinden als de kinderen snel achter elkaar waren gekomen..bij ons vind ik het nu eigenlijk te groot...achja, wat is wel de perfecte leeftijd? ik ben iniedergeval benieuwd of je zwanger bent! als het zo is dan ben je er snel genoeg aan gewend hihihi
Begrijp me niet verkeerd, ieder kindje is meer dan welkom en gewenst alleen niet zo handig (klein huis, financieel gaat het net nu en nog wennen aan dochter) En natuurlijk weten we dat zwanger worden mogelijk is als je het niet veilig doet. En ik ben ook wel van mening, waar 1 kan eten kunnen er meer eten Maar het zou wel even schrikken zijn.. Vooral omdat de kans dat ik uit mezelf zonder hormonen etc zwanger zou worden ongeveer nul was.. Spannend vind ik het!
Je hoort bij PCOS wel vaker dat het na een zwangerschap/bevalling opeens beter gaat! Heb het zelf gehad na mijn oudste. Was opeens weer keurig ongesteld. Duurde een jaar of twee en toen raakte alles weer van slag. Nu na de geboorte van mijn tweede heb ik weer een maffe cyclus... Ben nu aan het tempen om een eisprong te vinden, maar tot op heden niets gevonden! Ze is nu acht maanden oud...
Spannend hoor! Maar als het zo blijkt te zijn, dan is het zo bedoeld denk ik. Ik snap dat het erg kort op elkaar is, en je liever zelf 'plant' wanneer de tweede komt, maar als de natuur dit zo bedoeld heeft, zou ik alleen maar heel blij zijn dat je nog een keer een wondertje mag krijgen! Veel succes en laat je het wel even weten?
Hier zit er 1 jaar en 5 maanden tussen en straks is de derde er met een verschil van 1 jaar en 4 maanden, moet zeggen dat je er vanzelf in groeit. Wij hebben er dan wel bewust voor gekozen, dus is de situatie wel wat anders, maar wij genieten hier met volle teugen, en zeker nu de jongste ook kan lopen, gaan ze steeds meer samen doen, erg gezellig
dank voor jullie lieve en geruststellende reacties! Ik weet ook wel dat het goed komt en ik heb ook zo iets van "als het wel gebeurt dan is het zo bedoelt en een groot wonder!!" Ik zou uiterlijk dit weekend ongesteld moeten worden dus als er niets is dan ga ik maandag maar eens een testje doen! Maar ik hou jullie zeker op de hoogte! een voordeel, we hebben alles nog in huis en hoeven niets te kopen zeker niet als het een meisje zou zijn