Weigering

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door DragonBaby, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik kopieer even mijn andere bericht vanuit het lactatiekundige-forum, misschien is hier ook nog wel iemand die me kan helpen..

Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden en weigert al een tijdje de borst. Vandaag is de 6e dag.
    Ik heb gelezen dat het normaal kan zijn dat ze rond deze leeftijd staken maar ik vind geen duidelijk antwoord op de vraag die ik hierover heb.

Hoe weet ik zeker dat dit een staking is en niet dat hij gewoon klaar is voor zijn idee met borstvoeding? Het enige wat ik weet is dat hij weer een tandje krijgt boven. Maar eerder had hij er nooit last van, verder heeft hij er geen last van, dus daaraan zie ik niet of hij daarom staakt of niet.
    Flessen weigert hij ook, bekers weigert hij meerendeel van de tijd. Echt zien of het de borstvoeding is die hij weigert zie ik dus ook niet. Enige hoe hij nu iets aan borstvoeding binnen krijgt is als ik het door brood of koek meng en dan als een papje geef.

En dan nog een vraagje, hoe lang heeft het zin om te wachten tot hij weer wil? Ik lees dat de staking verschillend kan duren, maar geloof dat ik maximaal een week tegen ben gekomen. Maar wat als hij nou nog steeds niet wil? Wacht ik dan een maand, twee maanden? Wanneer heeft het dan geen zin meer om te proberen of hij nog wil?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Hier ook staking met 10 maanden.
    Het heeft 2 weken geduurd.
    Toen hij weer bij mij dronk was het alsof het weigeren nooit gebeurd was, en heeft zoon tot 2,5 jaar bv gehad. Toen was hij er klaar mee (alhoewel hij nog wel eens om de borst vroeg, maar de drinktechniek kwijt was).

Ik had zelf de grens op ong 2,5 week gezet.Mijn productie zakte in,en ik werd zo verdrietig van zoon die steeds heeeel boos was..
    Wat een opluchting uiteindelijk! :)))

3. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie.
    Wow, 2,5 jaar? Wat knap zeg zo lang.
    En zo.. Twee weken gestaakt? Heb je nooit het idee gehad dat het helemaal over was met de borstvoeding tijdens het staken?
    Hoop dat het hier ook gebeurd, dat hij snel verder gaat alsof er niets gebeurd is. 2,5 week is dan wel even mooi om als max aan te houden.

Ik wordt hier vooral verdrietig als ik zie dat hij niet weet hoe hij snel moet weg komen en dat hij helemaal niets meer ervan moet weten.
    En ook wetende dat hij vrij weinig vocht binnen krijgt en ik hem daarbij gewoon niet kan helpen. Ik doe wel mijn best, maar ik heb niet het idee dat dat voldoende is.. Hoewel hij er zelf geen last van lijkt te hebben en zijn luiers nog gewoon in orde zijn.
    Maarja, ik blijf ook maar gewoon aanbieden zoals ik kan, dan hoop ik dat het ook binnen een week weer over is dan.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Ja,heel naar dat afwijzen.
    Hij begon al te schreeuwen als ik hem optilde en met hem ging zitten..zo boos!
    Ik dacht dat het er op zat idd...

Ik heb bij de HA de neusspray gehaald.Die gebruikte ik voorheen ook bij het kolven. Nu ook met de hoop dat als hij dan zou happen,er zonder veel moeite melk zou komen.
    Ik werd een keer wakker s'nachts,rond 04.30, en toen dacht ik, zal ik het nu dan eens proberen.En verrek,in half slapende toestand lukte het.
    Meteen de vaart er in gezet daarna.Meneer deed nog wel een halfbakken poging tot protest, maar omdat hij toen dus een keer had gedronken was mijn angst weg.Ik had meer zoiets van, kom op zeg....ff meewerken nu, niet zo miepen.
    Na een paar keer voeden ging alles weer z'n gangetje. En m'n productie was vrij snel weer op orde.

Dus de neusspray,en s'nachts een keer proberen, dat zijn nog tips.
    Het is gewoon heel naar! :(

5. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ja hier ook inderdaad bij het zitten al. Maar dat verminderd wel al wel dat boos worden.
    In slaap aanleggen is nog nooit echt gelukt hier, hij wil dan niet happen. Dus dat werkt dan ook helaas niet..

Maar ik geloof wel dat er vooruitgang zit nu :)
    Gisteren leek het erop alsof hij wou happen, maar toen begon hij te lachen en daarna was het weer gelijk boos doen en weg willen.
    Vandaag zat hij echt heel dichtbij, hij raakte me ook twee keer aan, maar toen was het ook over.
    we zijn er nog niet, maarja het is wel een stapje dichterbij lijkt het.

Deel Deze Pagina